وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

فرمانده نیروی دریایی ارتش نامش را با یک نافرمانی در تاریخ ایران جاودانه کرد/مستند زندگی دریابان شهید غلامعلی بایَندُر در چه مرحله‌ای است؟

فرمانده نیروی دریایی ارتش نامش را با یک نافرمانی در تاریخ ایران جاودانه کرد/مستند زندگی دریابان شهید غلامعلی بایَندُر در چه مرحله‌ای است؟
دریابان غلامعلی بایندر فرمانده نیروی دریایی شاهنشاهی در جریان مقابله با تجاوز انگلیسی ها در تاریخ 3 شهریور 1320 به شهادت می رسد. اکنون نام او بر روی یکی از ناوشکن های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ثبت شده است.

گروه فرهنگی سراج24: مستندهای بسیاری درباره قهرمان های این آب و خاک ساخته شده است. قهرمان های ادبی، سینمایی، نظامی و ... . بیشتر سوژه هایی که مستندسازان سراغ آن می روند، سوژه ها و قهرمان های معاصر است چراکه شاید اطلاعات آن بسیار سهل الوصول تر و تحقیق درباره آن راحت تر باشد.

قهرمانی و غیرت به خاک شاخصه هایی دارد که به انقلاب اسلامی محدود نمی شود. بسیاری از آدم ها مثل میرزا کوچک خان جنگلی، امیر کبیر و ... سال ها قبل نام خود را بر بالای فهرست قهرمانان وطن نوشته اند.

بقیه در ادامه مطلب..................................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: سه شنبه 16 خرداد 1396برچسب: دریابان شهید غلامعلی بایندر عبدالرحمان شلیلیان نیروی دریایی ارتش جنگ جهانی دوم تجاوز انگلستان, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

"خیبرآنلاین" - حجت‌الاسلام نصرالله پژمان فر، رییس کمیسیون فرهنگی مجلس، با اشاره به بررسی سند ۲۰۳۰ در شورایعالی انقلاب فرهنگی، اظهار داشت: در جلسه شورا که با حضور فانی وزیر سابق آموزش‌وپرورش، دانش آشتیانی وزیر کنونی این وزارتخانه و فرهادی وزیر علوم در روزهای اخیر برگزار شد، مباحثی مطرح و توضیحاتی ارائه شدند.

به گزارش دانشجو، وی با بیان اینکه توضیحات ارائه‌شده از سوی آقایان قانع‌کننده نبود، افزود: اعضای حاضر در جلسه و بنده اشکالات فراوانی به این سند داشتیم از جمله این که علی‌رغم گفته دانش آشتیانی مبنی براینکه این سند الزام‌آور نیست اما شرایط پیرامونی ۲۰۳۰ و تعهداتی که در کنار آن صورت گرفته به‌نوعی برای ما الزاماتی ایجاد می‌کند وگرنه چه ضرورتی دارد که چنین توافقی انجام شود؟!

پژمان فر ادامه داد: از همه بدتر در حالی ادعا می‌کنند سند ۲۰۳۰ الزام‌آور نیست که وزارت آموزش‌وپرورش به‌صورت الزامی آن را به مدارس ابلاغ کرده است؛ اگر الزامی برای اجرای آن وجود ندارد چرا این سند ابلاغ می‌شود؟

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان با بیان اینکه تازه پس از تأکیدات امام خامنه ای این سند از دستور کار خارج شد، خاطرنشان کرد: چرا بدون تصویب مجلس و شورایعالی انقلاب فرهنگی به‌ تنهایی چنین سندی را اجرایی می‌کنند؟ این اقدام خلاف قانون است و ما حتما آن را پیگیری خواهیم کرد.

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: سه شنبه 16 خرداد 1396برچسب:سند ، 2030 ، تعهد ، الزام ، مدارس ، خیبر ، آنلاین, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

"خیبرآنلاین" - با پایان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم، بحث های مختلفی درباره تخلفات گسترده در روند اجرا و اعلام نتایج مطرح شده است که ضروری است دستگاه های مربوطه، به ویژه شورای نگهبان در این زمینه ورود جدی داشته باشند.
آزمون سخت شورای نگهبان برای پاسداری از حق الناس
به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی "خیبرآنلاین"، علاوه بر مشاهدات عینی، گزارش های رسیده از اقصی نقاط کشور و فیلم ها و تصاویری که به وفور در فضای مجازی دست به دست می شود، سید ابراهیم رئیسی نیز با ارسال نامه ای 3 صفحه ای به دبیر شورای نگهبان، صدها سند از تخلفات صورت گرفته را جهت پیگیری مراجع ذیصلاح ارجاع داده است.

 

بقیه در ادامه مطلب.....................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: سه شنبه 16 خرداد 1396برچسب:شورای نگهبان ، تخلفات ، انتخاباتی ، حق الناس ، تعرفه ، خیبر ، آنلاین, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

گروه سیاسی-رجانیوز: در پی حواشی ایجاد شده درباره  اظهارات منتشر شده اخیرحجت الاسلام محمود نبویان نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی که با واکنش محمد جواد ظریف و هجمه وسیع رسانه های دولتی روبرو گشت این فعال سیاسی  روز پنجشنبه وزیر امور خارجه را به مناظره دعوت کرد.
 در پی حواشی ایجاد شده درباره  اظهارات منتشر شده اخیرحجت الاسلام محمود نبویان نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی که با واکنش محمد جواد ظریف و هجمه وسیع رسانه های دولتی روبرو گشت این فعال سیاسی  روز پنجشنبه وزیر امور خارجه را به مناظره دعوت کرد.
به گزارش رجانیوز وی که در جمع مردمی در موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) صحبت می کرد به تشریح مبسوط  قضایای برجام، تعهدات مخفیانه دولت درFATF  و همچنین سند SDN ( پیوست در قطعنامه 2231 ) و ارتباط آن با سردار قاسم سلیمانی پرداخت.
 
بقیه در ادامه مطلب..........................

ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: شنبه 13 خرداد 1396برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

گروه سیاسی: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اظهارات نبویان مبنی بر تعهد دولت ایران برای تحویل افرادی چون سردار سلیمانی به دشمنان نظام گفت: ظریف باید در خصوص اظهارات نبویان، اسناد غیر محرمانه FATF و لیست SDN و قطعنامه ۲۲۳۱ به مجلس پاسخگو باشد.ظریف باید در خصوص اظهارات نبویان و اسناد غیر محرمانه FATF و قطعنامه علیه ایران به مجلس پاسخگو باشد

جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار بولتن نیوز با اشاره به اظهارات حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمود نبویان نماینده سابق تهران در مجلس در خصوص تعهد ظریف وزیر امور خارجه مبنی بر تحویل اشخاصی چون سردار سلیمانی به آمریکا گفت: صحبت‌های آقای نبویان طبق اسناد غیر محرمانه FATF و لیست SDN و قطعنامه ۲۲۳۱ است که طبق این اسناد دولت ایران ملزم به همکاری قضایی و استرداد اشخاص است.

 

بقیه در ادامه مطلب.........................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: شنبه 13 خرداد 1396برچسب: ظریف ، کریمی قدوسی ، سردار سلیمانی,تحویل دادن, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به گزارش پایگاه 598 به نقل از دانا، در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت خبرنگار روزنامه قدس از قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت در خصوص افتتاح بیمارستان امام رضا 2 و حساب ملی سلامت سوالی مطرح می کند که این سوال با واکنش عجیب وزیر مواجه می شود؛ برخورد زشت وزیر بهداشت با یک خبرنگار: هر

قاضی زاده خطاب به خبرنگار روزنامه قدس می‌گوید: روزنامه قدس یک روزنامه سیاسی شده، از پول امام رضا خرج می‌کند و سیاست‌هایش علیه امام رضا است.

آرش خلیل‌خانه، خبرنگار روزنامه قدس در خصوص برخورد وزیر با وی می‌گوید: پس از اینکه دستگاه ضبط صدا را قطع کردم خطاب به وزیر گفتم که ما هم یک رسانه‌ایم و بخش‌های مختلف داریم و سوالمان را می‌پرسیم؛ اما وزیر در ادامه گفت: شما مگر مزدورید؟ هر چرتی را که به شما می‌دهند نباید بپرسید، آدم از گرسنگی بمیرد بهتر از این است که برای این روزنامه‌کار کند.

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: پنج شنبه 11 خرداد 1396برچسب: وزیر بهداشت ، قاضی زاده هاشمی ، توهین ، خبرنگار روزنامه قدس, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

روحانی در ضیافت افطار با مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی: «باید کاری کنیم که در این کشور هیچ کس احساس تنهایی و بی‌پناهی نکند...باید همه مردم در روز خوشی و گرفتاری در کنار هم باشند...دولت مانند گذشته در کنار مردم قرار دارد.»

باید از روحانی پرسید، شما و دولت تدبیرتان کجا در سختی‌ها کنار مردم بوده‌اید؟! گرد و غبار در خوزستان، جنابعالی در عمان! حجاج شهید در منا، شما در نیویورک! مردم کارتون خواب و گور خواب، شما در ولنجک و سعدآباد! به راستی روحانی در سیل و زلزله، کجا کنار مردم بوده است؟!

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: چهار شنبه 10 خرداد 1396برچسب:: روحانی ,کرسنت,گازمفت,ترکیه,اردوغان, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

رونوشت: کانال تلگرامی خاطرات یک مهندس @daghdaghe_yek_mohandes نوشت:

 واکنش‌های احتمالی به ماجرای #گاز_مجانی :

 نوبخت: اگر من بودم توصیه می‌کردم مانند IPC مهر محرمانه بخورد

 عراقچی: صادرات #گاز_مجانی هم جریمه‌ی کرسنت هست و هم نیست

 ترکان: وقتی حتی نمی‌توانیم #آبگوشت_بزباش درست کنیم، این که تعجبی ندارد

 کواکبیان: در فصل گرما، مایه‌ی گرما به نیازمند گرما داده شد

 سیف: ما #تقریبا_هیچ پولی نگرفتیم

 وزیر فرهنگ: اگر به من می‌گفتند، خودم برایشان گاز می‌فرستادم

 #جهانگیری : کشور مظلوم ترکیه بابت فساد آبرومندانه‌ی #کرسنت از ما #گاز_مجانی گرفته و ما فقط ۱۸میلیارد دلار جریمه شدیم ، همین❗️

 خاطرات حاج‌آقا
The rememberance is loading. Please wait!

 #ظریف : #گاز_مجانی مخالف روح کرسنت نیست!

 #حسین_فریدون : ...

 #روحانی : این‌ها همه تهمت است

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: چهار شنبه 10 خرداد 1396برچسب: روحانی,کرسنت,گاز,مفت,ترکیه,اردوغان, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

گلایه شدید انجمن پوشاک از روسفید کردن قاچاقچیان توسط هم مسلکان دختر مظلوم وزیر
در نامه تند انجمن پوشاک به دولت مطرح شد؛

گلایه شدید انجمن پوشاک از روسفید کردن قاچاقچیان توسط هم مسلکان دختر مظلوم وزیر

انجمن صنایع پوشاک در نامه به دولت اعلام کردند: در تضییع منافع ملی واردکننده رسمی گوی سبقت را از قاچاقچیان پوشاک ربوده و روی او را سفید کرده است.
 
ادامه مطلب...........................

ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: سه شنبه 9 خرداد 1396برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

کتاب درسی

پس از ماجرای حذف مفاهیم مربوط به ایثار و شهادت از کتاب‌های درسی این بار موضوع استفاده از تصاویر معنادار در کتاب تفکر و سواد رسانه‌ای پایه ششم سوالات و شائبه‌های متعددی را مطرح کرده است.

به گزارش مشرق، درس «تفکر و سواد رسانه‌ای» با هدف افزایش قدرت تحلیل، برنامه‌ریزی و نگاه تحلیلی به پشت پرده رسانه‌ها از سال 95 به عنوان کتابی مستقل به مجموع دروس

دانش‌آموزان اضافه شد و براین اساس دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه درس تفکر و سواد رسانه‌ای را مطالعه می‌کنند.

 

عکس مستهجن در ادامه مطلب.................................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: سه شنبه 9 خرداد 1396برچسب:سند2030,خیانت,امضاء,یونسکو,آموزش و پرورش, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

کرسنت

وزیر نفت سرانجام به صدور گاز مجانی به ترکیه اعتراف کرد تا زوایای دیگری از پرونده فساد اقتصادی کرسنت و میلیاردها دلار هزینه‌ای که به ملت تحمیل شد، آشکار شود.

 

 

 

بقیه در ادامه مطلب.......................................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: سه شنبه 9 خرداد 1396برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

گروه سیاسی خبرگزاری فارس:اظهارات جدیدش آنقدر برای سران یک جناح سیاسی دردناک بوده که به زیر مجموعه های رسانه ای خود دستور دهند تا به قول مطبوعاتی ها، توپخانه به سمت او بچرخد. خبرگزاری فارس: راز حمله «حماله الحطب» به «آقامحسن»محسن رضایی این‌بار به دلیل آنکه می گوید «پس چرا بعد از برجام جنس هایی که گفته بودید ارزان نشد و خبری از گسترش اشتغال نیست» به سیبل حمله برخی رساه های اصلاح طلب تبدیل شده است.شاید اگر روزنامه کم مخاطب آفتاب یزد برای مطلب امروزش علیه محسن رضایی به سراغ شخصیت های نامدار اصلاح طلب هم می رفت، نمی توانست چیزی شبیه فحش‌نامه فعلی را تدارک ببنید؛ اما هیچ کس مانند یک چهره دسته چندم نمی توانست چیزی را که باب میل این روزنامه اصلاح طلب است تهیه کند.

بقیه در ادامه مطلبببببببببب........................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: دو شنبه 23 فروردين 1395برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به گزارش پایگاه 598،سردار سرتیپ امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حضور در بخش خبری ساعت 14 شبکه یک سیما، در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه اواخر اسفندماه شاهد آزمایش موشک‌های بالستیک سپاه با بُرد بلند بودیم اما اخیراً مقامات آمریکایی و غربی تلاش کردند برجام 2 را به توان دفاعی و موشکی ایران توسعه دهند، الان برنامه‌های مشخص نیروهای مسلح ما و وزارت دفاع و سپاه و ارتش برای توسعه توان دفاعی و موشکی چیست؟ اظهار داشت: کشور ما و منطقه غرب آسیا روی گسل ناامنی‌ها مستقر شده است، کشورهای اطراف خودمان را هم می‌بینیم که با ناامنی‌ها و جنگ‌های زیادی از گذشته تاکنون مواجه بودند.نگرانی‌ماازحمله‌نظامی‌نیست، از آقازاده‌هاست/پاسپورت خودروسازان توقیف شود

 
وی افزود: از 2 قرن قبل تاکنون دو سوم کشور ما جدا شده است، آنچه امروز به عنوان ایران می‌شناسیم، یک‌سوم کشوری است که از 2 قرن قبل وجود داشته است، هنوز پیامدهای آن را می‌بینیم، بالا بردن توان دفاعی و قدرت نیروهای مسلح برای بیمه کردن ملت ایران و به اینکه کسی فکر تعرض به کشور ما را نداشته باشد، امری کاملاً‌ بدیهی است و همه روی آن صحه می‌گذارند و رئیس‌جمهور و رئیس مجلس و سایر مسئولان کشور به دنبال بالا بردن توان دفاعی کشور هستند، قول‌های را دادند و منتظر هستیم دستوراتی که صادر شده ان‌شاءالله امسال اجرایی شود.

بقیه در ادامه مطلب..................................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: سه شنبه 10 فروردين 1395برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به گزارش پایگاه 598 به نقل از روزنامه کیهان، «علی اکبر صالحی» رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در گفت‌وگو با وبگاه «العربی الجدید» بر ادامه فعالیت هسته‌ای ایران تاکید و اعلام کرد که غرب در اجرای تعهدات خود براساس برجام، تأخیر دارد و هنوز برخی تحریم‌ها برداشته نشده است.
آغـــــــــاز اعترافات با پــــــــــایــــــــــان انتخابات
صالحی در پاسخ به این سوال که «پس از اجرایی شدن توافق هسته‌ای در ماه ژانویه، ایران هسته‌ای امروز کجاست و چقدر از تعهدات خود را اجرا کردید و چقدر را غرب اجرا کرده» گفت: توافق، برنامه کاری نهایی است که دو طرف برای پایان دادن به بحران ساختگی هسته‌ای بر آن توافق کردند. اجرای طرح بخوبی ادامه دارد و من هنوز با ارنست مونیز  برای بررسی مکانیزم اجرا، در ارتباط هستم. تهران به آنچه باید، متعهد است، اما تأخیری در طرف مقابل هست که مسئولیتش هم با خودش است. هیچ مانع مشخصی وجود ندارد اما منظورم اینجا، تاخیرشان در اجرای برخی نقاط به شکل کامل است.

به گزارش فارس، صالحی در ادامه، «رفع تحریم به موجب توافق»‌ را از مصادیق این تأخیر برشمرد و گفت: تا الان برخی بانک‌های بزرگ اروپایی تحریم‌هایش را به‌طور کامل پایان نداده است چرا که قبلا تعهد داده که با ایران مراوده تجاری نداشته باشد. ما هنوز منتظر هستیم که وزارت خارجه ایران با اتحادیه اروپا تماس بگیرد و این بحران را حل کند. هیئت انرژی اتمی مسئول این بخش نیست اما ارزیابی من این است که سیر امور بطور نسبی خوب است.

بقیه در ادامه مطلب...............................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: پنج شنبه 13 اسفند 1394برچسب:دروغ,برجام,انتخابات,اصلاح طلبان, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به گزارش سرويس سياسي پايگاه 598، اميرحسين قاضي زاده نماینده مردم مشهد در مجلس نهم و همچنین منتخب نخست مردم مشهد در انتخابات مجلس دهم در گفتگو با خبرنگار پارلمانی پایگاه 598 در تحلیل نتایج انتخابات 7 اسفند و علت رأي آوردن اصلاح‌طلبان در تهران اظهار داشت: مدل گفتماني دولت براي انتخابات هفتم اسفند اين بود كه آيا در پسا برجام عنصر انقلاب اسلامي در جمهوري اسلامي حفظ شود يا خير؟ و دولت در تلاش براي به راي گذاري چنين موضوعي در آراء عمومی بود.



عضو ائتلاف اصولگرایان مشهد بیان نمود: در واقع راي مردم در این انتخابات بر اساس اميد و يا عدم اميد به دولت براي رفع مشكلات اقتصادي بود و به همين خاطر طبقات محروم به جريان مخالف دولت و طبقات مرفه و كساني كه اثرات ركودي كمتر بر زندگي آنها تاثير گذاشته است به طرفداران دولت راي دادند.
بقیه در ادامه مطلب.......................................

ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: پنج شنبه 13 اسفند 1394برچسب:برجام,مردم,دولت, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به گزارش پایگاه 598، اکبر هاشمی رفسنجانی امروز در مراسم گرامیداشت سی و هفتمین سالگرد ورود امام به کشور و در آغاز دهه فجر در فرودگاه مهرآباد اظهار داشت: در این مراسم خاطرات گذشته به نحوی احیا شد.

وی با اشاره به نقش مردم و امام در پیروزی انقلاب افزود: مردم با همدلی و وحدت به میدان آمدند و وارد خیابان‌ها شدند، از مساجد حرکت کردند و شعارهایی دادند؛ مردم با اعتماد و اکثریت قاطع در میدان‌های مبارزه حاضر شدند و در این شرایط که خداوند پیروزی حق را وعده داده است به مردم کمک کرد و این پیروزی محقق شد.هتاکی هاشمی رفسنجانی به شورای نگهبان

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: لازم است در اینجا به نکته ظریف قرآنی و تشابه شخصیتی و عملکردی امام راحل با حضرت موسی اشاره‌ای کنم.

هاشمی رفسنجانی گفت: حضرت موسی (ع) در دوره رژیم فرعون متولد شد زمانی که این رژیم فرزندان ذکور بنی‌اسرائیل را می‌کشت و فرزندان مونث را نگه می‌داشت، امام هم در شرایطی آمد که نزدیک به عصر پهلوی بود و پهلوی برنامه داشت، قرآن، محرم‌، امام حسین (ع)  و عزاداری‌ها را حذف و جامعه را سکولار کند،امام خمینی (ره) در چنین شرایطی رشد کرد.

بقیه در ادامه مطلب...................................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: سه شنبه 13 بهمن 1394برچسب:هتاکی,هاشمی رفسنجانی, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، تبیین و شناساندن فرهنگ ایثار و شهادت از مکانیزم‌های دفاعی اسلام برای تسلیح جامعه در برابر هجوم فرهنگ‌های غیرخودی است، ایثارگری و شهادت‌طلبی نقش به‌سزایی در حفظ دین و ارزش‌های آن و استقلال کشور ایفا می‌کند؛ ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تلاش برای احیای آن به‌منظور مقابله با تهاجم فرهنگی، موضوعی است که نیازمند بررسی ابعاد مختلف آن است.خبرگزاری فارس: وقتی غیرت یک ایرانی افسر بعثی را منقلب کرد

ایجاد کردن و سپس توسعه یک فرهنگ در میان یک جامعه، فعالیتی تدریجی و زمان‎بر است، البته بعضی از حوادث تاریخ در ایجاد و گسترش یک فرهنگ نقش تسریع‌کننده‎ای دارند، مثلاً درباره توسعه و گسترش شهادت در جوامع، حوادث بزرگی در زمان معاصر، پدیده انقلاب اسلامی با رهبری امام خمینی (ره) و سپس جنگ تحمیلی و دفاع مقدس هشت ساله، در رشد و تسریع و گسترش فرهنگ شهادت در میان دیگر جوامع نیز نقش داشته‎اند اما برای تداوم و گسترش این فرهنگ در زمان کنونی خبرگزاری فارس در استان مازندران به‌عنوان یکی از رسانه‌های ارزشی و متعهد به آرمان‌های انقلاب اسلامی‌ در سلسله گزارش‌هایی در حوزه دفاع مقدس و به‌ویژه تاریخ شفاهی جنگ، احساس مسئولیت کرده و در این استان پای صحبت‌ها و خاطرات رزمندگان و خانواده‌های شهدا نشسته و مشروح گفته‌های آنها را در اختیار مخاطبان قرار داده که در ادامه بخش دیگری از این یادگاری‌ها از نظرتان می‌گذرد.

بقیه در ادامه مطلب........................................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: پنج شنبه 1 بهمن 1394برچسب:شهدا ,اسرا, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وبگاه «بریتیش فورسز نیوز» در گزارشی تحت عنوان «ده موردی که باید درباره توان نظامی ایران دانسته شود» نوشت: ایران در سال 2015 به توافق برجسته‌ای با قدرت‌های غربی رسید و به یکی از پرتنش‌ترین بن‌بست‌های دیپلماتیک خاتمه داد. اما روابط دیپلماتیک این کشور با عربستان سعودی، رقیب منطقه‌ای خود بابت اعدام یک روحانی برجسته شیعه رو به وخامت گذاشته است .این وبگاه انگلیسی در ادامه با طرح سئوالی پیرامون احتمال بالقوه درگیری نظامی ایران و عربستان سعودی و بیان نگاه به ایران به عنوان «یکی از بزرگترین بازیگران عرصه خاورمیانه» نکات برجسته نظامی ایران را چنین برشمرد: نیروهای نظامی فعال ایران 523 هزار نفر هستند که این رقم شامل نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز می‌شود. همچنین بودجه دفاعی ایران در سال 2013 برابر با 23.9 میلیارد دلار بود.از دیدگاه این وبگاه انگلیسی عربستان سعودی البته از این حیث برتری 5 به 1 بر ایران دارد و هزینه بیشتری در بودجه نظامی خود می‌کند.از دیگر نکات برجسته موجود در توان نظامی ایران  وجود زیر دریایی کلاس غدیر و موشک‌های سجیل است به طوری‌که در ادامه این گزارش آمده است: زیر دریایی کلاس غدیر تهدید مهم علیه تنگه هرمز که 20درصد سوخت جهان از این نقطه به بازارهای جهانی  انتقال می‌یابد،است. ایران همچنین ذخایری عظیم از موشک‌های بالستیک «سجیل» با برد بین 2000 تا 2500 کیلومتر دارد.

بریتیش فورسز نیوز با اشاره به توانمندی نیروی سپاه قدس ایران نوشت: نیروی قدس سپاه ایران، نیروی مخصوص برون مرزی قادر به انجام عملیات  بسیار مهم برون مرزی، عملیات اطلاعاتی و موارد دیگر است.

بقیه در ادامه مطلب.......................................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: چهار شنبه 30 دی 1394برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به گزارش بولتن نیوز، سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت در نشست خبری امروز خود درباره تعداد انصراف‌دهندگان از سفر به عمره اظهار داشت: تاکنون بعد از حادثه فرودگاه جده که دو مأمور پلیس سعودی رفتار نادرستی را انجام دادند تا امروز نزدیک به 18 هزار نفر از داوطلبان از مجموع 6 میلیون و 500 هزار نفر داوطلب انصراف داده‌اند.

وی ادامه داد: بعد از فاجعه منا نیز عده‌ای آگاهانه و ناآگاهانه به دنبال زیر سوال بردن این فریضه واجب برای داوطلبان و مسلمانان کشور بودند که خوشبختانه مردم نسبت به این موضوع آگاه هستند و حتی یک نفر هم از میان یک‌ونیم میلیون نفر داوطلب انصراف نداده است. البته مراجع تقلید هم نقش حائز اهمیتی داشته‌اند و دسیسه‌های ناآگاهان در این زمینه ثمری نداشته‌ است.درباره حج عمره هم که فریضه‌ای مستحب است امیدواریم بعد از محاکمه پلیس‌های خاطی و بعد از تدبیر مسئولان و شورای امنیت راهکار مناسبی هم در این زمینه اندیشیده شود.

بقیه در ادامه مطلب.......................................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: دو شنبه 14 دی 1394برچسب:آل سگود,وحشی,وهابی,حیوان, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

وی افزود: کوتاهی های دولت و دستگاه دیپلماسی موجب شد تا عربستان به اقدامات پلید و زشت خود ادامه دهد. حداقل در مسئله نیجریه انتظار می رفت دولت ما به عنوان یک دولت شیعه موضع محکم تر و قاطع تری داشته باشد، باتوجه به اینکه مشخص شد عربستان سعودی در کشتار مسلمانان نیجریه دست داشته است.
به گزارش سرویس بین الملل پایگاه 598، استاد دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به اینکه دستگاه دیپلماسی ایران نباید در زمینه اعدام شیخ نمر موضع انفعالی داشته باشد، گفت: اعدام این عالم مجاهد ماهیت عربستان را در داخل و خارج از کشور به روشنی نشان داد لذا مجموع این اقدامات و تندروی ها مشروعیت این کشور را به حداقل می رساند.

اعدام شیخ نمر تیرخلاصی بر پیکره آل سعود است، در حقیقت این خاندان پلید و جنایتکار با اعدام این عالم مجاهد عجز ودرماندگی خود را به نمایش گذاشت و نشان داد با انجام چنین اقدامات غیر انسانی تلاش می کند، وهابیت را ترویج کرده و میان شیعه و سنی تفرقه بیندازد، اگرچه سیاست های غلط و احمقانه عربستان در حمله به یمن و کشتار مسلمانان نیجریه مثل روز روشن استاما این کشور به راستی با اعدام شیخ نمر گور خود را کندهو پرونده ننگین ضدبشری اش را برای همگان رو کرده است.

بقیه در ادامه مطلب..............................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: دو شنبه 14 دی 1394برچسب:آل سگود,سعودی,وحشی,حیوانات,جنایت,قتل,, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

گروه فضای مجازی خبرگزاری فارس: در فرهنگ عمومی مردم به کسی که برای انجام کاری خلاف اصول انسانی و اعتقادی اجیر می‌شود مزدور می‌گویند؛ مزدور کسی است که برای کسب موقعیت، پول و منفعت شخصی حاضر می‌شود از وطن و هموطنان خود بگذرد و به آنها خیانت کند.

کشور ایران نیز از قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و بعد از آن نیز افراد بسیاری را به خود دیده است که حاضر شده‌اند برای منافع شخصی خود از وطن، هموطنان و انسانیت بگذرند و آنها را برای رسیدن به منافع شخصی خود قربانی و به آنها خیانت کنند.

در این راستا و برای تأکید بر پیشینه و حال این افراد پویش مردمی با عنوان «#مزدور» آغاز بکار کرده است که در آن  چهره واقعی عوامل رسانه‌های فارسی زبان بیگانه و گروه‌های ضد انقلاب معرفی می‌شوند.

در ادامه بخش کوتاهی از تصاویر منتشر شده از سوی این کمپین را مشاهده می‌کنید: 

*ملکه هروئین، یک ایرانی است؟!

*فردی که مصلحت کشورش را نادیده می‌گیرد، ایرانی است؟!

بقیه در ادامه مطلب...........................................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: شنبه 28 آذر 1394برچسب:ضد انقلاب فراری,شیرین عبادی فمینیست,پیرزن, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمد عباسی که به دعوت انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه کردستان به سنندج سفر کرده بود، شامگاه سه‌شنبه در تالار مولوی دانشگاه کردستان و در جمع دانشجویان، اظهار داشت: مشکلات اقتصادی جهان نسبت به سال گذشته شیوع بیشتری پیدا کرده است و آینده مناسبات جهان خیلی آینده شفاف و روشنی نیست.خبرگزاری فارس: بخش عمده‌ای از بی‌ثباتی جهان به مسائل سازمان ملل برمی‌گردد/خوشبینی مفرط به سازمان ملل عامل ترور دانشمندان هسته‌ای

به گفته این مسئول، مشکلات اقتصادی در سطح مردم تبعات اجتماعی و در سطح حکومت‌ها تبعات سیاسی دارد و باید گفت که بیشتر مشکلات سیاسی متأثر از مشکلات اقتصادی است.

عباسی در ادامه گفت: طبق نظریه «ریچارد واتسون» در سال 2050 سیزده مشکل اصلی گریبانگیر کشورهای دنیا می‌شود که کشور ما متأثر از آن خواهد بود.

وی، این مشکلات را شامل کمبود آب آشامیدنی، کمبود غذا و انرژی برشمرد و اضافه کرد: یکی از مشکلاتی که در سال‌های آینده گریبانگیر کشورهای دنیا خواهد شد، بدهی‌هاست که ابتدا گریبانگیر غرب شده و سپس سایر کشورها را نیز فرامی‌گیرد.

بقیه در ادامه مطلب.......................................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: چهار شنبه 25 آذر 1394برچسب:دکتر حسن عباسی, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

فرهاد بیضایی تصریح کرد: یکی از ابتدایی ترین وعده هایی که در ابتدای انقلاب داده شد و نظر حضرت امام(ره) هم بر آن بوده است عرضه زمین رایگان به مردم بود. دولت می تواند نهایتا با اخذ هزینه آماده سازی، این زمینها را به مردم تحویل دهد. عرضه رایگان زمین به مردم به معنی ارائه تسهیلات 60 تا 70 درصدی به مردم برای تامین مسکن است.

فرهاد بیضایی کارشناس اقتصاد مسکن در گفتگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه 598 در رابطه طرح و برنامه دولت برای خروج بازار مسکن از رکود  اظهار داشت: دولت سیاست هایی را برای خروج مسکن از رکود اجرا می کند ولی متاسفانه تا کنون کارآمد نبوده است. دولت در مسیر کلان اقتصاد هم مسیر مناسبی را پیش نگرفته است. دولت در حوزه تحول سلامت بودجه ای حدود 50 هزار میلیارد تومان را در نظر گرفته است در حالیکه  تنها 5 درصد از هزینه خانوار صرف حوزه سلامت می شود ولی مسکن سهمی حدود 35 درصد را در سبد خانوار دارد. طرح تحول سلامت نیز برمبنای افزایش درآمد پزشکان پایه گذاری شده است و درنهایت سودی برای خانوار نخواهد داشت در حالی‌که اگر از بخش مسکن حمایت جدی می شد، خانوار منفعت و سود بیشتری را کسب می کرد.

بقیه در ادامه مطلب...................................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: چهار شنبه 25 آذر 1394برچسب:دولت تدبیر, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

از روزها پیش و با آغاز راهپیمایی عظیم زئران حسینی، موج تخریبی رسانه های غربی با انگیزه ی ایجاد دلهره و رعب و وحشت در بین زائرین نیز آغاز شده است. این سایت ها که سالهاست این رویه را در پیش گرفته اند، تلاش دارند به هر طریق ممکن از اجتماع پرشور شیعیان جهان در کربلای معلی جلوگیری به عمل آورند.

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه 598، از روزها پیش و با آغاز راهپیمایی عظیم زئران حسینی، موج تخریبی رسانه های غربی با انگیزه ی ایجاد دلهره و رعب و وحشت در بین زائرین نیز آغاز شده است. این سایت ها که سالهاست این رویه را در پیش گرفته اند، تلاش دارند به هر طریق ممکن از اجتماع پرشور شیعیان جهان در کربلای معلی جلوگیری به عمل آورند، زیرا تجمع سالانه ی قریب به بیست میلیون شیعه (و سنی) ارادتمند به سالار شهیدان، فراموشی و یا کمرنگ شدن نهضت عاشورایی (که عامل خطری عمده برای استکبار به شمار می رود) را بر نمی تابند.

بقیه در ادامه مطلب.................................................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: شنبه 14 آذر 1394برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

سخنگوی ارتش یمن اعلام کرد، نیروهای این کشور موفق شدند در عملیاتی دقیق یک کشتی جنگی دیگر وابسته به ائتلاف ضد یمنی به رهبری عربستان سعودی را منهدم کنند.vارتش یمن ششمین کشتی جنگی ائتلاف سعودی را منهدم کرد

به گزارش پایگاه 598، به نقل از شبکه المیادین، سرهنگ ستاد، «شرف غالب»افزود، این ششمین کشتی جنگی ائتلاف ضد یمن است که با شلیک موشک های کاتیوشا منهدم می شود.

ائتلاف سعودی با گذشت بیش از هفت ماه از آغاز حملات علیه یمن از کسب هرگونه دستاورد میدانی ناتوان مانده است.

انهدام کشتی های جنگی سعودی در حالی ادامه دارد که حدود 2 ماه پیش واشنگتن با قرارداد فروش کشتی های جنگی پیشرفته و تسلیحات به ارزش بیش از 11 میلیارد دلار به عربستان موافقت کرد.

پنتاگون که مسئولیت نظارت بر خرید و فروش های تسلیحات آمریکا را برعهده دارد با اعلام این خبر افزود، این توافق در سال 2016 اجرایی خواهد شد.

براساس این گزارش ، فروش این کشتی های جنگی که برای اولین بار در چند سال گذشته صورت می گیرد، راه را برای حضور بیشتر ارتش آمریکا وهمکاری با ارتش کشورهای شورای همکاری خلیج فارس هموارتر خواهد کرد.

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: شنبه 14 آذر 1394برچسب:ارتش یمن,سعودی,شکست, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 170 صفحه بعد

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com