وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی خبرگزاری فارس، فرمایشات روز گذشته رهبر معظم انقلاب در دیدار علما، صاحب‌نظران و میهمانان اجلاس مجمع جهانی اهل بیت علیهم‌السلام و اجلاس اتحادیه‌ی رادیو و تلویزیون‌های اسلامی بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های خارجی، داخلی و شبکه‌های اجتماعی داشته است.

نکته مورد توجه در خصوص فرمایشات رهبری «مقابله‌ی قاطع با تلاش آمریکا برای سوءاستفاده از نتایج مذاکرات هسته‌ای و نفوذ اقتصادی، سیاسی و فرهنگی در ایران» بود که همزمان مورد توجه رسانه‌های داخل و خارج قرار گرفت.

بقیه در ادامه مطلب..........................................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: سه شنبه 27 مرداد 1394برچسب:امریکا,نفوذ, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

گروه فرهنگی : شبکه ماهواره ای من و تو که به تازگی با افت شدید کمی و کیفی برنامه هایش دچار چالشی اساسی شده است مدتی است به صورت هنرمندان و بازیگران مردمی کشور عزیزمان ایران چنگ می زند تا بلکه بتواند عقده های ریزش شدید مخاطبینش را از آنان بستاند.

به گزارش بولتن نیوز به نقل ازLONDON EYE :انتشار آهنگ جدید "امیر تتلو" با عنوان «انرژی هسته ای» گویا شبکه لندن نشین من و تو را بسیار عصبانی کرد تا آنجایی که این شبکه ماهواره ای دست به جوسازی هایی علیه تتلو زد.

 

بقیه در ادامه مطلب...............................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: پنج شنبه 22 مرداد 1394برچسب:تتلو,رسوا,من و تو, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی خبرگزاری فارس، سیدصادق خرازی، دیپلمات سابق کشور و رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان در گفت و گویی اظهار داشت: «من اصلاح‌طلبی که نمادش خارج از کشور باشد و پول بگیرد را قبول ندارم. اینکه بروند و اتهام بزنند و بد و بیراه بگویند و شانتاژ کنند را قبول ندارم. کسانی را یادم است که در دورانی که سفیر بودم با خارجی‌ها مذاکره می‌کردند و به دشمن ‌گرا می‌دادند؛ من آنها را به عنوان اصلاح‌طلب قبول ندارم. لیست‌شان را هم دارم و اگر قرار باشد روزی ارائه دهم، ارائه خواهم داد. منتها به سیستم امنیتی نخواهم داد و اگر بخواهم بدهم به مردم ایران ارائه می‌دهم که بدانید این آقا در دوره اصلاحات با فلان مقام ارشد اروپایی یا فرانسوی یا فلان مقام ارشد آمریکایی پنهانی مذاکره کرده و‌گرا داده است».

این اظهارات موسس حزب ندا به مذاق برخی از اصلاح‌طلبان خوش نیامد و آن‌ها به شدت به حرف‌های وی واکنش نشان دادند.

* رمضان زاده:لیست دیپلماتها قاچاقچی در جیب کیست؟

در همین رابطه عبدالله رمضان‌زاده عضو حزب منحله مشارکت در صفحه شخصی خود در فیسبوک نوشت: «به نظر شما لیست دیپلمات‌های قاچاقچی نسخ خطی کتاب‌های قدیمی در جیب کیست؟!»

بقیه در ادامه مطلب...............................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: پنج شنبه 22 مرداد 1394برچسب:اصلاحات,قاچاق, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

رسانه های وابسته به جریان فتنه و اصلاحات در فقدان سوژه مناسب، این بار به بحث ممنوعیت پوشش سبز در برنامه خندوانه پرداخته اند.

به گزارش پایگاه 598، بدون تردید برنامه خندوانه با مجری گری رامبد جوان را می توان از برنامه های موفق و کم نظیر صدا و سیما در طول سال های اخیر دانست، برنامه طنزی با موضوعات مختلفی اجتماعی که توانسته است ضمن جلب مخاطب گسترده، خنده را بر لبان بسیاری از ایرانیان بیاورد.

حواشی پیرامون برنامه خندوانه کم نبوده و هر از گاهی برخی رسانه ها با تمرکز بر برخی وجوه آن به انتقاد یا تمجید از آن پرداخته اند. اما نکته جالب و کم نظیری که ما را بر آن داشت به یکی از حواشی این برنامه بپردازیم به خبر سطحی، زرد و تو خالی بر می گردد که طی روزهای اخیر در برخی سایت ها و رسانه های وابسته به جریان فتنه و اصلاح طلب دست به دست می چرخد.

بقیه در ادامه مطلب................................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: چهار شنبه 21 مرداد 1394برچسب:فتنه88,خندوانه, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

برخی از مدعیان اصلاحات و حامیان فتنه در حالی ارتباط خویش با محافل بیگانه و پیروی از دستورالعمل دشمنان بیرونی را انکار می‌کنند که طی چند سال اخیر تقریباً هیچ یک از اقدامات و مواضع آنها را نمی‌توان یافت که دقیقاً برگرفته از دستورالعمل‌های پیشاپیش اعلام شده و پیشنهاد شده رسانه‌ها و مقامات آمریکایی نباشد.

به گزارش پایگاه 598، برخی از مدعیان اصلاحات و حامیان فتنه در حالی ارتباط خویش با محافل بیگانه و پیروی از دستورالعمل دشمنان بیرونی را انکار می‌کنند که طی چند سال اخیر تقریباً هیچ یک از اقدامات و مواضع آنها را نمی‌توان یافت که دقیقاً برگرفته از دستورالعمل‌های پیشاپیش اعلام شده و پیشنهاد شده رسانه‌ها و مقامات آمریکایی نباشد.
«مایکل لدین» از حامیان کودتای مخملی و مشاور سابق شورای امنیت ملی آمریکا و عضو برجسته مؤسسه «آمریکن اینترپرایز» و دستیار ویژه «دونالد رامسفلد» وزیر دفاع اسبق آمریکا و «دیک چنی» معاون جرج بوش در یادداشتی در نشریه «فوربس» نوشت: سناتور «چاک شامر» نقش مستقیمی در نامه نگاری محرمانه بین دولت اوباما و سران آشوب علیه دولت ایران در سال 1388 و در پی انتخابات ریاست جمهوری داشته است.

بقیه در ادامه مطلب..................................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: چهار شنبه 21 مرداد 1394برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به گزارش پایگاه 598، بندهای مربوط به موشک‌های بالستیک ایران در قطعنامه 2231 منشا یکی از مهم‌ترین نگرانی‌ها درباره فرجام توافق هسته‌ای بوده است. اعضای تیم مذاکره کننده و حامیان توافق، معتقدند مفاد موشکی مندرج در قطعنامه 2231 مانعی بر سر راه فعالیت های موشکی ایران ایجاد نخواهد کرد و منتقدان، بر این باورند که این مفاد، عملا پیشرفت صنایع موشکی ایران را متوقف خواهد کرد. یادداشت حاضر قصد دارد ضمن ارائه تصویری دقیق از آنچه در قطعنامه 2231 درباره صنعت موشکی ایران آمده، به ارزیابی دیدگاه های موجود پیرامون این موضوع بپردازد.

قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد که پیرو جمع بندی برجام به تصویب رسید، در ضمیمه B خود، ذیل فصل هفتم منشور ملل متحد محدودیت‌هایی را بر صنایع موشکی ایران اعمال کرده است. در بند 3 ضمیمه B از ایران خواسته شده است(Iran is called upon) تا هشت سال پس از پذیرش برجام، دست به هیچ فعالیتی مرتبط با موشک‌های بالستیک طراحی شده برای داشتن قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای (Ballistic Missiles Designed to be capable of delivering nuclear weapons)، از جمله شلیک موشک با استفاده از تکنولوژی این دست موشک های بالستیک، نزند. در بند 4 همین ضمیمه نیز ایران به مدت هشت سال-مگر با مجوز مورد به مورد شورای امنیت- از خرید و فروش تمام اقلام، مواد، تجهیزات و تکنولوژی‌هایی که ممکن است در صنایع موشکی کاربرد داشته باشد، منع شده است.(1)

بقیه در ادامه مطلب.............................................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: دو شنبه 19 مرداد 1394برچسب:موشک, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

آقازاده فراری حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی که پس از وقوع فتنه سال 88 از کشور گریخته بود سرانجام 60 روز پس از اعلام نتیجه قطعی حکم دادگاه روانه زندان شد. وی که به جرم اختلاس، ارتشاء و مسائل امنیتی محکوم به گذراندن 10 سال حبس شده است با بدرقه محسن، یاسر و فاطمه هاشمی و مادرش عفت مرعشی وارد زندان اوین شد.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، مهدی هاشمی آقازاده فراری حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی که پس از وقوع فتنه سال 88 از کشور گریخته بود سرانجام 60 روز پس از اعلام نتیجه قطعی حکم دادگاه روانه زندان شد.

وی که به جرم اختلاس، ارتشاء و مسائل امنیتی محکوم به گذراندن 10 سال حبس شده است با بدرقه محسن، یاسر و فاطمه هاشمی و مادرش عفت مرعشی وارد زندان اوین شد.

بقیه در ادامه مطلب..............................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: دو شنبه 19 مرداد 1394برچسب:آقازاده فاسد, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀


* طرح سایت رهبری در مورد کودک‌سوزی صهیونیست‌ها

صفحه اینستاگرام khamenei.ir یک طرح گرافیکی با موضوع جنایت جدید صهیونیست‌ها منتشر کرد.

بقیه در ادامه مطلب.....................................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: شنبه 17 مرداد 1394برچسب:بی بی سی,فتنه,پاسخ رسایی, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: پنج شنبه 15 مرداد 1394برچسب:بیبی سی, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

شعارشان این است: " می خواهیم خوشگل امر به معروف کنیم". در فراخوانی که زده اند تا دیگران را نیز با خود همراه کنند گفته اند : "یه شهر خاکستری پر از دود و دم، پر از غم، پر از روزمرگی، پر از عجله های الکی ، پر از دویدن های به ناکجا، آدم های نسبتا زنده، روح های بعضا مرده، شادی های گذرا، عشق های تموم شده... صدای بوق، سرفه، دود، غبار، زنگار... بویی از خدا به مشام بیمارمان نمی رسد، خدای روزهای مبادا... . در این گیر و دار دنیا که حواسمون زیادی از خدامون به خودمون پرت شده فقط باید نسیم خنکی بیاد، که این فضای غبارآلود رو پاک کنه تا خدا رو بهتر ببینیم. فقط کافیه خودمون رو در معرض این نسیم ها قرار بدیم... . چند نفری هستیم که دور هم جمع شدیم تا با تلنگری کوچک این مناسبت ها رو به یاد مردم شهرمون بیاریم. شاید با یه شاخه گل، یا یه شیرینی یا یه حدیث شیرین. باشد که برای همیشه سختی از ما دور شه. بیشتر اون بالاهای شهر می پریم، اونورا غبار دنیا یکم غلیظ تره." خبرگزاری فارس: مانور فرهنگی بچه حزب‌اللهی‌ها در بالاشهر+تصاویر
 
اعضای گروه "نفحات" را عده ای دانشجو تشکیل می دهند که دغدغه ی دین دارند و با هدف تبلیغ و ترویج فرهنگ اسلامی و نمایش چهره ی زیبای دین گروه را راه اندازی کردند تا به قول خودشان دید جامعه را نسبت به بچه حزب اللهی ها عوض کنند و چهره ای رحمانی از دین به نمایش بگذارند. با یکی از اعضای این گروه به گفتگو نشستیم تا با اهداف و نحوه ی شکل گیری این گروه بیشتر آشنا شویم.

بقیه در ادامه مطلب...................................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: پنج شنبه 15 مرداد 1394برچسب:بچه حزب اللهی یها, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری فارس، پایگاه اطلاع رسانی مرکز اسناد انقلاب اسلامی نوشت: مجوز فعالیت‌ یک هفته‌ای بی‌بی‌سی فارسی در ایران برای تهیه گزارش در زمینه مذاکرات هسته‌ای مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته است؛ رسانه‌ای که نمی‌توان از نقش بی‌بدیل آن در ایجاد فتنه‌انگیزی و خیانت در ایران چشم پوشی کرد و با تورق تاریخ می‌توان فهمید که مشی و روش بی‌بی‌سی از سال 1320 تاکنون هیچ تغییری نکرده است.

1.  رادیو بی‌بی‌سی در آستانه اشغال ایران توسط متفقین در شهریورخبرگزاری فارس: شواهد تاریخی خباثت‌های BBC در ایران از سال ۱۳۲۰ تا ۱۳۹۴1320

در سال‏های منتهی به اشغال ایران در شهریور 1320 شوروی و انگلستان براساس رویه رقابت‌آمیز همیشگی خود در ایران به منظور پیگیری سیاست‏های تبلیغاتی خود در طول جنگ جهانی دوم به رسانه برتر روز یعنی رادیو روی آوردند و هر کدام به فاصله اندکی از همدیگر در برنامه ‏های رادیویی برون‏مرزی خود بخش فارسی تاسیس کردند. ابتدا شوروی و به فاصله حدود یک سال انگلیس رادیویی به زبان فارسی راه‌اندازی کردند. آلمان هیتلری نیز برای بهره ‏گیری از سلاح تبلیغات، رادیو برلین را پایه‌ریزی کرده بود تا افکار عمومی ایرانیان را به سود کشور متبوع خود سوق دهد. بنابراین، در سال‌های پایانی عصر رضاشاه رادیو مهم‌ترین رسانه تاثیرگذار در حیات سیاسی و اجتماعی ایران و جهان به شمار می‏رفت. این مسئله درست مقطعی بود که تنها 2 سال از ورود رادیو به ایران سپری شده بود.

بقیه در ادامه مطلب.............................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: پنج شنبه 15 مرداد 1394برچسب:بی بی سی,شرارت, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به گزارش پایگاه 598، ۱۰ ماه پیش بود که برای اولین بار خبر دکل گمشده نفتی متعلق به شرکت تاسیسات دریایی منتشر شد.قرارداد دلال «دکل گمشده» با پسر وزیر لندن‌نشین

کمیسیون انرژی مجلس هم طرح تحقیق و تفحص از این شرکت را کلید زد و برای دو تن از مدیران عامل سابق این شرکت پرونده قضایی تشکیل شد. در دی ماه ۹۳ نیز یکی از متهمان فساد در این شرکتبازداشت شد که غلامحسین محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه نیز ۶ ماه بعد در اواخر تیر ماه ۹۴ این خبر را تایید کرد. دکل نفتی فورچون از سوی مالک اصلی آن به خریدار دیگری فروخته شده و پس از حمل به مکزیک، هم اکنون در حال حفاری در آب‌های خلیج‌ مکزیک است.

البته ماجرای دکل فورچون تنها بخشی از پرونده مفصل شرکت تاسیسات دریایی را از ابتدای تاسیس این شرکت و در دوره‌های مختلف مدیریتی تشکیل می‌دهد.

از دکل حفاری دیگری که توسط این شرکت با هزینه گزاف خریداری و در سواحل امارات تبدیل به آهن پاره شد تا خرید پر از ابهام شناور و لوله گاز ترش و تشکیل شرکت‌های صوری در راستای منافع مدیران اسبق دولتی و امثال آن پرونده عملکرد این شرکت بزرگ نفتی را بسیار سنگین کرده است.

اگرچه از این نکته نیز نباید غافل شد که این شرکت وسیع‌ترین عملیات ساخت و راه‌اندازی سکوهای نفت و گاز ایران به خصوص در پارس جنوبی را انجام داده است و حجم پروژه‌های شرکت در مقطعی بالغ بر ۱۱ میلیارد دلار بوده است.

بقیه در ادامه مطلب.............................................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: چهار شنبه 14 مرداد 1394برچسب:وزیر لندن نشین,کرسنت,دکل نفتی, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به گزارش پایگاه 598، در میان تحریم‌های مختلف و پیچیده‌ای که بر ملت ایران تحمیل شده بود، تحریم فروش نفت خام یکی از دو تحریم اصلی و به عبارت دیگر ستون اصلی ساختمان تحریم‌ها بود. دلیل آن نیز بسیار روشن است. اقتصاد ایران وابستگی شدید به پول نفت داشته و دارد و دولت‌ها فارغ از گرایش‌های سیاسی‌شان و شعارهایی که در زمان انتخابات می‌دهند، به طور جدی تمایل به استفاده از پول نفت برای انجام برنامه‌های مد نظر خود دارند.

متن این توافق‌نامه ۱۵۹ صفحه است. متنی بسیار طولانی و البته پیچیده که خواندن و تسلط بر آن نیازمند زمان و مطالعه است. در این مسیر دو نکته دارای اهمیت است که باید به آنها توجه شود:

نکته اول این است که متن توافق جامع از نظر فنی با توافق ژنو و بیانیه لوزان متفاوت است. تفاوت اصلی مفصل بودن و تشریح جزییات فراوان در آن است. به عبارت دیگر توافقنامه جامع تا حد خوبی شفاف است. مشخص است تلاش فراوانی شده است تا ابهامات کمتری در متن باشد. این وضعیت درباره توافق ژنو و لوزان وجود نداشت.

نکته دوم که می‌تواند برای کسانی که به دنبال فهم و اشراف پیدا کردن پیرامون توافق جامع هستند، مفید باشد، این است که ضمیمه پنجم توافق نقشه درک درست توافق است. در توضیح باید گفت که متن توافق و ضمایم آن بسیار مفصل و پر از موضوعات مختلف است. برای مثال در بخش‌ تحریم‌ها تمامی تحریم‌های اعمال شده علیه ایران در بخش‌های مختلف به تفصیل آمده است. لذا با خواندن آنها نمی‌توان به این سوال جواب داد که آیا امتیازها به صورت هم وزن داده و گرفته شده است یا نه؟در  نتیجه مساله زمان‌بندی و نحوه برداشتن تحریم‌ها و نیز اقداماتی که ایران باید در مقابل آن انجام دهد تعیین کننده وزن توافق است. این مهم در ضمیمه ۵ توافق مستتر شده است.

بقیه در ادامه مطلب................................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: دو شنبه 12 مرداد 1394برچسب:برجام,بی سرانجام, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به‌گزارش دیدبان به نقل از دیده بان، هنگام دستگیری ریگی در اسفندماه سال 88 شخص دیگری نیز در هواپیما عبدالمالک ریگی را همراهی می‌کرد که اخبار مربوط به دستگیری او در سایه شهرت عبدالمالک مغفول ماند. مصاحبه منتشر نشده از حمزه ریگی همراه دستگیر شده با عبدالمالک ریگی هر چند مدتی در برخی سایت‌ها و منابع غیر رسمی نقل قول‌های ساختگی در خصوص همراه ریگی منتشر شد و حتی وی را مأمور نفوذی ایران معرفی کردند! اما هیچ کدام از این خبرهای ساختگی به اهمیت اقدام ارزشمند جمهوری اسلامی ایران در دستگیری سرکرده گروهک جندالله، آنهم با آن شکل، کیفیت و البته اعترافات مهم خود ریگی نبود که به آن پرداخته شود. حمزه ریگی پسر عموی عبدالمالک و یکی از نزدیک‌ترین افراد به وی در گروهک بود که عبدالمالک را در سفر مهمش به قزاقستان و قرار دیدار با مأمورین آمریکایی، همراهی می‌کرد. حمزه تا مدت‌ها بعد از دستگیری حاضر به هیچ گفت‌وگوی رسانه‌ای نبود و این مکالمه مختصر نیز با این شرط صورت پذیرفت که صرفاً در مورد مسائل اعتقادی صورت گیرد.

بقیه در ادامه مطلب...........................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: چهار شنبه 7 مرداد 1394برچسب:ریگی ,ترور,دستگیری, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

سرویس فضای مجازی خبرگزاری فارس انعکاس مهم‌ترین اخبار حاشیه‌ساز فضای مجازی که مورد توجه کاربران اینترنتی در ایران قرار می‌گیرد را طی بازه‌های زمانی محتلف با عنوان بسته خبری «کوچه پس کوچه‌های مجازی» منتشر می‌کند.

**پس از رسیدن ایران و 1+5 به برنامه اقدام مشترک حدس‌ها و گمانه‌زنی‌ها در خصوص روش زندگی در شرایط پساتحریم به عنوان یک دغدغه مطرح شد!خبرگزاری فارس: کوچه اول؛ بارندگی‌های بلوکه شده در ایران/ کوچه آخر؛ اوباما میهمان سفره «پایتختی‌ها»+تصاویر

-امروز رفتم بقالی ماست گرفتم، دیدم عین دوغ آبکیه؛ میگم کریم آقا این بنظرت خیلی رقیق نیست؟! میگه همینی که هست، ما با 5+1 توافق کردیم هیچ چیزی رو با غلظت بالا تولید نکنیم.

بقیه در ادامه مطلب..............................

 


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: چهار شنبه 7 مرداد 1394برچسب:لاف در غریبی,اباما,رهنورد,فابیوس,خون آشام, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری فارس، در سال‌های گذشته وقتی در خیابان‌های شهر تردد می‌کردیم گاهی زمزمه‌هایی می‌شنیدیم و آگهی‌هایی که پنهانی دست به دست می‌چرخید و عده‌ای را هم به خود جذب می‌کرد، آگهی برگزاری کلاس‌های حرکات موزون که به صورت غیر رسمی و بدون مجوز برگزار می‌شد و حتی برای گرفتن آنها می‌ترسیدند و عده‌ای بی تفاوت از کنار آنها رد می‌شدند.خبرگزاری فارس: بفرمایید «دی جی خانم» و «بارمن» برای مهمانی‌های مختلط !

اما این روزها فقط کافی است سری بچرخانیم و دیوارهای شهر را با دقت ببینیم و یا در فضای مجازی جست و جویی کنیم تا با چند صفحه از این نوع آگهی‌ها مواجه شویم، آگهی دی جی خانم مخصوص مجالس بانوان، آموزش انواع حرکت‌های موزون محلی و خارجی و .... تا جاییکه حتی آموزش رقص به بسیاری از مهدهای کودک نیز کشیده شده است.

آگهی اعزام دی جی و خواننده زن برای مجالس از جمله آگهی‌‌هایی است که این ضرب المثل را به خاطر می‌آورد که گل بود به سبزه نیز آراسته شد، در حالی این آگهی‌ها دیگر به راحتی و بدون ترس و واهمه‌ای در شهرمان در حال گسترش است اما گویا مسئولان هنوز آنها را به عنوان یک تهدید فرهنگی جدی نگرفته‌اند.

بقیه در ادامه مطلب...............................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: سه شنبه 6 مرداد 1394برچسب:دی جی خانم, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه "السفیر" لبنان روز شنبه در مطلبی نوشت:
انفجار انتحاری دوشنبه گذشته در شهر سوروچ در جنوب شرقی ترکیه که در شمال شهر عین العرب سوریه قرار دارد، سؤالات بسیاری را درباره ابعاد و اهداف این ماجرا به وجود آورد.
این سؤالات با اقدام ترکیه در داغ کردن جبهه جنگ با سوریه و اعلام وقوع درگیری‌هایی با داعش و افزایش آمادگی نظامی ارتش ترکیه به بالاترین درجه، چند برابر شد. همچنین خبرهایی در خصوص توافق نظامی ترکیه و آمریکا برای ایجاد منطقه حائل به وسیله خط آتش داخل سوریه از جرابلس تا عفرین و امکان استفاده هواپیماهای آمریکایی از پایگاه انجرلیک، منتشر شد.
انفجار سوروچ کردهای ترکیه و سوریه را هدف قرار داد و در پی آن 32 نفر کشته و صدها تن مجروح شدند. قربانیان این حمله از جوانان دانشجوی کرد ترکیه بودند که برای کمک به اهالی شهر عین العرب سوریه و بازسازی آن، گرد هم جمع شده بودند. بنابراین می توان گفت که این انفجار، برای هدف قرار دادن مدافعان شهر کردنشین عین العرب بود .. عاملان این انفجار می خواهند که عین العرب نابود شود، و از هرگونه اقدام برای بازسازی آن جلوگیری می کنند.
این نخستین بار است که "احمد داود اوغلو" نخست وزیر ترکیه داعش را به انجام عملیات تروریستی متهم می‌کند. مسأله مورد توجه این است که این اتهام فقط ساعاتی بعد از انفجار مطرح شد؛ آن هم در زمانی که اجساد کشته شدگان هنوز در میدان بود و هیچکس نمی‌دانست که این انفجار چگونه به وقوع پیوسته است، و اینکه آیا یک انتحاری آن را انجام داده و یا به وسیله یک خودروی بمبگذاری شده صورت گرفته، و آیا عامل این حمله یک پسر بود یا یک دختر ؟
درحالیکه ترکیه همواره نظام سوریه را مسؤول انفجارها معرفی کرده است، اینبار متهم کردن داعش در این انفجار یک یا دو ساعت پس از وقوع آن، قبل از هرگونه تحقیق؛ و خارج کردن نظام سوریه از فهرست متهمان، بسیار سؤال برانگیز است.
در انفجار شهر سوروچ، حزب عدالت و توسعه (حاکم) هدف قرار نگرفت؛ قربانیان این حمله نیز از مخالفان دولت داود اوغلو بودند که بعضی از آنها و شاید همه در اعتراضات میدان تقسیم شرکت داشتند. بنابراین کسانی که از میدان تقسیم نجات یافتند، در سوروچ کشته شدند.
داعش اگر می خواست اقدامی را ضد حزب عدالت و توسعه انجام دهد، عملیاتی انفجاری را ضد مؤسسات و یا افراد وابسته به این حزب و یا حداقل وابسته به دولت صورت می داد.
همچنین سؤالات بسیاری در این زمینه باقی مانده است که از جمله آنها این است که چرا داعش تا این لحظه عملیات را برعهده نگرفته است ؟ و چرا اردوغان به خانواده قربانیان تسلیت نگفت؟
اما موضوع اصلی که همه کارشناسان ترکیه‌ای را به خود مشغول کرده این است که هر اندازه اوضاع امنیتی بحرانی شود و صحنه سیاسی به آشوب کشیده شود، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور این کشور می‌تواند به سراغ انتخابات پارلمانی زودهنگام برود تا 18 کرسی که در انتخابات اخیر از دست داده، جبران کند و اکثریت مطلق را در پارلمان به دست آورد.
داغ کردن اوضاع برخی مناطق هم مرز با سوریه، و ادعای ترکیه مبنی بر تیراندازی عناصر داعش از آنسوی مرزها و کشته شدن یک سرباز ترکیه ای، نمی تواند دلیلی برای آماده باش ارتش ترکیه به بهانه دفاع از حاکمیت این کشور و فعال کردن جنگنده‌های ارتش باشد.
آمادگی نظامی ارتش ترکیه از زمان سیطره کردها بر شهر "تل ابیض" آغاز شد؛ از آن زمان ترکیه به صورت مستقیم و شدیدتر از گذشته به حمایت از جبهه النصره و جیش الفتح پرداخت  که نتیجه آن اشغال ادلب و جسرالشغور بود.
انفجار در شهر سوروچ، نتیجه طبیعی و حتمی شکست سیاسی ترکیه در سوریه، عراق و خاورمیانه است. ماجرای شهر سوروچ، بازی با آتش است.
ترکیه اکنون جنگی خیالی را علیه کسانی آغاز کرده که همواره از آنان حمایت کرده است؛ و با وجود همه تبلیغات رسانه ای جهت منحرف کردن افکار عمومی، این حمایتها همچنان ادامه دارد.

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: شنبه 3 مرداد 1394برچسب:داعش,اردوغان,ترکیه,جنگ, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

خانم شیطان صفتی که به دلیل برقراری رابطه جنسی با پسر خود به اعدام محکوم شد. مادر 32 ساله ای که با پسرش رابطه جنسی برقرار کرد، اعدام شد. یک زن 32 ساله اهل کالیفرنیا پس از اینکه با پسر خود رابطه نامشروع برقرار کرد توسط پلیس دستگیر و به 4 به دلیل برقراری رابطه جنسی با محارم به اعدام محکوم شد.

تالاب، ربکا اتکینسون، 32 ساله که از همسرش جدا شد ، دادگاه حضانت پسر را به پدرش داد و این مادر به مدت چندین سال دور از پسرش زندگی کرد و از دیدن پسرش محروم بود.

ربکا اتکینسون در اواخر سال گذشته از طریق شبکه اجتماعی فیس بوک با پسرش رابطه برقرار کرد و بعد از مدتی به پسرش عکس و پیامهای مستهجن از خود ارسال می کرد .

ربکا اتکینسون پس از مدتی که با پسرش رابطه داشت در خانه به برقراری رابطه نامشروع با پسر خود تن داد. پس از اینکه بستگان پسر پیامها و عکس های مستهجن مادرش را در صفحه فیس بوک دیدند به پلیس اطلاع دادند و پلیس پس از انجام تحقیقات نوار فیلم رابطه مادر با پسرش را پیدا کرد.

دادگاه کالیفرنیا به پس از بررسی ، حکم اعدام را برای ربکا اتکینسون صادر کرد . ولی ربکا اتکینسون در دفاع از خود این رابطه را به نوعی جاذبه ژنتیکی اعلام کرد و افزود که وقتی بستگان نزدیکی به مدت زیادی از هم دور باشند پس از ملاقات با یکدیگر دست به چنین اعمالی خواهند زد . ولی دادگان این ادعا را رد کرد و به دلیل رابطه نامشروع با محارم ، حکم اعدام را برای ربکا اتکینسون صادر کرد .

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: پنج شنبه 1 مرداد 1394برچسب:رابطه نامشروع,اعدام, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به گزارش پایگاه 598، محمدرضا زائری در پست اخیر اینستاگرامش نوشت: مرحوم امام شرف الدين تنها كسي است از علماي شيعه كه در مسجدالحرام امام جماعت شده و همه به او اقتدا كرده اند.
تنها امام جماعت شیعه مسجدالحرام+عکس
 
كسي است كه كتاب المراجعات او هنوز جريان ساز و اثر گذار مانده، كسي است كه با جمله مشهور "لا ينتشر الهدى إلا من حيث انتشر الضلال" خط فكري و فهم اجتماعي و تربيتي كاربردي و نويني را ارائه داده است.
كسي است كه با اقدامات تأسيسي خود زمينه ساز افتخارات امروز پيروان اهل بيت شده ، كسي است كه در قحطي و گرسنگي جنگ جهاني اول جواز مصرف كامل حقوق شرعي براي اطعام را صادر كرده ، و در كنار همه اينها كسي است كه صدسال پيش مثل امروزي را مي ديده.
جناب سيدحسين شرف الدين در ميان خاطرات خود به روزي اشاره مي كند كه قرار بوده ايشان پيامي براي نصب ضريح حضرت زينب بنويسند كه توسط ايراني ها ساخته و ارسال شده بود و پيامشان را با اين حديث آغاز مي كنند كه : " لو كان العلم في الثريا لتناولته أيد من فارس " ايشان مي گويد وقتي پدربزرگم اين حديث را املا مي كرد و من پيام ايشان را مي نوشتم از او پرسيدم : " چرا ايراني ها "؟ و ايشان مدتي از گذشته حضور سلمان فارسي و آينده نقش ايراني ها در اسلام سخن گفت.

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: پنج شنبه 1 مرداد 1394برچسب:امام جماعت,مسجدالحرام, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پس از 13 سال مذاکره و فراز و نشیب‌های بسیار، سرانجام این مذاکرات امروز به پایان رسید.به نوشته پایگاه خبری شبکه المیادین، ایرانی‌ها در طول 13 سال گذشته توانسته‌اند با استراتژی صبر و مقاومت اکنون به دستاوردهای بسیار بهتری در مقایسه با گذشته برسند.المیادین نوشت: با نگاهی به روز اول مذاکرات در 13 سال گذشته، هنگامی که غرب هرگونه خودکفایی را در صنعت هسته‌ای را برای ایران تحمل نمی‌کرد و با غنی‌سازی اورانیوم در خاک تمام به مخالفت برخواسته بود، دستاوردهای ایران ارزش خود را نشان می‌دهد.این شبکه لبنانی افزود: تاریخی که بزودی نوشته می‌شود با آن چه که پیش از این بوده است تفاوت دارد؛ ظریف و تیم هسته‌ای او، انعکاس دهنده خلق ایرانی‌هاست که با پنبه سر می‌برند و شاید بتوان گفت غربی‌ها اشتباه کردند که وارد یک روند طولانی با ایرانی‌ها شدند؛ ایرانی‌هایی که معروف به بازی فشار تا تسلیم هستند؛ غرب گمان کرد که توانسته ایران را در مسیر زمان به دام بیاندازد به همین خاطر چنین اعلام می‌کردند که عجله‌ای برای توافق ندارند تا شاید ایرانی‌ها کوتاه آمده و از خطوط قرمز خود بکاهند؛ اما باید گفت ایرانی‌ها مثلی دارند که می‌گوید: «گر صبر کنی ز غوره حلو سازی» و این در عمق شخصیت و فرهنگ آن‌هاست بنابراین برای ایرانی‌ها سخت نبود که بیش از این در وین بمانند؛ حتی برای چند هفته یا یک ماه دیگر؛ اما در نهایت به بخشی از حداکثر خواسته‌هایشان رسیدند.

بقیه در ادامه مطلب...........................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: چهار شنبه 24 تير 1394برچسب:5+1, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

یکم- به یک روایت، دیروز روز پایان 12 سال پرونده هسته‌ای ایران بود. حداقل مذاکره‌کنندگان به ما گفته‌اند که چنین خواهد بود. برای من  که در این مدت، حتی یک روز از موضوع هسته‌ای فارغ نبوده‌ام، این روز بسیار مهم است. همین که یک نقطه پایان بر این پرونده حجیم گذاشته شود و بتوان انرژی‌هایی را که تاکنون صرف این موضوع شده، در موضوعاتی دیگر صرف کرد، خود موهبتی مهم و مبارک است. این نقطه پایان، برجام نامیده شده است. یک برنامه جامع برای اقدام مشترک میان ایران و 1+5 که با ضمائم آن بیش از 150 صفحه است. زمانی کم و بیش طولانی لازم است تا همه ابعاد این متن روشن شود و بتوان درباره آن یک داوری بدون ابهام به دست داد  اما به اجمال این نکته را می‌توان گفت که استراتژی ویژه مذاکراتی رهبر معظم انقلاب اسلامی به تولید یک متن متوازن منجر شده است. به این سبب، بی‌گمان بر ما فرض است که کوشش تیم مذاکره‌کننده را ارج بنهیم و به آنها خداقوت بگوییم.خبرگزاری فارس: مقدمه‌ای بر تحلیل «برجام»/ این گزینه در سبد کدام طرف خواهد نشست؟
دوم- همچنانکه سابقه چنین معاهداتی نشان می‌دهد – البته نمونه‌های مشابه برای برجام بسیار اندک است- چالش بزرگ اینگونه متون حین اجرا نمایان می‌شود. به طور کلاسیک این تلقی وجود دارد که اجرای این قبیل توافقات بسیار دشوارتر از تنظیم و امضای آنهاست، بویژه اگر با طرفی چون آمریکا مواجه باشیم که تقریبا حتی یک نمونه قابل ذکر از آنچه بتوان آن را عمل به تعهدات بین‌المللی نامید در کارنامه آن وجود ندارد. مهم‌تر از این، خوب یا بد بودن چنین متونی نیز نه روی کاغذ بلکه در عمل مشخص می‌شود. بنابراین تا زمانی که نوبت به اجرا برسد باید خویشتندار بود.

بقیه در ادامه مطلب.....................................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: چهار شنبه 24 تير 1394برچسب:هسته ای,5+1, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، 7تیر ماه 78 است که نشریه‌ای آمریکایی از رودررویی جناح‌های سیاسی در ایران می‌گوید و در همین روزها برخی شخصیت‌های غربی کدهایی از براندازی و فعال شدن بدخواهان نظام در روزهای آینده می‌دهند، پس از پایان تیرماه دیگر براحتی می‌توان از این کدها رمزگشایی کرد.میدان‌داران فتنه ۱۸ تیر امروز در چه جبهه‌ای قرار دارند؟

هر چند سخن گفتن در مورد تمام زوایای پیدا و پنهان حادثه‌ کوی دانشگاه تهران نیازمند تحقیقات و مطالعات وسیع است اما پرداختن به موارد آشکار، مهم و اصلی آن تحلیلی صحیح را ممکن می‌سازد.  آن‌چه مسلم است تحلیل این واقعه در فضای رسانه‌ای و سیاسی دوران پس از دوم خرداد است. دورانی که پس از دوران سازندگی حاصل شده است و طیفی بر مسند قدرت تکیه زده است که دوران قبل از خود را با خفقان و انتقادناپذیری ناشی از تفکر دولت حاکم توصیف می‌کند و بر همین اساس همه‌چیز را با معیاری به‌نام آزادی و انتقاد و در قالب اصلاحاتِ آن‌چه خود نمی‌پسندد، می‌سنجد. غافل از این‌که تعریفی مشخص از آزادی، نقد و انتقاد و به‌طور کلی اصلاحات ارائه کند که هرگز نیز چنین نکرد.

*روزنامه‌های زنجیره‌ای و زمینه‌سازی برای فتنه 18 تیر

در همین فضای سیاسی حاصل است که رسانه‌های نوشتاریِ سلسله‌واری شکل می‌گیرند که اکثرا با حمله بر گذشته و سنت‌ها و نهادهای حاکمیتی خاص بنا نهاده می‌شوند. دانشگاه‌ها که با وجود عملکرد دولت قبل در ایجاد بی‌نشاطی و دور کردن دانشگاه از سیاست و بینش سیاسی (که سبب تعبیر انتقادی تند مقام معظم رهبری می‌شود) تشنه‌ فضای بازتری است، مورد سوء استفاده‌ سیاسیون وقت قرار می‌گیرد و شعارها و نشست‌های ساختارشکن با سردمداری تشکلی خاص به اوج می‌رسد.

این فرآیند به‌گونه‌ای است که برخی تشکل‌ها از جایگاه استقلال تشکیلاتی و شعارهای استکبارستیزی، استقلال و عدالت‌خواهی، ظلم‌ستیزی و آرمان‌گرایی خود عقب می‌نشینند و بیش‌تر شبیه پیاده نظامی می‌شوند که سخنگوی جریان تندروی سیاسی خاصی در دانشگاه قلمداد می‌شوند.

بقیه در ادامه مطلب.............................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: پنج شنبه 18 تير 1394برچسب:فتنه88,فعالین فتنه88, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، طرح ضیافت الهی از ابتدای ماه مبارک رمضان در 250 امامزاده و بقعه متبرکه استان مازندران آغاز به‌کار کرد و تا پایان این ماه ادامه دارد.

اجرای برنامه‌های مختلف مذهبی و اطعام‌دهی در راستای اجرای صحیح نیات واقفان و تبدیل امامزادگان و بقاع متبرکه به قطب فرهنگی از جمله اهداف طرح ضیافت الهی در استان مازندران به شمار می‌رود.

برگزاری محافل قرآنی با حضور قاریان بین‌المللی از داخل و خارج کشور یکی از برنامه‌های شاخص طرح ضیافت الهی در استان مازندران است که طبق سالهای گذشته اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان نیز میزبان قاری بین‌المللی از کشور مصر بود.

استاد «احمد شحات احمد لاشین» قاری بین‌المللی از کشور مصر در استان علوی و ولایتمدار مازندران حضور پیدا کرد و به اجرای 18 محفل انس با قرآن کریم در شهرهای مختلف استان پرداخت.

قاری بین‌المللی از کشور مصر با حضور در استان مازندران در شهرهای بهشهر، خلیل‌شهر، نکا، ساری، جویبار، قائمشهر، آمل، بابل، بابلسر، محمودآباد، نور، تنکابن، نوشهر و رامسر به قرائت دلنشین کلام وحی پرداخت.

بقیه در ادامه مطلب..............................................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: پنج شنبه 18 تير 1394برچسب:قاری مصری,رهبر انقلاب, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایسنا، امروز یکشنبه چهاردهم تیرماه، سالروز ربایش حاج‌احمد متوسلیان(فرمانده لشکر27) به همراه سه دیپلمات کشورمان در منطقه «بُرباره» لبنان است. مزدوران «حزب فالانژ» در این روز که مصادف با ماه جولای 1982 و 14 تیرماه 1361 بود اتومبیل هیأت نمایندگی دیپلماتیک کشورمان را هنگام ورود به شهر بیروت و در حین عبور از پست ایست و بازرسی متوقف کردند و چهار سرنشین خودرو را به رغم داشتن مصونیت دیپلماتیک توسط آدم ربایان دست نشانده رژیم تروریستی «تل آویو» گروگان گرفتند.غروب روز بیست و یکم خرداد ۱۳۶۱، یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که متشکل از بخشی از تیپ «محمد رسول‌الله(ص)» و نیز بخشی از نیروهای تیپ «۵۸ تکاور ذوالفقار» ارتش به فرماندهی حاج احمد متوسلیان بودند در فرودگاه دمشق به زمین نشست و این آغاز حضور «قوای محمد(ص)» برای مبارزه با رژیم اشغالگر قدس و مقدمه‌ای برای تحمل 33 فراق و تحمل انتظار برای بازگشت حاج احمد متوسلیان، کاظم اخوان، تقی رستگارمقدم و سید محسن موسوی شد.
حاج احمد در حال سخنرانی برای قوای محمد (ص)

یکی از تصاویری که از حضور این نیروها در لبنان و سوریه بسیار در فضای مجازی قابل مشاهده است به سخرانی جاویدالاثر حاج احمد متوسلیان اختصاص دارد. تصویر پیش رو مربوط به سخنرانی این فرمانده در اردوگاه «زَبدانی» سوریه است و به ترتیب اسامی افراد حاضر در آن از سمت راست عبارتند از:-ناشناخته-شهید علی اکبر حاجی‌پورامیر-شهید کاظم نجفی رستگار-ناشناخته-شهید مرتضی سلمان‌طرقی-شهید ناصر شیری-منصور کوچک محسنی-شهید علی میر رییس‌اسکویی- حسن شاه‌حسینی-جاویدالاثر حاج احمد متوسلیان-جعفر جهروتی‌زاده-ناشناخته.

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: دو شنبه 15 تير 1394برچسب:شهدا,حاج احمد,, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روزنامه آمریکایی «سی‌یتل تایمز» در گزارشی نوشت: همزمان با ادامه گفت‌وگوهای دیپلماتیک‌ برای مهار برنامه هسته‌ای ایران، ارتش آمریکا نیز سرگرم انباشت بمب‌های بسیار قدرتمند خود برای نابود کردن مستحکم‌ترین‌های مجتمع‌های هسته‌ای ایران منجمله تاسیسات زیر زمینی این کشور است.خبرگزاری فارس: آمریکا حین گفت‌وگو با ایران در پی انباشت بمب‌های سنگرشکن است/ طرح حمله نظامی چند لایه علیه مجتمع‌های مستحکم هسته‌ای ایران

بر اساس این گزارش، بمب‌های سنگر شکن ساخت کارخانه بوئینگ بعد از بمب‌های هسته‌ای قوی‌ترین جنگ افزار آمریکا هستند و با داشتن 5 تن وزن از دیگر بمب‌های آمریکا سنگین‌تر می‌باشند.

این روزنامه در ادامه نوشت که در یک بازه زمانی 10 ساله برای بهبود وضعیت این بمب‌ها، سر انجام در سال جاری بمب‌های سنگر شکن به طور موفقیت آمیزی در عمیق‌ترین اهداف زیر زمینی در منطقه آزمایش موشکی موسوم به «وایت استند میسیل رنج» یا (White Sands Missile Rang) واقع در نیو مکزیکو امتحان شدند.این آزمایش همچنین همراه با ارتقا سامانه هدایت شونده و الکترونیکی برای جلوگیری از امواج پارازیت‌های دشمن بود.

بقیه در ادامه مطلب.............................................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: یک شنبه 14 تير 1394برچسب:آمریکا,جنایت,دبه,بمب,مذاکرات, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 170 صفحه بعد

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com