وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه مردم در ۱۹ دی ۵۶ و ۹ دی ۸۸ برای دفاع از حاکمیت اسلامی به صحنه آمدند، گفت: اگر همه ملت‌های مسلمان برای دفاع از حاکمیت اسلام به صحنه بیایند، بیداری اسلامی بوجود می‌آید.

فیروزآبادی با بیان اینکه انقلاب اسلامی الگو و مبنا برای بیداری اسلامی است، تصریح کرد: ملت‌ها به مردم ولایی ایران نگاه کردند و به میدان آمدند و بیداری اسلامی شکل گرفت.

وی به تحریم‌ها علیه کشور اشاره کرد و گفت: تحریم‌ها یک اهرم برای کمک به سیاست خارجی آمریکا است.

فیروز‌آبادی با بیان اینکه آمریکا هر کجا در سیاست خارجی کم آورده است، از تحریم استفاده می‌کند، خاطرنشان کرد: در یک قرن گذشته نیمی از کشورهای جهان از سوی آمریکا تحریم شدند و برای ایران نیز تحریم‌ها از آغاز انقلاب اسلامی شروع شده است.

وی با تاکید بر اینکه تحریم‌ها با مفاد منشور سازمان ملل متحد مغایر است، گفت: نه تنها تحریم‌های آمریکا و اروپا با حاکمیت ملت‌ها مغایر است و به عنوان دخالت در استقلال و حاکمیت ملت‌ها به شمار می‌آید بلکه تحریم‌ها مغایر با منشور سازمان ملل متحد است.

فیروزآبادی با تاکید بر اینکه تحریم‌ها به جمهوری اسلامی کمک کرد، اظهار داشت: هر کجا ما را تحریم کردند به دنبال تحقیق و تولید رفتیم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه تحقیقات صنعتی دفاع مقدس را در سال ۱۳۶۳ شروع کردیم، گفت: اولین تحقیق‌ها در رابطه با موشک بالستیک و … همزمان با اولین تحریم‌های آمریکا علیه ما آغاز شد.

فیروزآبادی با بیان اینکه حرکت اول استکبار علیه جمهوری اسلامی برای آن بود تا در جنگ نظامی ما را ناامید کند، تصریح کرد: تمام جهان در کنار صدام جمع شدند تا از حرکت انقلاب اسلامی جلوگیری کنند زیرا انقلاب اسلامی یک حرکت فکری در برابر استکبار بود.

به گفته وی پس از جنگ تحمیلی استکبار حمله نظامی را در دستور کار نگه داشت و اوج آن در زمان بوش بود.

فیروزآبادی به وحشی‌گری‌های آمریکا در افغانستان و عراق اشاره کرد و گفت: با حمله نظامی به افغانستان و عراق ایران را محاصره کردند ولی به ناتوانی قطعی خود از اثر تهدید نظامی رسیدند که این مرحله دوم شکست استکبار بود.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: دنیای استکبار فهمید تا زمانی که ملت ایران متحد و منسجم باشد، در برابر هر قدرتی می‌ایستد.

فیروزآبادی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی یک جریان فکری انسانی است که در دنیا منتشر می‌شود، تصریح کرد: این جریان فکری انسانی تقریبا همه جای جهان را گرفته است بنابر این آنها در آخرین راهکار برای مقابله با جمهوری اسلامی به قضیه تحریم‌ها رسیده‌اند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه مسئله تحریم یک اثر دو جانبه دارد، گفت: جهان غرب تمام محاسبات غرب را با شتشوی مغزی بر روی خوشگذرانی و درآمد روزانه قرار داده است و حالا نیز تحریم‌ها باعث ایجاد بحران در غرب شده است زیرا همین درآمدهای روزانه را تحت تاثیر قرار داده است.

فیروز‌آبادی با بیان اینکه تحریم‌ها یک معادله چند مجهولی دو سویه است، تصریح کرد: تحریم‌ها هر چقدر که این طرف معادله را تغییر می‌دهد آن طرف نیز تغییر می‌کند.

وی به تحریم نفت ایران اشاره کرد و گفت: از همان روز که تحریم نفتی ایران را مطرح کردند، آمریکا و اروپا گرفتار شدند.

فیروزآبادی با بیان اینکه تعداد زیادی پژوهشگاه‌ها برای اینکه یک مسئله‌ای را به وجو بیاورند، چند هزار ساعت پژوهش می‌کنند، تصریح کرد: پس از این پژوهش‌ها مشاهده می‌کنیم وزارت خزانه داری، رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح را در ایران تحریم می‌کند.

وی افزود: اینکه گفتم شکایت می‌کنم خواستم در آستانه اجلاس عدم تعهد بگویم می‌شود با آمریکا نیز مخالفت و از آنها شکایت کرد و الان نیز مراحل حقوقی آن را پیگیری می‌کنم.

فیروزآبادی با بیان اینکه پس از تحریم بودجه نیروهای مسلح با ۱۰ درصد ریسک پذیری مواجه شده بود، گفت: در آن زمان گفتم شما بروید منهای ۱۰ درصد کارها را انجام دهید.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: در آن زمان نیز گفتم منظور از ۱۰ درصد این نیست که بودجه پرداخت نمی‌شود، بلکه می‌گویم ریسک پذیری ۱۰ درصد است.

وی با بیان اینکه غربی‌ها انتظار داشتند تحریم‌ها موجبات نارضایتی مردم را فراهم کند، گفت: آنها سعی داشتند مردم دست از انقلاب اسلامی بردارند ولی تحریم‌ها یک درصد هم چنین اثری را نگذاشت و تحریم‌ها وسیله‌ای برای جنگ تبلیغاتی و روانی شد.

فیروزآبادی به نوسانات ارزی چند روز گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: مشکلات چند روز اخیر به دلیل آن بود که بانکی‌ها یک سری غفلت کردند و بانک مرکزی نیز بعضی مسائل را ساده گرفت ولی برخی برداشت کردند که اقتصاد به این سمت می‌رود.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه ارز سه هزار تومان است و بقیه آن حباب است، گفت: اگر کنترل‌ها صورت گیرد، قیمت ارز به همان دو هزار تومان برمی‌گردد و آنچه که در چند روز اخیر اتفاق افتاد صوری و ظاهری بود.

فیروز‌آبادی به چرخش هزار میلیاردی دلال ارزی اشاره کرد و گفت: آیا ما قادر نبودیم ۳۰ نفر را کنترل کنیم که این اتفاقات بوجود نیاید یا ساده اندیشی یا سیاسی کاری صورت گرفته است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه امسال سال انتخابات ریاست جمهوری است، تصریح کرد: کاندیدای ریاست جمهوری با انگیزه رقابت با سایر کاندیداها برخی اقداماتی را انجام می‌دهد که به نفع دشمن شده است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: سه شنبه 18 مهر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com