وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

به گزارش گروه «حماسه و مقاومت» خبرگزاری فارس، حکایت تخریب نمادهای شهدا در گلزار های شهرهای مختلف و مخالفت با این کار بی حکمت مانند قصه هزار و یک شب شده و همچنان ادامه دارد. از یک رو اصرار مسئولین در انجام این کار و  از سوی دیگر در خواست خانواده های شهدا و حاضرین در جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی.

این بار نیز نوبت به گلزار شهدای شهر خوی رسیده است. به همین دلیل بیانیه‌ شماره دو ستاد مردمی حفظ گلزار شهدا (پاسداشت میراث فرهنگی جنگ) صادر شده است که به شرح زیر می باشد:

گلزار شهدای شهر خوی

بسم الرب الشهداء و الصدیقین

بیانیه ی شماره دو ستاد مردمی حفظ گلزار شهدا (پاسداشت میراث فرهنگی جنگ) در مورد تخریب و هجوم ویرانگرانه به مزار شهدای خوی

 

اینان (خانواده های شهدا) سند ایمان و تعهدشان را به اسلام در دست دارند، و قبور شهدا و اجساد و ابدان معلولان، زبان گویایى است که به عظمت روح جاوید آنان شهادت مى‏دهد،(امام خمینی (ره))

بعد از قریب 14 سال اعتراض خانواده های شهدا و فعالان دانشجویی و مردمی و رسانه ای و فرهنگی جبهه ی انقلاب، شنیده ها حاکی از آن است که باز هم تلاش دوباره برای تخریب و یکسان سازی سندهای افتخار شهدا و خانواده هایشان و از بین بردن سند ملی مقاومت مردمی زیر چرخ های بولدوزرهای بی توجه به فرهنگ ملی این باردر شهرستان خوی از سر گرفته شده است.

 

بعد از قریب 14 سال اعتراض در شهرهای مختلف، چشمان اشکبار خانواده های شهدا و فعالان جبهه ی انقلاب پرسشگرانه با نظاره به حمله برای تخریب و یکسان سازی مزار شهدا می گویند: آیا منافعی پشت این همه اصرار برای از بین بردن پناهگاه و محل آرامش خانواده های شهدا و فرزندان نسل های آتی انقلاب در مزار شهداست که می خواهد به هر قیمتی این سند مردمی را از بین ببرد؟ یا افرادی نادانسته و با نیت های خیر بدون توجه به نقشه ی دشمن برای حذف میراث فرهنگی انقلاب به پر کردن پازل دشمن برای تهاجم فرهنگی به نسل های آتی انقلاب مبادرت می کنند؟

 

تخریب گلزار شهدای شهر خوی

 

آیا وقت آن نرسیده است که پاسخ صریح به این پرسش داده شود که بودجه هایی که باید صرف حمایت از خانوادهای ایثارگران و حرکت های فرهنگی می شد، چرا باید در مسیر اسراف های بی اولویت هزینه شود؟ نابودی تبرک اشک های مادران شهدا و پناهگاه فرزندان انقلاب با کدامین دلیل با این همه اصرار و بر خلاف مصوبه ی هیئت وزیران و اساسنامه ی بنیاد شهید مبتنی بر وظیفه ی مرمت، تعمیر وحفظ فیزیکی گلزار شهدا - و نه تغییر و یکسان سازی در ترکیب مزار شهدا- صورت می گیرد؟

 

تخریب گلزار شهدای شهر خوی

 

با توجه به یاس فعالان جبهه ی انقلاب از توجه مسئولین امر به مذاکرات، نامه های خصوصی، بیانه ها، جلسات علمی دانشگاهی و....  ستاد مردمی حفظ گلزار شهدا (پاسداشت میراث فرهنگی جنگ) اخطار می کند که مسئولین امر در صورت تداوم اقدامات نسنجیده با اعتراضات گسترده ی امت حزب الله سراسر کشور رو به رو خواهند شد و مسئول غلیان احساسات امت حزب الله خواهند بود.

مردم، خانواده های شهدا، فعالان رسانه ای و فرهنگی و دانشجویی سراسر کشور همگام با حزب الله و خانواده های شهدای شهر خوی اجازه نخواهند داد، وصیتنامه های آفتاب خورده و حجله هایی که عکس های دوران دفاع از اسلام را به یادگار دارند و سنگ های مزاری که شب های قدر و در طول سال، مزار عارفان و عاشقان و دلسوختگان است و درختان آبیاری شده با اشک های مادران شهید در زیر چرخ های بولدوزرهای بی توجه به حفظ میراث فرهنگی انقلاب به سرنوشت سایر شهرها دچار شود.

و السلام علی من اتبع الهدی

ستاد مردمی حفظ گلزار شهدا (پاسداشت میراث فرهنگی جنگ)


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: یک شنبه 1 مرداد 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com