وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

به گزارش بولتن نیوز، سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت در نشست خبری امروز خود درباره تعداد انصراف‌دهندگان از سفر به عمره اظهار داشت: تاکنون بعد از حادثه فرودگاه جده که دو مأمور پلیس سعودی رفتار نادرستی را انجام دادند تا امروز نزدیک به 18 هزار نفر از داوطلبان از مجموع 6 میلیون و 500 هزار نفر داوطلب انصراف داده‌اند.

وی ادامه داد: بعد از فاجعه منا نیز عده‌ای آگاهانه و ناآگاهانه به دنبال زیر سوال بردن این فریضه واجب برای داوطلبان و مسلمانان کشور بودند که خوشبختانه مردم نسبت به این موضوع آگاه هستند و حتی یک نفر هم از میان یک‌ونیم میلیون نفر داوطلب انصراف نداده است. البته مراجع تقلید هم نقش حائز اهمیتی داشته‌اند و دسیسه‌های ناآگاهان در این زمینه ثمری نداشته‌ است.درباره حج عمره هم که فریضه‌ای مستحب است امیدواریم بعد از محاکمه پلیس‌های خاطی و بعد از تدبیر مسئولان و شورای امنیت راهکار مناسبی هم در این زمینه اندیشیده شود.

بقیه در ادامه مطلب.......................................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: دو شنبه 14 دی 1394برچسب:آل سگود,وحشی,وهابی,حیوان, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

وی افزود: کوتاهی های دولت و دستگاه دیپلماسی موجب شد تا عربستان به اقدامات پلید و زشت خود ادامه دهد. حداقل در مسئله نیجریه انتظار می رفت دولت ما به عنوان یک دولت شیعه موضع محکم تر و قاطع تری داشته باشد، باتوجه به اینکه مشخص شد عربستان سعودی در کشتار مسلمانان نیجریه دست داشته است.
به گزارش سرویس بین الملل پایگاه 598، استاد دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به اینکه دستگاه دیپلماسی ایران نباید در زمینه اعدام شیخ نمر موضع انفعالی داشته باشد، گفت: اعدام این عالم مجاهد ماهیت عربستان را در داخل و خارج از کشور به روشنی نشان داد لذا مجموع این اقدامات و تندروی ها مشروعیت این کشور را به حداقل می رساند.

اعدام شیخ نمر تیرخلاصی بر پیکره آل سعود است، در حقیقت این خاندان پلید و جنایتکار با اعدام این عالم مجاهد عجز ودرماندگی خود را به نمایش گذاشت و نشان داد با انجام چنین اقدامات غیر انسانی تلاش می کند، وهابیت را ترویج کرده و میان شیعه و سنی تفرقه بیندازد، اگرچه سیاست های غلط و احمقانه عربستان در حمله به یمن و کشتار مسلمانان نیجریه مثل روز روشن استاما این کشور به راستی با اعدام شیخ نمر گور خود را کندهو پرونده ننگین ضدبشری اش را برای همگان رو کرده است.

بقیه در ادامه مطلب..............................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: دو شنبه 14 دی 1394برچسب:آل سگود,سعودی,وحشی,حیوانات,جنایت,قتل,, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

**شایعه**

تصاویری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که ادعا می‌کند زنان نظامی رژیم صهیونیستی پیراهن‌هایی با عکس محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور سابق کشور پوشیده‌اند با این عنوان که: «دختران جوان در یونیفورم ارتش اسرائیل تی‌شرت‌هایی با عکس محمود احمدی نژاد پوشیدند تا نشان دهند هر چند دو دولت دشمن دیرینه باشند اما مردم معمولی کشورها می‌توانند با چنین حرکاتی روابط کشورها را سامان دهند».

**واقعیت**

تصاویر و ادعای فوق صحت ندارد و جعلی است. تصاویر اصلی نظامیان زن ارتش رژیم صهیونیستی را در زیر مشاهده می‌کنید:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: دو شنبه 9 آذر 1394برچسب:تصویر جعلی,شایعه,احمدی نژاد, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، از چهارشنبه گذشته 9 معلم ایرانی که در مدارس ایرانی در امارات تدریس می‌کردند به دلیل نداشتن ویزای العین بازداشت شدند.خبرگزاری فارس: احضار ۱۳ معلم خانم ایرانی به دادگاه در امارات

یک مقام آگاه در این باره به خبرنگار فارس گفت: 13 معلم خانم ایرانی نیز در امارات به دادگاه احضار شدند و امکان بازداشت آنها وجود دارد.

وی تصریح کرد: 9 نفر از معلمان مرد ایرانی شاغل در مدارس ایرانیان امارات به جرم «اقامت و کار غیر قانونی در العین» در مدرسه و با وضعیت نامطلوبی بازداشت شده‌اند.

این مقام مطلع با بیان اینکه این رخداد ناگوار تابه حال سابقه نداشته است، اظهار داشت: طبق قوانین کشور امارات باید برای اقامت و کار در هر یک از نواحی این کشور مجوز داشت و معلمان بازداشت شده تنها ویزای دوبی را داشتند.

وی افزود: در صورت بازداشت معلمان خانم، فرزندان آنها شرایط نامطلوبی در یک کشور غریب پیدا خواهند کرد.

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: دو شنبه 20 مهر 1394برچسب:شیوخ زنباره و بی غیرت خلیج فارس و امارات, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری فارس به نقل از جبهه جهانی مستضعفین، در پی حملات سعودی‌ها به یمن، زندگی برای مردم بسیار سخت و بحرانی شده و کمبود آب آشامیدنی سالم به یکی از مشکلات مهم مردم تبدیل شده است.

تصاویر منتشر شده در سایت‌های خبری نشان می‌دهد که جمعیت زیادی از یمنی‌ها برای به دست آوردن مقدار کمی آب به اماکن توزیع آن هجوم می‌آورند. تصویر صدها گالن خالی آب که در صفی طولانی در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند به تصویر عادی این روزهای یمن تبدیل شده است.

سایت خبری "یمن پرس" با انتشار عکسی دراین‌باره نوشت، یک کودک یمنی به دلیل نداشتن پول برای خرید آب سالم، آب‌هایی را که در کف خیابان در مسیر عبور لوله جمع شده است، می‌نوشد.

انتشار عکس این کودک در شبکه‌های اجتماعی موجب اعتراض گسترده فعالان به اوضاع بحرانی یمن شده است.

مصطفی المساری فعال یمنی، تعز را به غزه یمن تشبیه کرد با این تفاوت که غزه فلسطین یک میلیون و 500 هزار نفر جمعیت دارد و تعز بیش از 3 میلیون نفر و اینکه غزه توسط صهیونیست‌ها محاصره شده است؛ اما تعز در محاصره کسانی قرار دارد که خود را مسلمانان می‌دانند.

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: دو شنبه 20 مهر 1394برچسب:یمن ,مظلوم,سعودی حیوان,جنایت, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به گزارش بولتن نیوز به نقل از العالم، عصام احمیدان الحسنی، برجسته ترین شخصیت شیعه مراکش و رییس تشکل "الخط الرسالي" به بهانه عملیات هوایی روسیه در سوریه مورد حمله رسانه ای گسترده "بنیادگرایان" و تکفیری ها قرار گرفت.
حمله رسانه ای به شیعیان مغرب آنجا به اوج خود رسید که تشکل تکفیری موسوم به "ائتلاف مسلمانان برای دفاع از صحابه" که از حمایت مالی و رسانه ای عربستان برخوردار و مقر آن در قاهره است، در پایگاه اینترنتی خود شیعیان مراکش را "مزدور" نامید. "
 
مراکش
 
جریان سلفی مراکش در پایگاه های اینترنتی خود استقبال احمیدان از عملیات هوایی روسیه در سوریه را به " شادمانی و برنامه ریزی و مشارکت در ورود قوم تاتار به سرزمین های اسلامی" تشبیه کرد.
این جریان سلفی از دخالت آمریکا و فرانسه -با حمایت عربستان- در امور سوریه سخنی نمی گوید و رفتار یک بام و دو هوای خود را که ریشه در کینه فرقه گرایانه اش دارد، به نمایش می گذارد.
این در حالی است که خود آمریکایی ها اعلام می کنند که به مواضع داعش در سوریه حمله هوایی می کنند و در این میان بسیاری از شهروندان کشته می شوند؛ اما وهابی های تکفیری هیچ واکنشی از خود نشان نمی دهند.
شایان ذکر است که عصام احمیدان الحسنی اقدام به انتشار نوشته ای از حسین الدیرانی، فعال و متفکر لبنانی، در فیسبوک کرده که از حملات هوایی روسیه ضد تروریست ها در سوریه استقبال می کند.
احمیدان همچنین در مقاله ای که در پایگاه اینترنتی رسمی تشکل "الخط الرسالي" منتشر کرد، دشمنی "اسلامگراها" با روسیه را به نفع قدرت های غربی دانست. وی گفت که نمی توان نقش این قدرت ها را در حوادث داخل سوریه و در منطقه نادیده گرفت.
وی افزود: "جنبش های اسلامگرا" پشتوانه ای قوی برای پروژه امپریالیستی غرب در منطقه به شمار می روند.
این شخصیت مراکشی خاطر نشان کرد: غرب نقش بسیاری در ایجاد اختلافات فرقه ای در عراق و سوریه و مصر داشته است.
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: دو شنبه 20 مهر 1394برچسب:داعش ,مراکش,جنایت,وهابی,شیعیان مظلوم, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

هاشمی رفسنجانی در اقدامی قابل تامل درگذشت عبدالرحیم جعفری مدیر انتشارات امیرکبیر در روزگار طاغوت را تسلیت گفت.هاشمی: مسائل با عربستان قابل حل بود اما احمدی‌نژاد مانع شد

به گزارش پایگاه 598، هاشمی در پیام تسلیت خود نوشت: نام ایشان با تاسیس و راه‌اندازی انتشارات امیرکبیر که در طول پنجاه سال خدمت بیش از 2800 اثر وزین را تقدیم فرهنگ ایران کرده، جاودان خواهد بود.

یادآور می‌شود در اوج دوران اختناق ستمشاهی و بگیر و ببند نویسندگان و ناشران آزادیخواه و مستقل، با مساعدت دربار شاه و ساواک، بزرگ‌‌ترین تراست انتشاراتی به عبدالرحیم جعفری سپرده شد تا علاوه بر حذف و بلعیدن ناشران مستقل و کوچک، یکی از محوری‌ترین نمایندگی‌های موسسه ماسونی / آمریکایی فرانکلین در ایران باشد و به‌طور گسترده‌ای دست به چاپ و نشر کتاب‌های فرمایشی محافل استعماری بزند.

در مورد ماموریت‌های موسسه فرانکلین همین بس که حتی گزارش‌های محرمانه ساواک به روشنی آن را شاخه‌ای از فراماسونری می‌داند.

بقیه در ادامه مطلب...............................................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: دو شنبه 20 مهر 1394برچسب:هاشمی رفسنجانی,طاغوت,تعریف, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به گزارش سرویس اقتصادی پایگاه 598، محمد باقر نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه رئیس‌جمهور در یک برنامه تلویزیونی آمار اشتغال ایجاد شده توسط دولت در سه ماهه ابتدایی سال جاری (بهار) را 700 هزار شغل جدید عنوان کرد.دولت چگونه با 700 هزار شغل جدید مردم را سرکار گذاشت؟ + جدول آماری تعطیلی واحدهای صنعتی در سال 94 آماری که با انتقاد و تعجب کارشناسان اقتصادی همراه شد. این آمارها با توجه به رکود فعلی بازار، واقعی به نظر نمی آیند. برخی از کارشناسان معتقدند این آمارها حتی در 5 ماهه گذشته نیز محقق نشده اند و با توجه به اینکه سه ماهه ابتدایی به دلیل تعطیلات عید نوروز، جنب و جوشی در بازار کار وجود ندارد و فعل و انفعالاتی رخ نمی‌دهدآمار 700 هزار شغل به هیچ عنوان درست نیست.ایجاد اشتغال یکی از مهمترین وعده های انتخاباتی دکتر روحانی در ایام انتخابات بود. یکی از مهمترین اظهار نظرهای دکتر روحانی در بدو حضور در دولت، انتقاد از دولت گذشته در زمینه اشتغال جوانان بود و مدعی شد که در دولت یازدهم، جوانان راحت تر از قبل وارد بازار کار شوند. اما با گذشت 700 روز از عمر دولت تدبیر و امید وضعیت اشتغال اوضاع به مراتب بدتری را نسبت به دولت های پیشین سپری می کند.طبق اعلام مرکز آمار تعداد شاغلان در پایان بهار 94 چیزی در حدود 21 میلیون و 860 هزار و 836 نفر بوده است. این در حالی است که در ابتدای دولت تدبیر و امید این مقدار چیزی در حدود 22 میلیون و 191 هزار و 144 نفر بوده که نشان از بیکار شدن چیزی در حدود 330 هزار نفر در دولت یازدهم را دارد. با یک محاسبه ساده در خصوص میزان اشتغالزایی در دولت یازدهم می توان به دست آورد، این 330 هزار نفر بیکار شده چیزی در 6 درصد از کل افراد شاغل جامعه را تشکیل می دهد، بنابراین با توجه به جهت منفی که ایجاد شغل در دولت تدبیر و امید داشته است، وضعیت اشتغالزایی در دولت یازدهم چیزی در حدود 6.6- می باشد.

بقیه در ادامه مطلب.....................................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: دو شنبه 9 شهريور 1394برچسب:اشتغال,سرکاری,مردم,دولت, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به گزارش پایگاه 598، دشمنی دولت آمریکا با ایران از همان زمانی آغاز شد که بذر اولیه انقلابی اسلامی پاشیده شده بود و این عداوت زمانی به اوج خود رسید که انقلاب مردمی ایران دیگر ثمر داده بود. از 22 بهمن 1357 تا 13 آبان 1358 تاریخ به گونه‌ای رقم خورد که دولت آمریکا دریابد دریای انقلاب ایران از جنس دریاهای آرام کشورهای ریز و درشت آمریکای جنوبی یا جنوب شرق آسیا نیست. روحانی: شعار زیبای «مرگ بر آمریکا» در کشور ما وحدت آفرین شده استشکست در صحرای طبس، جیمی کارتر را از خواب غفلتی بیدار کرد تا دریابد ایران، ویتنام دوم نیست.هشت سال هدایت جنگی نابرابر به رهبری دولت جمهوری‌خواه رونالد ریگان علیه مردم ایران و توسط صدام، توطئه‌ای بود که به بار ننشست. حضور بوش پدر بر مسند جمهوری‌خواهان نیز تغییری در سیاست خصمانه آمریکا ایجاد نکرد.چهارشنبه 30 دی 1371 روزی است که سلطه 16 ساله جمهوری‌خواهان بر کاخ سفید پایان یافت و گام‌های بیل کلینتون در سرسراهای نماد قدرت ایالات متحده طنین‌انداز شد. گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر تغییر سیاست آمریکا نسبت به ایران زده می‌شد. نگاه به ظاهر صلح‌طلبانه دموکرات‌ها نگاه‌ها را معطوف به تحولات منطقه‌ای می‌دانست. از آن سو فرصتی تاریخی برای دموکرات‌ها پیش آمده بود. آنان 16 سال پیش فرصتی را از دست داده بودند، فرصتی که طی آن کارتر بر سلطه نگاه نیکسون بر حکومت پایان داده بود.

16 اردیبهشت 1374 برابر با 6مه 1995، بیل کلینتون زیر برگه‌ای را امضا کرد و عنوان قانون داماتو را روی خود دید. طبق آن موارد زیر مورد تحریم آمریکا قرار گرفت:

1- محرومیت از کمک بانک صادرات - واردات؛

بقیه رد ادامه مطلب..............................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: دو شنبه 9 شهريور 1394برچسب:تاریخ,بازخوانی,مرگ بر آمریکا,روحانی, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به گزارش پایگاه 598، بندهای مربوط به موشک‌های بالستیک ایران در قطعنامه 2231 منشا یکی از مهم‌ترین نگرانی‌ها درباره فرجام توافق هسته‌ای بوده است. اعضای تیم مذاکره کننده و حامیان توافق، معتقدند مفاد موشکی مندرج در قطعنامه 2231 مانعی بر سر راه فعالیت های موشکی ایران ایجاد نخواهد کرد و منتقدان، بر این باورند که این مفاد، عملا پیشرفت صنایع موشکی ایران را متوقف خواهد کرد. یادداشت حاضر قصد دارد ضمن ارائه تصویری دقیق از آنچه در قطعنامه 2231 درباره صنعت موشکی ایران آمده، به ارزیابی دیدگاه های موجود پیرامون این موضوع بپردازد.

قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد که پیرو جمع بندی برجام به تصویب رسید، در ضمیمه B خود، ذیل فصل هفتم منشور ملل متحد محدودیت‌هایی را بر صنایع موشکی ایران اعمال کرده است. در بند 3 ضمیمه B از ایران خواسته شده است(Iran is called upon) تا هشت سال پس از پذیرش برجام، دست به هیچ فعالیتی مرتبط با موشک‌های بالستیک طراحی شده برای داشتن قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای (Ballistic Missiles Designed to be capable of delivering nuclear weapons)، از جمله شلیک موشک با استفاده از تکنولوژی این دست موشک های بالستیک، نزند. در بند 4 همین ضمیمه نیز ایران به مدت هشت سال-مگر با مجوز مورد به مورد شورای امنیت- از خرید و فروش تمام اقلام، مواد، تجهیزات و تکنولوژی‌هایی که ممکن است در صنایع موشکی کاربرد داشته باشد، منع شده است.(1)

بقیه در ادامه مطلب.............................................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: دو شنبه 19 مرداد 1394برچسب:موشک, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

آقازاده فراری حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی که پس از وقوع فتنه سال 88 از کشور گریخته بود سرانجام 60 روز پس از اعلام نتیجه قطعی حکم دادگاه روانه زندان شد. وی که به جرم اختلاس، ارتشاء و مسائل امنیتی محکوم به گذراندن 10 سال حبس شده است با بدرقه محسن، یاسر و فاطمه هاشمی و مادرش عفت مرعشی وارد زندان اوین شد.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، مهدی هاشمی آقازاده فراری حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی که پس از وقوع فتنه سال 88 از کشور گریخته بود سرانجام 60 روز پس از اعلام نتیجه قطعی حکم دادگاه روانه زندان شد.

وی که به جرم اختلاس، ارتشاء و مسائل امنیتی محکوم به گذراندن 10 سال حبس شده است با بدرقه محسن، یاسر و فاطمه هاشمی و مادرش عفت مرعشی وارد زندان اوین شد.

بقیه در ادامه مطلب..............................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: دو شنبه 19 مرداد 1394برچسب:آقازاده فاسد, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به گزارش پایگاه 598، در میان تحریم‌های مختلف و پیچیده‌ای که بر ملت ایران تحمیل شده بود، تحریم فروش نفت خام یکی از دو تحریم اصلی و به عبارت دیگر ستون اصلی ساختمان تحریم‌ها بود. دلیل آن نیز بسیار روشن است. اقتصاد ایران وابستگی شدید به پول نفت داشته و دارد و دولت‌ها فارغ از گرایش‌های سیاسی‌شان و شعارهایی که در زمان انتخابات می‌دهند، به طور جدی تمایل به استفاده از پول نفت برای انجام برنامه‌های مد نظر خود دارند.

متن این توافق‌نامه ۱۵۹ صفحه است. متنی بسیار طولانی و البته پیچیده که خواندن و تسلط بر آن نیازمند زمان و مطالعه است. در این مسیر دو نکته دارای اهمیت است که باید به آنها توجه شود:

نکته اول این است که متن توافق جامع از نظر فنی با توافق ژنو و بیانیه لوزان متفاوت است. تفاوت اصلی مفصل بودن و تشریح جزییات فراوان در آن است. به عبارت دیگر توافقنامه جامع تا حد خوبی شفاف است. مشخص است تلاش فراوانی شده است تا ابهامات کمتری در متن باشد. این وضعیت درباره توافق ژنو و لوزان وجود نداشت.

نکته دوم که می‌تواند برای کسانی که به دنبال فهم و اشراف پیدا کردن پیرامون توافق جامع هستند، مفید باشد، این است که ضمیمه پنجم توافق نقشه درک درست توافق است. در توضیح باید گفت که متن توافق و ضمایم آن بسیار مفصل و پر از موضوعات مختلف است. برای مثال در بخش‌ تحریم‌ها تمامی تحریم‌های اعمال شده علیه ایران در بخش‌های مختلف به تفصیل آمده است. لذا با خواندن آنها نمی‌توان به این سوال جواب داد که آیا امتیازها به صورت هم وزن داده و گرفته شده است یا نه؟در  نتیجه مساله زمان‌بندی و نحوه برداشتن تحریم‌ها و نیز اقداماتی که ایران باید در مقابل آن انجام دهد تعیین کننده وزن توافق است. این مهم در ضمیمه ۵ توافق مستتر شده است.

بقیه در ادامه مطلب................................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: دو شنبه 12 مرداد 1394برچسب:برجام,بی سرانجام, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایسنا، امروز یکشنبه چهاردهم تیرماه، سالروز ربایش حاج‌احمد متوسلیان(فرمانده لشکر27) به همراه سه دیپلمات کشورمان در منطقه «بُرباره» لبنان است. مزدوران «حزب فالانژ» در این روز که مصادف با ماه جولای 1982 و 14 تیرماه 1361 بود اتومبیل هیأت نمایندگی دیپلماتیک کشورمان را هنگام ورود به شهر بیروت و در حین عبور از پست ایست و بازرسی متوقف کردند و چهار سرنشین خودرو را به رغم داشتن مصونیت دیپلماتیک توسط آدم ربایان دست نشانده رژیم تروریستی «تل آویو» گروگان گرفتند.غروب روز بیست و یکم خرداد ۱۳۶۱، یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که متشکل از بخشی از تیپ «محمد رسول‌الله(ص)» و نیز بخشی از نیروهای تیپ «۵۸ تکاور ذوالفقار» ارتش به فرماندهی حاج احمد متوسلیان بودند در فرودگاه دمشق به زمین نشست و این آغاز حضور «قوای محمد(ص)» برای مبارزه با رژیم اشغالگر قدس و مقدمه‌ای برای تحمل 33 فراق و تحمل انتظار برای بازگشت حاج احمد متوسلیان، کاظم اخوان، تقی رستگارمقدم و سید محسن موسوی شد.
حاج احمد در حال سخنرانی برای قوای محمد (ص)

یکی از تصاویری که از حضور این نیروها در لبنان و سوریه بسیار در فضای مجازی قابل مشاهده است به سخرانی جاویدالاثر حاج احمد متوسلیان اختصاص دارد. تصویر پیش رو مربوط به سخنرانی این فرمانده در اردوگاه «زَبدانی» سوریه است و به ترتیب اسامی افراد حاضر در آن از سمت راست عبارتند از:-ناشناخته-شهید علی اکبر حاجی‌پورامیر-شهید کاظم نجفی رستگار-ناشناخته-شهید مرتضی سلمان‌طرقی-شهید ناصر شیری-منصور کوچک محسنی-شهید علی میر رییس‌اسکویی- حسن شاه‌حسینی-جاویدالاثر حاج احمد متوسلیان-جعفر جهروتی‌زاده-ناشناخته.

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: دو شنبه 15 تير 1394برچسب:شهدا,حاج احمد,, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به گزارش پایگاه 598 ، "پیروز مجتهد زاده" استاد جغرافیای سیاسی و ژئوپلیتیک دانشگاه تربیت مدرس تهران، مشاور پژوهشی دانشگاه سازمان ملل متحد و مدیرعامل بنیاد پژوهشی یوروسویک (Urosevic Research Foundation) لندن است. او یکی از معدود تحصیلکردگان مقیم خارج کشور است که بدلیل علاقه و تعصبی که به کشور و مردم خود دارد، از هر تریبونی برای حمایت از ایران و ایرانی بهره میبرد؛ خواه بی‌بی‌سی فارسی باشد خواه رسانه های وطنی...مواضع سفت و سخت مجتهدزاده درباره موضوع خلیج فارس و جزایر ایرانی، ضدیت با رژیم صهیونیستی و نقد تند و تیز سیاستهای جنگ طلبانه آمریکایی‌ها را بارها از رسانه های بزرگ بین المللی  از جمله بی بی سی دیده ایم؛ مردی که با ریش تراشیده و کراوات و از موضع یک ایرانی وطن‌دوست سیاست‌های دشمنان ایران را به چالش میکشد. او چندباری هم به سران برخی کشورها نامه نوشته و سیاست‌های ضدایرانی و جنگ‌طلبانه آنها را به نقد کشیده است.متن زیر حاصل گفتگوی دوساعته خبرنگاران «نسیم» با پیروز مجتهدزاده درباره "صورت وضعیت مذاکرات هسته ای و چشم انداز توافق احتمالی" می باشد:

بقیه در ادامه مطلب...................................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: دو شنبه 8 تير 1394برچسب:دیپلماسی,روشنفکرانه,دشمن,دکتر مجتهدزاده, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به تازگی برخی کاربران شبکه های اجتماعی خواسته و یا ناخواسته به یکی از شایعات چند سال پیش فضای مجازی دامن زدند. این مخاطبان با انتشار تصویری از رهبر معظم انقلاب مدعی شدند که ایشان در حال تماشای صفحه سایت KHAMENEI.IR در فیس بوک هستند.

**واقعیت**

واقعیت این است که تصویر مذکور جعلی و اصطلاحا فتوشاپی بوده است؛ این تصویر مربوط به بازدید رهبر معظم انقلاب از نمایشگاه فناوری‌های راهبردی در اسفندماه سال ۸۹ است که پس از چند سال دوباره در شبکه های اجتماعی بازنشر داده شده است.

مخاطبان برای مشاهده تصویر اصلی در سایت حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (KHAMENEI.IR) می‌توانند اینجا کلیک کنند.

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: دو شنبه 8 تير 1394برچسب:رهبر معظم انقلاب,این تصویر رهبری «جعلی» است, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ژیل مونیه» خبرنگار 71 ساله فرانسوی و دبیرکل موسسه دوستی فرانسه و عراق  که از مخالفان دخالت‌های بیگانگان در جنوب غرب آسیا بوده است، روز یکشنبه (امروز) در نشست خبرگزاری «فارس» با موضوع «تحولات منطقه و نگاه غرب به مسلمانان» حاضر شد.خبرگزاری فارس: ائتلاف آمریکا علیه داعش قطعاً یک بازی است/به لغو تحریم‌های ایران نباید خوشبین بود/ درفرانسه اجازه حرف زدن نمی‌دهند

نشست مذکور با حضور خبرنگارانی از رسانه‌های مختلف از جمله خبرگزاری «دانا»، «تسنیم»، روزنامه «جوان»، بسیج رسانه و .....در سالن کنفرانس خبرگزاری فارس برگزار شد.

مونیه که خالق دو اثر به نامهای «راهنمای عراق» در سال 2000 و «جاسوس‌های طلای سیاه» در سال 2009 بوده است، با مجله «آفریقا آسیا» همکاری دارد و مطالبی را نیز در وبلاگ «عراق-فرانسه» (actualite.com) منتشر می‌کند.

این روزنامه‌نگار فرانسوی معتقد است که رژیم صهیونیستی باید تمامی بمب‌های هسته‌ای خود را از بین ببرد و در بخش اول سخنان خود به بخشی از داستان زندگی خود اشاره کرد و گفت که پدرش از فعالان استقلال الجزایر بوده و در زمان ریاست‌جمهوری «فرانسوا میتران» از فرانسه اخراج شد.

بقیه در ادامه مطلب..................................

 


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: دو شنبه 18 خرداد 1394برچسب:ائتلاف,خیانت,داعش,توافق, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی خبرگزاری فارس، بهنوش بختیاری بازیگر کشورمان در پاسخ به یکی از طرفدارانش در اینستاگرام واکنش جالبی نشان داد.خبرگزاری فارس: بهنوش بختیاری: سعی می‌کنم دقت بیشتری در پوششم داشته باشم

در یکی از کامنت‌های پست بهنوش بختیاری یکی از کاربران با نام سارا از این بازیگر خواست تا نسبت به حجابش اهتمام بیشتری داشته باشد. این کاربر در این باره نوشت: شما با این همه مهربونی و آرامش زبان و صورت، کسی که به نزدیکی با خدای مهربونمون تو نظر میاد چرا حجاب را از دید من حقیر البته حفظ نمی کنید، حیف نیست دل به این قشنگی با این همه محبت چهره با این لبخندای شیرین دل آقای ما صاحب الزمان شاد نشه!

بقیه در ادامه مطلب..............................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: دو شنبه 18 خرداد 1394برچسب:هنرمندان با غیرت,حیا,عفاف, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

سردار هور، شهید علی هاشمی در سال ۱۳۴۰ در اهواز به دنیا آمد. او به دلیل آشنایی با مناظق عملیاتی نقش مهمی در جنگ ایران و عراق داشت. شهید هاشمی در تشکیل تیپ ۳۷ نور، سپاه بستان و هویزه، قرارگاه نصرت و ارائه طرح کلی عملیات خیبر و بدر، مسؤولیت سپاه ششم امام جعفر صادق را عهده دار بود. او در سال ۱۳۶۷ به شهادت رسید و پیکر او بعد از ۲۲ سال کشف شده و در اهواز به خاک سپرده شد. در تصویری که می بینید، حاج قاسم سلیمانی، فرمانده دلاور مبارزه با تکفیری ها، با سردار هور، عکس یادگاری انداخته اند...

عکس/

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: دو شنبه 11 خرداد 1394برچسب:شهدا, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، 18 سال پیش در چنین ایامی در انتخابات ریاست جمهوری سال1376 برخلاف انتظارت جریان دوم خرداد قدرت سیاسی و اجرایی کشور را در دست گرفت. حمیدرضا ترقی که در آن زمان نماینده‌ی پنجمین دوره مجلس شورای اسلامی بود معتقداست، تغییر سبک زندگی و ذائقه‌ی مردم که خروجی برنامه‌ریزی‌های دولت سازندگی بود، مهم‌ترین دلیل کسب قدرت از سوی جریان دوم خرداد در سال 1376 می‌باشد که در ادامه متن گفتگوی پایگاه 598 با حمیدرضا ترقی می آید.



عوامل به وجود آمدن جریان دوم خرداد را چگونه ارزیابی می کنید؟
بعد از رحلت امام و انشعاب مجمع روحانیون مبارز از جامعه روحانیت مبارز، جریانی که خود را تابع ایشان می‌دانست و از فقه سیاسی حضرت امام در دوران رهبری ایشان حمایت  و تبعیت می‌کرد، بعد از رحلت امام به دیدگاه و اندیشه سیاسی مرحوم آیت‌الله نائینی تغییر جهت داد. در واقع چون با مصداق ولایت‌فقیه مشکل داشت از دیدگاه و اندیشه مرحوم نائینی حمایت کرد.

بقیه در ادامه مطلب.........................................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: دو شنبه 4 خرداد 1394برچسب:ترقی,اصلاحات,هاشمی, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به گزارش پایگاه 598 به نقل از العالم، "عبدالله العلی" کارشناس امنیت اطلاعات سعودی گفت: گروهی به نام "ارتش الکترونیک یمن" سایت اینترنتی وزارت امور خارجه عربستان را هک کرده است.
العلی در صفحه تویتر خود، هک شدن سایت وزارت خارجه عربستان را " گسترده " توصیف کرد و نوشت : گروه ارتش الکترونیک یمن هم سایت اینترنتی وزارت امور خارجه و هم سایت های کنسولگری های عربستان را به صورت گسترده هک کرده است.
العلی همچنین اعلام کرد که انصارالله حتی سایت های اینترنتی شاهزادگان و سفیران عربستان را نیز هک کرده اند، که در قبال این فاجعه نباید سکوت کرد. 
یمنی ها پس از هک کردن سایت اینترنتی وزارت خارجه عربستان برخی از مدارک محرمانه را فاش کردند.

انتشار مدارک محرمانه سوء نیت حکومت عربستان را در قبال یمن به خصوص در سال 2014 نشان می دهد.
"نایف بن عبدالعزیز" ولیعهد سابق عربستان در یکی از این مدارک محرمانه از انتشار اخبار متناقض درباره تغییر دیدگاه "علی محسن الاحمر" در قبال انصارالله ابراز نگرانی کرده است. 

بقیه در ادامه مطلب.................................

ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: دو شنبه 4 خرداد 1394برچسب:سعودی,جنایت,اسرار, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به گزارش بولتن نیوز،  شاید خیلی از علاقمندان فیلم های غیر اخلاقی مطلع هستند که  آنجلیا جولی ویت ( Angelina Jolie Voight  ) متولد ۴ ژوئن ۱۹۷۵ بازیگر بازیگر زیبای زن آمریکایی در دوران جوانی خود در چندین فیلم سینمایی غیر اخلاقی ایفای نقش نمود. imagesبازی جولی در برخی از این فیلم ها از حد و مرز عشقی بودن گذشتند بگونه ای روابط کامل زناشویی را به تصویر کشانیدند و این موضوع برای نسل نوجوان و جوان بسیار محرک بود و موجب شد تا  روابط غیر اخلاقی بین دخترها و پسرها در سرتاسر جهان شکل بگیرند.

البته اینکه گفته می شود آنجلیا حضانت چند کودک را بر عهده گرفته است طراح جواهرات ، خیر مدرسه‌ساز در کشورهای محروم و سفیر حسن‌نیت سازمان ملل در جای خود بسیار ارزشمند هستند و شاید تشخیص پیشگیرانه هم مولود همین رفتارهای انسان دوستانه اش باشند اما حقیقت مطلب اینست که او دانسته یا نادانسته قربانی صنعت پورنو در آمریکا که یکی از منابع اصلی تامین درآمد است شد .Jolie

به گزارش خبرده ، اگر با کمی بصیرت به اجبار آنجلیا به چند عمل جراحی برداشت سینه ها و حت تخمدان و رحم او مشکوک به بروز سرطان به سبب ارثی بودن تامل کنیم در خواهیم یافت شاید علت این موضوع همان نمایش اندام های جنسی اش در جلوی دوربین و افعالی است که اگر امروز از فرزند او راجع به این فیلم ها و گذشته مادرش  بپرسیم احساس شرم نماید.بنابراین ما هم شایسته است که از این دست خبرها به سادگی نگذریم و بیاییم ما هم بخصوص جوانان از اینگونه ماجراهای دردناک درس عبرت و پند بگیریم…البته حتما هستند افرادی که این تحلیل را نمی پسندند اما جای دو پاسخ به این پرسش باقی می ماند که…….

1_اگر همین تحلیل را آنجلیا جولی بخواند یا شبیه همین موضوع را فکر کرده باشد نظر او چه خواهد بود؟….

۲_آیا او اکنون  می تواند با عمل های جراحی که منجر به برداشت سینه هایش شده اند باز هم همان رویه را ادامه دهد؟!……

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: دو شنبه 28 ارديبهشت 1394برچسب:آنجلینا جولی,حیا,عفاف,, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

صراط: استاد دانشگاه تهران گفت: عده‌ای ساده‌لوح هستند که فکر می‌کنند اگر ایران با آمریکا به نتیجه برسد مشکلات برطرف می‌شود.نتیجه تصویری برای زیباکلام
صادق زیباکلام طی مناظره‌ای با محمدحسن قدیری‌ابیانه که عصر امروز در سالن همایش دانشگاه مفید قم انجام شد، اظهار کرد: عده‌ای ساده‌لوح هستند که فکر می‌کنند اگر ایران با آمریکا به نتیجه برسد مشکلات برطرف می‌شود و یک شبه راه 100 ساله را به پایان می‌رسانیم در صورتی که اصلاح‌طلب‌ها و مجموعه دولت روحانی چنین فکری نکرده‌اند.
وی با بیان اینکه کشورهای بسیاری با وجود مشکلات سیاسی، فرهنگی و اجتماعی با آمریکا ارتباط دارند، ابراز کرد: اقتصاد فاسد و ناکارآمد دولتی در دوره‌های مختلف مشکلات بسیاری برای جامعه به وجود آورده است و تا زمانی که این اقتصاد فاسد از بین نرود ارتباط با اتحادیه اروپا و آمریکا و برداشتن تحریم‌ها نمی‌تواند مشکلات اقتصادی را برطرف کند.
استاد دانشگاه تهران اقتصاد دولتی را عامل اصلی مشکلات اقتصادی کشور دانست و گفت: در مسئله لوزان باید نگاهی به پرونده هسته‌ای و اختلافات غربی‌ها و ایران در موضوع هسته‌ای داشته باشیم.

بقیه در ادامه مطلب........................................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: دو شنبه 28 ارديبهشت 1394برچسب:صادق زیباکلام,لیبرال, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به گزارش اویس، تروریست های داعشی که در ماه‌های اخیر بارها بسیاری از مردم بی‌گناه را با پوشاندن لباس‌های نارنجی به قتل رسانده‌اند این بار مورد مقابله به مثل توسط سایر گروه‌های تروریستی تکفیری قرار گرفتند. تروریست های تکفیری جیش الاسلام سوریه با اسارت گرفتن چند تروریست داعشی بر تن قاتلین آن‌ها لباس‌های نارنجی کردند

۰۰

۲

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: دو شنبه 21 ارديبهشت 1394برچسب:داعشی,جنایت,تروریست,وهابی,حیوان,سربریدن, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

جبهه جهانی مستضعفین نوشت: شرط عقد یک داعشی برای همسر آینده‌اش، سوژه‌ای برای استهزاء در رسانه‌ها شد.

سایت خبری «مزمز» سوریه در این‌باره گزارش داد، حامیان گروهک تروریستی داعش روز گذشته عکسی از عقدنامه یکی از اعضاء این گروهک را در شبکه‌های مجازی منتشر کردند که تمسخر کاربران را به همراه داشت.

در این عقدنامه مرد داعشی در شرایط ضمن عقد، عدم ممانعت همسرش از عملیات انتحاری وی را نیز بر این شروط اضافه کرد.

این سند ازدواج توسط دو تروریست دیگر به نام‌های ابو‌اللیث جزراوی و ابو‌معاذ انصاری به عنوان شاهد امضاء شده است.

 

 

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: دو شنبه 21 ارديبهشت 1394برچسب:داعش,جنایت,وهابی,انفجار,ازدواج, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به گزارش بی‌باک، متاسفانه این روزها علی مطهری بازیچه رفقایی فتنه گر و معاند نظام شده است از همین رو هنوز خودش هم نمی داند هر کجا چه موضوع گیری کند و چه راهی را در پیش بگیرد و گرفتار یک پارادوکس‌های متعدد و تمام عیار در مشی روزانه گردیده است تا جایی که نامه استاد شهید مطهری به وی که در آن توصیه شده بود در انتخاب رفیق دقیق باشد را هیچگاه توجه نکرد تا شود آنچه که امروز علی مطهری - که روزگاری نور چشم استاد شهید بود -  محبوب اهل فتنه و دشمنان نظام و اسلام گردد.

به گزارش بی‌باک، علی مطهری نماینده مجلس شورای اسلامی، تصویری از نامه استاد شهید مطهری به خودش در سال ۵۶ را منتشر کرد.

این نامه در زمانی که علی مطهری در دانشکده فنی دانشگاه تبریز مشغول تحصیل در رشته مهندسی مکانیک بوده توسط شهید مطهری ارسال شده است.

علی مطهری که این نامه را در صفحه اینستاگرامش منتشر کرده نوشت: این نامه گرچه کوتاه است اما حاوی نکات اعتقادی، اخلاقی و تربیتی قابل توجهی است.

متن نامه به شرح ذیل است:

بقیه در ادامه مطلب...............................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: دو شنبه 14 ارديبهشت 1394برچسب:علی مطهری,انحراف, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

هنرمند سوری برای ابراز تشکر و قدردانی از فداکاری و از خودگذشتگی ارتش این کشور بر پوتین سرباز سوری بوسه زد.
خبرگزاری فارس: بوسه هنرمند سوری بر پوتین سرباز وطن+عکس
 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق، گروهی از شخصیت‌های سرشناس و معروف سوری که در میان آنها هنرمندان و پژوهشگرانی از این کشور مشاهده می‌شدند، ضمن سفر به جنوب استان «ادلب» در شمال غربی سوریه از پایگاه نظامی «مسطومه» و بسیاری از نقاط ارتش در این منطقه بازدید کردند.

این هنرمندان و پژوهشگران سوری هدف از سفر خود را رساندن پیام حمایت و پشتیبانی خود از تک تک سربازانی بیان کردند که در خط اول جبهه‌های نبرد و درگیری در حال مبارزه با گروه‌های تروریستی هستند.

بقیه در ادامه مطلب.................................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: دو شنبه 14 ارديبهشت 1394برچسب:ارتش عربی سوریه,مقاومت, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

ستون نویس روزنامه های اصلاح طلب گفت: به هر حال هیچ حزب خاص و تعریف‌شده‌ای حامی اصلی دولت آقای روحانی نیست و این اصلاح‌طلبان هستند که وظیفه دفاع و حمایت از دولت را برعهده گرفته‌اند.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از سراج 24، احمد شیرزاد فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با روزنامه اصلاح‌طلب آرمان امروز در واکنش به فعالیت‌های انتخاباتی دولت یازدهم گفت: اگر حامیان آقای روحانی و اصلاح‌طلبان به‌صورت جداگانه وارد انتخابات مجلس شوند عقلانی و منطقی نیست و سبب تضعیف دولت در آینده خواهد شد. به هر حال هیچ حزب خاص و تعریف‌شده‌ای حامی اصلی دولت آقای روحانی نیست و این اصلاح‌طلبان هستند که وظیفه دفاع و حمایت از دولت را برعهده گرفته‌اند. آقای روحانی هم به‌خوبی به این نکته آگاهی دارد که اگر قصد داشته باشد در مجلس آینده حامیانی داشته باشد باید به اصلاح‌طلبان تکیه کند. در این بین برخی از اصولگرایان به واقع‌گرایی سیاسی نزدیک شده‌اند و فاصله خود را با اصلاح‌طلبان کمتر کرده‌اند. این عده شامل تک‌چهره‌های خاصی است که البته دارای تشکل منسجم و قابل‌اتکایی نیستند.
اصلاح‌طلبان می‌توانند از یک تاکتیک جدید استفاده کنند و به‌جای چهره‌های مطرح خود از چهره‌هایی جدید و جوان در لیست خود استفاده کنند. این مساله از دو جهت دارای اهمیت است؛ اول اینکه وجهه چهره‌های مطرح حفظ می‌شود و دوم اینکه چهره‌های جدید و جوان که دارای توانایی‌های بالایی هستند می‌توانند نشاط سیاسی کشور را بالا برده و عامل مهمی برای خدمت بیشتر به مردم باشند.

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: دو شنبه 7 ارديبهشت 1394برچسب:اصلاح طلبان, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

نادیا مفتونی می‌گوید در نمازخانه دانشگاه شریف همسرش را برای نخستین بار دیده، بدون تصمیم قبلی مِهر این جانباز در دلش جا گرفته و در دومین دیدار از ایشان درخواست ازدواج کرده، او هم پذیرفته است. مهریه‌اش تنها مُهر کربلاست.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، فرشته هست، فرشته زیاد است. باید چشم باز کنی و جور دیگر فرشته‌های دور و برت را ببینی. خانم دکتر چشم باز کرد و دید. فرشته‌ای از آسمان هجرت کرد، با نام «حسین نوری».

فرشته هست باید چشمت را باز کنی، اصرار بورزی و خسته نشوی، بروی همانگونه که خانم دکتر رفت. فرشته هست فرشته زیاد است باید بتوانی، یاد بگیری که به موقع رها کنی، سکوت کنی، بگویی، حضور پیدا کنی و خلوت کنی. کاری که «نادیا مفتونی» کرد.

ترم سوم، فیزیک کاربردی دانشگاه صنعتی شریف درس می‌خواند. در بحبوحه انقلاب تک تیر‌اندازهای منافق شهر را نشانه رفته بودند و سینه دوستان را خونین می‌کردند. عشق به شهادت در شهر موج می‌زد و برادران شعار عدالت و عشق و ایثار سر می‌دادند و حسرت داشتم چرا تیر منافق شهر مرا نشانه نمی‌رود.

 اما یک روز در زندگی نادیا عشق آمد، وه چه آمدنی! او می‌گوید: «عشق نوری را خدا در دلم انداخت». راست می‌گوید. عشق آمدنی است نه آموختنی.

بقیه در ادامه مطلب........................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: دو شنبه 31 فروردين 1394برچسب:زوج هنرمند عاشق جانباز, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

عکس سلفی یکی از افراد عصائب اهل حق با جنازه منسوب به عزت ابراهیم الدوری، معاون صدام.

سلفی با شِمر صدام

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: دو شنبه 31 فروردين 1394برچسب:عزت الدوری,شمر,صدام, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به گزارش اویس، تصویری از یک مجاهد حشد الشعبی عراق در اینترنت منتشرشده که برای بسیاری از مخاطبین و فعالین عراقی و عرب در فضای مجازی جذابیت ایجاد کرده است. این مجاهد به جای درجه در سمت راست کلمه شیعه و در سمت چپ کلمه سنی را نصب‌کرده تا بار دیگر وحدت شیعه و سنی در برابر تروریست های داعشی را نشان دهد
۰۰

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: دو شنبه 31 فروردين 1394برچسب:عراق,نیروهای بسیج مردمی, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: کسانی که در آن سال‌ها جام زهر را به امام نوشاندند، امام را اذیت کردند، نه کسانی که نگران منافع ملی ملت هستند.افرادی‌که‌ادعامیکردندبایک‌سفر به عربستان مشکلات حل می‌شود، الان سفر کنند

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، مهرداد بذرپاش عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با حضور در برنامه چرایی مذاکره برای رسیدن به یک تفاهم با عنوان «از رنجی که می‌بریم» که به همت انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران برگزار شد به سخنرانی پرداخت.
وی در ابتدای سخنان خود با بیان اینکه سخنان ما برای تصحیح روند کار است، گفت: برخی اصرار دارند مرتب با تحقیر افرادی که نگران منافع ملی و اتفاقات خاصی که در کشور صورت می‌گیرد هستند، نگذارند صدای آنان شنیده شود.
وی با اشاره به اتفاق بزرگ دهه گذشته در صحنه بین‌الملل گفت: اتفاق بزرگی که در دهه اخیر اتفاق افتاده است همین مذاکرات هسته‌ای است که در دو دوره گذشته دستور کار دولت‌ها بوده است.
بذرپاش با اشاره به تاریخچه مذاکرات هسته‌ای اظهار داشت: ما در سال 82 مذاکرات را با سه کشور اروپایی آغاز کردیم. نشست سعدآباد در همان دوران بود که یک نشست تلخی شد. از اینکه نمایندگان سه کشور اروپایی حاضر نشدند با رئیس‌جمهور کشور ما ملاقات کنند مگر با تعلیق موقت برنامه هسته‌ای کشورمان. اگرچه به گفته آقایان این موضوع جزو برنامه نبود.

بقیه در ادامه مطلب.....................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: دو شنبه 24 فروردين 1394برچسب:بذرپاش,سفر,سعودی,وهابی,نجس, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری فارس «حسین شریعتمداری» در سرمقاله شماره امروز «کیهان» نوشت:خبرگزاری فارس: یاد آن روزها به خیر!

صبح دیروز آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در همایش «بانوی انقلاب» که به منظور تجلیل از مقام و خدمات همسر مرحومه حضرت امام(ره) برپا شده بود، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره آن بانوی پرهیزگار به مسائلی بیرون از موضوع همایش اشاره داشتند که هر چند قلم زدن به انتقاد از اظهارات ایشان خوشایند نیست ولی از آنجا که پای ارزش‌های انقلاب در میان است، عبور بی‌تفاوت از کنار آنچه گفته‌اند نیز بایسته به نظر نمی‌رسد:
1- آقای هاشمی می‌فرمایند: «در سال 84 یک موی بدنم راضی نبود کاندیدا شوم. چرا که دولت آقای خاتمی بود و من گفتم نمی‌آیم، همسر امام مرا خواست و به من گفت: امام این انقلاب را به دست شماها سپردند. آیا شما می‌دانید اینها چه کسانی هستند؟ همین صحبت‌های همسر امام سبب شد من قبول کنم و پذیرفتم.» درباره این بخش از اظهارات ایشان پرسش‌هایی هست؛
الف: چرا جناب هاشمی رفسنجانی در نقل خاطرات و مسائل گذشته به درگذشتگان استناد می‌کنند که پی بردن به صحت و سقم آن نیازمند دسترسی به آنان است  و این دسترسی امکان‌پذیر نیست؟ آقای هاشمی پیش‌از این هم از قول حضرت امام(ره) نقل کرده بودند که آن بزرگوار مخالف شعار مرگ بر آمریکا بوده‌اند! که البته آثار مکتوب و مضبوط حضرت امام (ره) با آنچه آقای هاشمی به آن حضرت نسبت داده‌اند کاملا مغایر و متضاد است. در اظهارات دیروز هم  سخنانی را به  همسر امام نسبت داده‌اند که مراجعه و پرس و جو از آن مرحومه نیز امکان‌پذیر نمی‌باشد!

بقیه در ادامه مطلب......................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: دو شنبه 24 فروردين 1394برچسب:هاشمی رفسنجانی,حسین شریعتمداری,کیهان, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

ماه‌هاست که از بازداشت رهبر انقلابیون بحرین می‌گذرد. حکومت بحرین با ادامه بازداشت شیخ علی سلمان، فرصت را در اختیار افراط‌گرایانی قرار داده است که هر روز وضع را پیچیده‌تر می‌کنند. حضور داعش در بحرین نتیجه سیاست غلط این کشور در لغو تابعیت برخی اتباع بحرین و اعطای شتابزده تابعیت به دیگران است. و در این شرایط، بجای اینکه آل خلیفه با آزاد کردن شیخ سلمان، زمینه را برای حضور مردم در مقابل داعش فراهم کند، دست به ادامه این بازداشت زده و رهبر انقلابیون بحرین را در بند نگه داشته است.

گروه بین الملل - ماه‌هاست که از بازداشت رهبر انقلابیون بحرین می‌گذرد. حکومت بحرین با ادامه بازداشت شیخ علی سلمان، فرصت را در اختیار افراط‌گرایانی قرار داده است که هر روز وضع را پیچیده‌تر می‌کنند. حضور داعش در بحرین نتیجه سیاست غلط این کشور در لغو تابعیت برخی اتباع بحرین و اعطای شتابزده تابعیت به دیگران است. و در این شرایط، بجای اینکه آل خلیفه با آزاد کردن شیخ سلمان، زمینه را برای حضور مردم در مقابل داعش فراهم کند، دست به ادامه این بازداشت زده و رهبر انقلابیون بحرین را در بند نگه داشته است.

بقیه در ادامه مطلب..................................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: دو شنبه 17 فروردين 1394برچسب:شیخ علی سلمان,انقلاب بحرین, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، منوچهر محمدی کارشناس مسائل سیاسی با حضور در نشست «توافق لوزان؛ کدام استقلال، کدام پیروزی» که به همت کمیته صیانت از منافع ایران برگزار شد، پیرامون توافق لوزان و ابهامات موجود در متن بیانیه لوزان، گفت: چگونه ممکن است که مدت هیچ بندی از توافق الجزایر در همان موقع محرمانه نبود. من اولین کسی بودم که متن را مشاهده کردم. منتها متن یک خرده بودار بود. چون از آمریکا خواسته شده بود که بگوید در امور ایران دخالت نخواهد کرد، گفت که اگر این را بگویم، یعنی قبلاً دخالت داشته‌ام. بنا بر این اصلاحیه داد به این صورت که من نه قبلاً دخالت داشته‌ام و نه بعد از این. به هر حال هیچ بندی محرمانه نبود.


دکتر منوچهر محمدی استاد دانشگاه و کارشناس عالی مسائل سیاسی گفت: بعد از این که کسانی دخالت کردند، امام شرایطی را تعیین کردند و تصمیم‌گیری در مورد الجزایر را به مجلس واگذار کردند. مجلس دو بار در این قضیه ورود کرد. یک بار در محول کردن به تیم مذاکره. دیگری این که با توجه به این که داوری را ما نمی‌توانیم به دادگاه بین المللی بسپاریم مگر در صورت تصویب در مجلس.

بقیه در ادامه مطلب....................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: دو شنبه 17 فروردين 1394برچسب:توافق هسته ای, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com