وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ از آنجایی که رفتار سران فتنه بعد از انتخابات حوادثی تلخ  با هزینه‌های سنگینی برای نظام و ملت ایران به جای گذاشت و از آنجا که چندیست زمزمه‌هایی از سوی رسانه‌ها و شبکه‌های جریان ضدانقلاب و فتنه بر طبل رفع حصر که کمترین اقدام علیه سران فتنه محسوب می‌شود در برخی محافل سیاسی و رسانه‌ای داخل و خارج از کشور به صورت مستقیم و غیرمستقیم  مطرح می‌شود باشگاه خبرنگاران درصدد است به منظور ایفای رسالت حرفه‌ای خود در جهت تنویر افکار عمومی رفتار سران فتنه را قبل و بعد از انتخابات تا 25 بهمن 1389  طی چند گزارش مورد بررسی قرار دهد. بخش اول این گزارش را که مربوط به رویدادهای قبل از انتخابات است در ذیل می‌خوانید.
سومین ماه از بهار 1388 بود، گرمای تاب ستان اندک اندک رخ می‌نمایاند، به موازات گرمای هوا، تنور مباحثه و مجادله و مناظره در محافل سیاسی، رسانه‌ای و دانشگاهی داغ و داغ‌تر می‌شد؛ همگان به تاریخ 22 خرداد 1388 چشم دوخته بودند، زمانی که قرار بود بلوغ سیاسی ملت ایران بار دیگر متجلی شود. از مردم کوچه و بازار تا نخبگان دانشگاهی از کارگران شهرداری تا کنشگران سیاسی، از ضعفا، تا اغنیا، از مستضعفین تا مرفهین، آن روزها، همه و همه پیرامون یک موضوع صحبت می‌کردند، انتخابات ریاست جمهوری دهم.

بقیه در ادامه مطلب...........................


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: یک شنبه 18 اسفند 1392برچسب:فتنه88,کروبی,خاتمی,موسوی,اغتشاش,منافقین, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

گرچه نقل‌خاطرات از بنیانگذار فقيد جمهوری اسلامی در بين سياسيون كشور در دو دهه اخير مرسوم بوده، اما اخيرا توسط سیاست‌مداران و روحانيون اصولگرا به شدت افزايش يافته است و اين در حاليست كه امام در وصيت‌نامه خود تاكيد نموده‌اند فقط سخنان و نقل‌قول‌هايي از ايشان معتبر و قابل استناد خواهد بود كه به امضا شخص ايشان رسيده باشد يا مورد تاييد دفتر آثارشان قرار گرفته باشد.

نقل‌قول‌هاوخاطرات متفاوت آيت‌الله‌خزعلي از امام

آیت‌الله ابوالقاسم خزعلی عضو مجلس خبرگان رهبری ديروز در برنامه شناسنامه سيما، به طور مستمر به ذكر خاطرات و نقل‌قول‌هايي متفاوت از امام پرداخت و با استناد به همين خاطرات از برخی چهره‌های پیشین نظام به تندی ياد کرد و درباره شحصیت‌های مختلف جمهوری اسلامی هم‌چون مرحوم آیت‌الله منتظری، میرحسین موسوی، مهدی کروبی، مرحوم مهدی بازرگان و ... به شدت انتقاد نمود.

بقیه در ادامه مطلب.....


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: شنبه 17 اسفند 1392برچسب:آیت الله خزعلی, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: مجلس خبرگان در جایگاه حراست و صیانت از حوزه رهبری تاکید می‌کند که شعارها و برنامه‌های اصولی که هر ساله از سوی مقام معظم رهبری در لحظه تحویل سال بیان می‌شود، تنها به برگزاری برنامه‌های معمولی، همایش‌ها و سمینارها محدود نشود.آزادی این‌نیست که هرکس‌هرچه می‌خواهدبگویدآیت‌الله مهدوی کنی در افتتاحیه پانزدهمین اجلاس رسمی خبرگان رهبری دوره چهارم ، با اشاره به اینکه "مقام معظم رهبری در پیام نوروزی سال 92 بر دو نکته یعنی تحقق حماسه سیاسی و اقتصادی تاکید کردند"، اظهار کرد: پس از انتخابات ریاست جمهوری و تشدید تحریم‌ها از سوی غرب حماسه سیاسی و اقتصادی، به اقتصاد مقاومتی تبدیل و برنامه‌ریزی شد و به دولت ابلاغ شد. وی با بیان اینکه "گاهی برای احترام به شعارها تنها به برگزاری مجالس، سخنرانی و همایش‌ها بسنده می‌شود"، افزود: گاهی هزینه‌های زیادی برای شعارها صرف می‌شود اما نتیجه‌ای عاید نمی‌شود، پس امیدواریم با توجه به تاکید مقام معظم رهبری و پیگیری سران سه قوه، برنامه‌هایی که برای اقتصاد مقاومتی در نظر گرفته شده است، عملی و اجرایی شود.

بقیه در ادامه مطلب.......................


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: سه شنبه 13 اسفند 1392برچسب:خبرگان رهبری,آیت الله مهدوی کنی, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

سخنگوی قوه قضاییه گفت: به مناسبت سال جدید برای محکومان و در جهت رافت اسلامی عفو و مرخصی پیش‌بینی شده است.حجت‌الاسلام  محسنی‌اژه‌ای در نشست خبری خود در این باره اظهار کرد:‌ به لحاظ کمک به خانواده زندانیان و در جهت رافت اسلامی،اعلام دلیل طولانی شدن رسیدگی به پرونده زنجاني رییس محترم قوه قضاییه طی دستورالعملی به سازمان زندان‌ها ابلاغ فرمودند که زندانیان واجد شرایط در تعطیلات سال جاری از مرخصی استفاده کنند. وی افزود: همچنین لیست عفوی به مناسبت 12 فروردین سال 93 تهیه شده که تقدیم مقام معظم رهبری خواهد شد که البته این عفو اعم از عفو مابقی حبس، کل حبس، بخشی از حبس یا جزای نقدی است. محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه  سازمان بازرسی کل کشور از دریافت 12 میلیارد تومان حق ماموریت برای فردی در یکی از استان‌های کشور خبر داد، آیا در رابطه با این پرونده دستگاه قضایی ورود پیدا کرده؟‌ گفت: تا زمانی که پرونده به مرحله حکم برسد صحیح نیست که بخواهیم مبلغ را مطرح کنیم. سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: این پرونده در شیراز تشکیل شده که در رابطه با آن برخی بازداشت و برخی با قرار وثیقه سنگین آزاد شده‌اند، البته کیفرخواست برای بخشی از پرونده نیز صادر شده است. محسنی‌اژه‌ای ادامه داد: اصل این ماجرا صحیح است که در این رابطه چهار، پنج نفر بازداشت شدند و البته ممکن است تعداد این افراد تغییر کند.

بقیه در ادامه مطلب............................


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: دو شنبه 12 اسفند 1392برچسب:قوه قضائیه,مبارزه با فساد,بابک زنجانی, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

صاحب نظریه نظام جهانی گفت: تغییرات سیاسی اخیر نشان می دهد که ایران و آمریکا می خواهند با یکدیگر به توافق برسند که البته این بستگی به سیاست داخلی دو طرف دارد اما اگر به توافق برسند، تنش در خاورمیانه کاهش خواهد یافت.

نظریه‌پرداز آمريكايي: توافق ایران و آمریکا منجر به کاهش تنش در خاورمیانه می‌شود

به گزارش ایرنا، «امانوئل والراشتاین» در نشستی خبری که در تالار شهید مطهری دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران برگزار شد در پاسخ به خبرنگار ایرنا مبنی بر ارزیابی تنش‌ها در خاورمیانه گفت مسایل متعددی در منطقه خاورمیانه وجود دارد اما درنهایت همه این تنش‌ها در دل سیستم جهانی سرمایه داری تعریف مي‌شود. وضعیت ناپایدار و پر آشوبی از 2 سال پیش در سوریه آغاز شده که آینده آن خوشبینانه نیست که تغییر کند و نمی دانم که چه اتفاقی خواهد افتاد.

به ادامه مطلب بروید.........


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: دو شنبه 12 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

حسین شریعتمداری در سرمقاله روزنامه کیهان با عنوان «بی‌ترمزها!» نوشت:

1- شاید برادر عزیزمان جناب حجت‌الاسلام والمسلمین ناطق‌نوری، آنچه را در این یادداشت آمده است خوش نداشته باشند و به گلایه ابرو درهم کشیده و نگارنده را ملامت کنند «تو‌که مرا می‌شناسی چرا»؟! که باید گفت «چون شما را می‌شناسم، این وجیزه را نوشتنی یافته‌ام».

 

عصر روز یکشنبه هفته جاری، آقای ناطق‌نوری به عنوان سخنران در مجلس ختم مجاهد صادق و صابر، مرحوم حاج‌ابوالفضل حاجی‌حیدری، با اشاره به شرایط کنونی کشور گفت؛ «هم‌اکنون یکی از بدبختی‌های کشور ما این است که گرفتار تندروها و بی‌ترمزها هستیم». این سخن که «تندروها» و «بی‌ترمزها» خطر آفرینند و می‌توانند کشور را با آسیب‌های جدی روبرو کنند، سخنی پذیرفتنی و قابل قبول است. اما، مادام که برای «تندروی» و «بی‌ترمزی» مصداق و نمونه‌ای ارائه نشود، نمی‌توان درباره آن به قضاوت نشست.

به ادامه مطلب بروید..........


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: جمعه 9 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

ناصر کرمی از روزنامه‌نگاراني است كه در رشته اقلیم شناسی و جغرافیای طبیعی درس خوانده و عمدتا نيز در همين حوزه‌ها در رسانه هاي كشور فعاليت تحريري دارد. او كه خود متولد آبادان است در نقدي بر سريال جنجالي «سرزمين كهن» از زاويه‌اي خاص به آن پرداخته كه در زير مي‌خوانيد:

نتيجه‌روايتي پرهزینه بدون توجه به اصل‌بي‌طرفي

گروه جامعه: اعتراض بختیاری‌ها سرانجام به توقف پخش سریال سرزمین کهن انجامید. این نوشته البته بیشتر از آنکه قصد مرور کل ماجرا را داشته باشد مي‌خواهد پاسخی باشد به واکنش غالب روزنامه‌نگاران کشور به این ماجرا. به ویژه روزنامه‌نگارانی که دست کم به نسبت رسانه‌اي که در آن قلم مي‌زنند مي‌بایست اصلاح‌طلب یا روشنفکر قلمداد شوند.

به ادامه مطلب بروید..........


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: جمعه 9 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

در پي تحركات تازه برخي سناتورهاي تندروي آمريكا براي اعمال تحريم‌هاي تازه عليه ايران، وزیر خارجه آمریکا گفت: ایالات متحده فعلا متعهد است که مذاکرات هسته‌ای با جمهوری اسلامی را ادامه دهد.

کری: آمریکا باید، مذاکرات با ایران را دنبال کند

جان کری، در برابر گروهی از گزارشگران در واشنگتن در مورد رویکرد ایالات متحده در برابر ایران گفت: «ما پیش از اینکه وارد جنگ شویم اقدام‌هایی کرده‌ایم و تلاش‌هایمان را سمت و سو داده‌ایم، چرا که واقعا ممکن است راه حل صلح‌آمیزی وجود داشته باشد.» کری که خود در جنگ ویتنام به عنوان افسر جوان نیروی دریایی آمریکا حضور داشت تصریح کرد: «من معتقدم که این تعهدی بر دوش رهبران است و من این را از جنگ ویتنام یاد گرفته‌ام، قبل از این که شما افراد جوان را به جنگ بفرستید باید بیازمایید که آیا چاره دیگری وجود ندارد؟»

دولت اوباما تحت فشار برخی قانونگذاران، از جمله نمایندگان جمهوری‌خواه قرار دارد که تهدید می‌کنند، تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع خواهند کرد؛ اقدامی که کاخ سفید نسبت به آن هشدار داده و اعلام کرده که این کار می‌تواند سد راه رسیدن به توافق نهایی در مذاکرات اتمی با ایران شود. رابرت منندز، سناتور دمکرات و رئيس بانفوذ کمیته خارجی سنای آمریکا نیز همزمان با اظهارات جان کری گفت، خوشحال است که در قضیه ایران با این که کاخ سفید را ناامید کرده راه تلاش برای اعمال تحریم‌هایی تازه علیه تهران را پیش گرفته است. او متذکر شد که این رویکرد باعث شده که مذاکره با ایران پیش برود. به گفته او، همین اقدام بود که به ایران نشان داد، در صورتی که گفت‌وگو خوب پیش نرود کنگره آماده اعمال تحریم‌‌های تازه است.

خبرگزاری رویترز با اشاره به نشانه‌هایی که از افزایش صادرات نفت ایران حکایت دارند می‌نویسد، این نشانه‌ها ممکن است سبب شود که فشار قانونگذاران آمریکایی برای تحریم بیشتر ایران افزایش یابد. رویترز به نقل از منابع مطلع گزارش داده که صادرات نفت ایران در ماه فوریه برای چهارمین ماه متوالی بالا رفته است. بر همین مبنا، صادرات نفت ایران در فوریه حدود ۱۰۰ هزار بشکه در روز افزایش یافته و دست کم به ۳۰ / ۱ میلیون بشکه در روز رسیده است.

نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: جمعه 9 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

پایگاه خبری "میدل ایست آنلاین" در گزارشی مدعی انجام مذاکرات پنهان میان ایران و عربستان شد و نوشت: ملک عبدالله‌ شخصا خواهان این گفتگوها شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، میدل ایست آنلاین مدعی شده است؛ منابعی از مذاکرات میان نمایندگان ایران و عربستان با هدف تلاش برای بهبودروابط میان تهران و ریاض خبر دادند و افزودند این مذاکرات ارتباطی به پرونده سوریه و دیگر پرونده های اختلافی میان دو کشور ندارد.این منابع مدعی‌اند: ایران پس از موفقیت در جدا کردن پرونده‌های مختلف اختلافی‌اش با غرب و متمرکز ساختن مذکرات خود با 1+5 بر پرونده هسته‌ای، این بار می‌خواهد پرونده‌های اختلافی مختلف با عربستان را جدا جدا بررسی نماید.منابع ادعایی خبر می‌گویند: تعدادی از کارشناسان امنیتی و سیاسی دو کشور نشست‌هایی را در سلطان نشین عمان برگزار کرده‌اند و در آن چارچوب کار برای بررسی دور جدید روابط میان ریاض و تهران بررسی و حتی نقشه راهی فراهم شده است که اساس آن توقف تبلیغات رسانه‌ای علیه همدیگر و تبادل دیدارها در سطح معاونان وزرای امور خارجه است.

به ادامه مطلب بروید.............

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: پنج شنبه 8 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

یک استاد علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه شهیدبهشتی با بیان اینکه "تا زمانی که تک تک ایرانیان رشد فردی نکنند، جامعه هم رشد نمی‌یابد"، گفت: توسعه‌یافتگی به اراده مردم و مسئولان یک کشور برمی‌گردد و این تفکر که عده‌ای نمی‌گذارند ما توسعه بیابیم، اشتباه است زیرا اگر ملت و سیستمی تصمیم بگیرد رشد کند، در نظام رقابتی جهانی می‌تواند سهمی برای خود باز کند.

سیاستمداران ما باید روزی چندبار از مردم عذرخواهی کنند

به گزارش ایسنا، دكتر محمود سریع‌القلم در سخنرانی خود با موضوع مبانی عملی عقلانیت با اشاره به رشد کشورهایی مثل سنگاپور، ویتنام، قطر و مکزیک، اظهار کرد: قدرت اقتصادی دنیا در حال انتقال از غرب به شرق است؛ به گونه‌ای که امروز دولت آمریکا برای تأمین بخشی از کسری بودجه خود به بازار مالی چین رجوع می‌کند.

برخی فکر می‌کنند نظام جهانی اجازه رشد به ما نمی‌دهد

وی در ادامه افزود: بنابراین می‌توان در این نظام جهانی رشد یافت. ما به این منظور باید کشورهای آسیای شرقی را مطالعه کنیم و اگر به دنبال توسعه‌یافتگی هستیم باید برنامه‌ای برای همکاری با این منطقه داشته باشیم. در این دنیا هیچ‌کس به فکر دیگری نیست. رشد به برنامه و اراده خودمان بستگی دارد. بخشی از جامعه اینگونه فکر می‌کند که نظام جهانی اجازه رشد به ما نمی‌دهد که البته این تفکر ریشه در تفکرات مارکسیستی دارد و در دنیا هیچ اعتباری ندارد زیرا اکنون ترکیه سالانه 62 میلیارد دلار محصولات کشاورزی صادر کرده و در یک دهه گذشته 10 هزار کیلومتر اتوبان ساخته است. ترکیه با وارد شدن به کوران جهانی شدن، توانسته این امکان را برای خود به وجود آورد.

به ادامه مطلب بروید.........


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: پنج شنبه 8 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: در طول چند سال اخیر بخاطر سیاست های نادرست برخی خیلی از امکانات را از دست دادیم و اگر سیاست های پیش بینی شده درست عملیاتی می شد ما از قطر در برداشت نفت و گاز عقب نمی ماندیم.

مردم از خسارت‌هایی که به کشور وارد شده چیزی نمی‌دانند

آیت الله هاشمی رفسنجانی در سومین سمپوزیوم بین‌المللی ایران 1404 اظهار داشت: از سال های پیش برخی دوستان به فکر این افتادند تا برای بالا بردن سطح زندگی مردم و موقعیت جمهوری اسلامی ایران وارد مسائل زیربنایی شوند، اما متاسفانه زحماتی که در اولین و دومین سمپوزیوم کشیده شد، هنوز به ثمر نرسیده است و نیاز است کسانی که در این زمینه زحمت می کشند، جدی تر وارد عمل شوند. وی با بیان اینکه در همه دنیا مساله انرژی به عنوان مساله ضروری و مبنایی برای بشریت است، گفت: پیش بینی می شد و پیش بینی می شود که بسیاری از جنگ ها و درگیری ها بر سر مساله انرژی است.

به ادامه مطلب بروید...


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: پنج شنبه 8 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

معاون ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به مخالفت و جدال مردم آمریکا با سیاست‌های دولت در ایالت‌های مختلف این کشور گفت: واشنگتن باید به ایالت‌هایی که مایلند از آمریکا جدا شوند، آمریکا باید به ایالت‌هایی که مایلند جدا شوند، حق جدایی بدهدحق خود مختاری و جدایی بدهد.به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس سردار سید مسعود جزایری در سخنانی پیرامون وضعیت جامعه آمریکا و رویکرد مردم این کشور به حاکمان کاخ سفید اظهار داشت: هم اکنون گروه‌ها و جمعیت‌های زیادی در ایالت‌های مختلف آمریکا وجود دارند که کاملاً با خط مشی و سیاست‌های دولت مرکزی این کشور در مخالفت و جدال هستند.

بقیه در ادامه مطلب..............................


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: دو شنبه 5 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

ای کاش اگر مسائلی را خط قرمز مي‌دانیم و بر آن اصراری هست و در قانون خودمان نیز نهی و منعی در حال حاضر برایش نیست بجای رسم خط قرمز‌هاي نامرئی و نامحسوس و غیر قانونی، آنرا قانونی نموده تا هم برخوردمان با مخالفان قانونی باشد...
دو نامه با دو رويكرد متفاوت به صادق‌زيباكلام
آقاي زيباكلام؛ آهسته برانيد؛
پروژه هر 9روز يك بحران همچنان روي ميز!

حميد نجف
پس از خلق حماسه دوم خرداد سال 76 و با روي كار آمدن دولت اصلاحات، نيروهاي تماميت خواه و تندرو جريان مقابل از پا نيفتادند و از همان ماههاي آغازين دولت خاتمي بحرانهاي متعدد و جدي را براي مقابله با برنامه‌هاي سازنده او تدارك ديدند. برنامه‌هاي كه پرداختن به تك تك آن خروارها كاغذ مي‌خواهد و در اين مختصر نمي‌گنجد برنامه‌هاي كه رياست جمهوري محترم، ناكام از اجراي بعضي از آنها در سال آخر مجبور به اعتراف تلخي شد: "من يك تداركاتچي بيشتر نيستم".

به ادامه مطلب بروید.......


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: دو شنبه 5 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

يك سناتور آمريكايي مي‌گويد: بشار اسد در ماجراي انهدام سلاح‌هاي شيميايي خود، ما (آمريكايي‌ها) را فريب داده، وضعيت انساني در اين كشور هم بدتر و او (بشار اسد) خشن‌تر و جری‌تر شده است.

سناتور مک‌کين: بشار اسد، آمريكا را فريب داد!

جان مک کين در مصاحبه با شبكه CNN گفت: اين ننگ آور است که آنها بخواهند بشار اسد را با مذاکرات متقاعد کنند که قدرت را ترک کند و به دولت انتقالي تن بدهد. این چیزی جز يک جوک وحشتناک نیست و او هرگز زير بار نخواهد رفت. مک کين افزود: اما در عين حال بشکه‌هاي انفجاری را مي‌بينيم که روی سر مردم خالی مي‌شوند و اين طور مردم بيگناه به قتل مي‌رسند. اين هم در حاليست که اسد از انهدام سلاح‌های شيميايی خود طفره رفته و در واقع ما را گول زده است. وی ادامه داد: من روی اینترنت تصاويری را از سوريه ديده‌‌ام که وحشتناک هستند و نشان مي‌دهد مردم این کشور چگونه کشته مي‌شوند. اوباما هم هيچ کاری نکرده و اين بی عملی شرم‌آور است.

به ادامه مطلب بروید....


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: شنبه 3 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو گفت: نظر جمهوری اسلامی از بعد نظامی در دریای خزر جلوگیری از نظامی کردن این دریاست و ایران به عنوان یک موجود زنده به دریای خزر نگاه می‌کند که نظامی کردن آن شکننده و واگرایانه است.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، "مهدی سنایی" سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو در سمینار "منافع ایران در دریای خزر چیست و چگونه تامین می‌گردد" که صبح امروز در مرکز تحقیقات استرات‍ژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد، اظهار داشت: جلسه بعدی کشورهای دریای خزر میان سران کشورهای ساحلی حاشیه این دریا اوایل مهر ماه سال 93 برگزار می‌شود که در ابتدای سال جدید اجلاس وزرای خارجه در آستاراخان تشکیل می‌شود.

 

 

به ادامه مطلب بروید.........


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: شنبه 3 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

رئیس مجلس شورای اسلامی مذاکره با 1+5 و ارتباط با آمریکا را دو موضوع متفاوت دانست و گفت: مجلس شورای اسلامی از مذاکرات هسته‌ای حمایت می‌کند.علی لاریجانی در مصاحبه‌ای با روزنامه فیگارو به بررسی مسائل روز ایران پرداخت که اهم صحبت های وی را در ادامه می‌خوانید.

موضوع موسوی و کروبی به قوه‌قضائیه مربوط نیست
 

...چون جمهوری اسلامی ایران از ابتدا معتقد بود که از طریق مذاکرات سیاسی مسئله هسته ای قابل حل است نباید ما برای ادامه مذاکرات نگاه منفی داشته باشیم.
...آقای ظریف موظف است از مواضع جمهوری اسلامی دفاع کند، ما به دنبال اصطلاحات نیستیم آنچه که اهمیت دارد این است که ایشان باید از مواضع جمهوری اسلامی دفاع کند، نرمش قهرمانانه به معنای عقب نشینی نیست به معنای این است که کار به صورت معقول پیش رود، مسئله ما و غرب در مورد موضوع هسته‌ای یک موضوع لاینحل نیست به شرط اینکه به دنبال بهانه جویی نباشند.

به ادامه مطلب بروید...


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: شنبه 3 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در افتتاحیه نشست دو روزه مسئولین حوزه‌های بسیج دانشجویی سراسر کشور ، طی سخنانی با بیان اینکه وضعیت انقلاب اسلامی در خارج، بهتر از داخل است، گفت: انقلاب، طوفنده و با صدای رسا در حال گسترش در جهان است. فعلاً بايد سکوت کنیم و بغض در گلو نگه داریمهر جا نام سپاه و بسیح است، نام انقلاب اسلامی هم هست و این راه و هدف ما را بهم نزدیک می‌کند.به گزارش فارس، سرلشكر محمدعلي جعفري ادامه داد: در دوران دوم خرداد، برخی شعار توقف انقلاب را سر میداند و آنها که در حاکمیت هم نفوذ کرده بودند، توقف انقلاب را دنبال می‌کردند که مشکل ما نیز با همین نگاه است. فرمانده کل سپاه گفت: وقتی امریکا و استکبار در دیدگاه و نظر با مخالفین راه راستین انقلاب هماهنگ می‌شوند، یک تهدید جدی علیه انقلاب اسلامی است و همه مشکلات امنیتی و داخلی و سیاسی نیز از همین موضوع است. برخی این را اعلام می‌کنند و برخی اعلام نمی‌کنند ولی در عمل همین راه را می‌روند و کاری به ارزشها و اصول انقلاب ندارند ازجمله آنها که بیشتر نگاه و الگویشان، خارجی‌ها و غربی‌هاست. جعفری خاطرنشان کرد: برخی چهره خودشان را به مردم نشان نمی‌دهند و کار خودشان را می‌کنند که این، همان نفاق است و مشکل ما این است که اینها با دشمنان خارجی گره خورده‌اند.

به ادامه مطلب بروید.............................


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: چهار شنبه 30 بهمن 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 هیلاری کلینتون وزیر خارجه سابق آمریکا و نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 این کشور از مواضع باراک اوباما در قبال ایران حمایت کرد. وی با ارسال نامه ای به سناتور کارل لوین که از طرفداران اعمال تحریم های جدید علیه ایران است نوشت: اعمال تحریم های جدید علیه ایران می تواند فرصت نادر به دست آمده برای حل دیپلماتیک مسئله هسته ای ایران را از بین ببرد.
 کلینتون در این نامه نوشته است: حالا که این مذاکرات در جریان است ما باید هر کاری که می توانیم بکنیم تا ببینیم آیا می توان به یک توافق نهایی رسید و به قول اوباما باید به دیپلماسی فرصت دهیم در حالی که تمامی گزینه ها را روی میز حفظ کرده ایم.
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: دو شنبه 14 بهمن 1392برچسب:آمریکا,تحریم, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

رییس جمهوری صبح امروز در ديدار با وزیر، معاونان، مدیران و کارمندان وزارت اطلاعات گفت: مردم ولی نعمت ما هستند و دستگاه‌ اطلاعاتی ما حافظ امنیت شهروندان است،ضرورت انکارناپذیر رعایت حقوق شهروندی،اقوام و اقلیت‌ها تلاش دولت ایجاد آرامش و امنیت خاطر برای همه مردم است.حجت الاسلام دکتر حسن روحانی در این دیدار ضمن تقدیر و تشکر از مجاهدت‌ها و تلاش‌های سربازان گمنام امام زمان (عج)، با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی بر پایه ایثار و فداکاری مردم و رهبری حکیمانه امام خمینی (ره) به پیروزی رسید، گفت: عده ای ابتدا می​گفتند مگر می​شود این انقلاب پیروز شود، بعد که پیروز شد، پیش‌بینی کردند دوام زیادی نخواهد آورد، اما امروز ۳۵ سال از آن روز گذشته است و انشالله با حمایت مردم با قدرت بیشتری دوام خواهد داشت.دکتر روحانی وزارت اطلاعاتِ مطلوب را خانه امید ستم دیدگان دانست و تصریح کرد: رعایت حقوق شهروندی و حقوق اقوام، مذاهب و اقلیت‌ها ضرورتی انکار ناپذیر است. رییس جمهوری استفاده حداکثری از توانمندی‌های تمامی سلایق، گروه‌ها و طوایف مختلف را مولفه‌های ضروری برای ایجاد امنیت پایدار دانست و خطاب به کارکنان وزارت اطلاعات گفت: در کنار دیگر وظایف سنگین، صیانت از آبرو، حیثیت و اسرار مردم و حفظ اعتماد عمومی در عالی‌ترین سطح، از وظایف اصلی شما است. روحانی افزود: دولت تدبیر و امید به اصول خدشه ناپذیری چون شفاف سازی و راست گویی به مردم به عنوان ولی نعمتان خود معتقد است و بر اصل نقد و سلیقه‌های مختلف در جامعه پای می فشارد و در این مسیر حمایت از حقوق شهروندی جزء وظایف وزارت است.

به ادامه مطلب بروید...........................

 


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: دو شنبه 14 بهمن 1392برچسب:تدبیر و امید,ریاست محترم جمهور, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

سايت تاریخ ایرانی در گزارشي نوشت: شامگاه سه‌شنبه ۱۶ بهمن ماه ۱۳۵۸ تصویر دو تن از اعضای گروه دانشجویان پیرو خط امام بر صفحه تلویزیون دولتی نقش بست. تصویری آشنا برای آنان که از میانه آبان ماه و پس از اشغال سفارت آمریکا در تهران، هر آینه منتظر افشاگری‌های زنجیره‌ای علیه مقامات دولت موقت بودند. چرا وزير ارشاد دستگير و روانه اوين شد؟عباس امیرانتظام، معاون نخست‌وزیر به اتهام آنچه جاسوسی برای آمریکا خوانده می‌شد در زندان بود و دانشجویان مرتب اسنادی منتشر می‌کردند که مدعی بود او ارتباط غیرمتعارفی با مقامات آمریکایی داشته است.آن شب هم دو دانشجوی اشغال‌کننده سفارت آمده بودند تا برگی دیگر از اسنادشان را رو کنند. اسنادی علیه روزنامه بامداد و البته وزیر ارشاد ملی دکتر ناصر میناچی. کاغذ‌ها روی میز بودند و با برداشتن هر کدام از روی میز پیش‌بینی هر اتفاق و اعلام هر اتهامی ممکن بود. آن شب سند اول علیه روزنامه بامداد، چیزی نبود جز گزارش داخلی ماموران سفارت از اینکه مدیر روزنامه بامداد در تماس با یکی از مسئولان سفارت آمریکا به خاطر چاپ خبری که تعریض به دولت این کشور بوده عذرخواهی کرده و گفته که این خبر به خاطر شرایط انقلابی و جلوگیری از تعطیلی روزنامه چاپ شده است. اما افشاگری درباره وزیر ارشاد ملی مفصل‌تر بود. دانشجویان متن‌هایی را روخوانی می‌کردند که مدعی بودند اسنادی از محتوای مذاکرات و دیدارهای ناصر میناچی با برخی مقامات آمریکایی است که از ماه‌ها قبل از وقوع انقلاب آغاز شده و تا مدتی پیش از اشغال سفارت ادامه داشته است.

به ادامه مطلب بروید....................


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: یک شنبه 13 بهمن 1392برچسب:شاه مخلوع,زندان اوین,ماموران سیا,ساواک, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

نوه حضرت امام خمینی (ره) در جریان بازدید و حضور تیم تهران‌گردی در حسینیه جماران، گفت: ایام دهه فجر فرصت خوبی است تا بتوانیم دلایل و ضرورت‌های انقلاب را تکرار کنیم.در این ایام، این نکته را تکرار کنیم که چرا انقلاب صورت گرفت؟تیم تهران‌گردی امروز در جریان بازدید از منطقه 1، به جماران آمد و ضمن بازدید از مجموعه حسینیه جماران، خانه تاریخی امام و حیاط زندگی وی، با سید حسن خمینی نیز دیدار کردند. سید حسن خمینی در این دیدار ضمن خوشامدگویی به تیم تهران‌گردی، با اشاره به نزدیکی ایام دهه فجر، گفت: نکته مهمی که در این ایام اهمیت دارد، این است که یادمان بماند چرا مردم در برهه‌ای از تاریخ، رهبری امام را قبول کرده‌اند و این تغییر در کشور رخ داد. وی گفت: باید جزئیات دوران شاهنشاهی و مشکلات آن را بگوییم، چرا که مردم در این دوران به مرحله‌ای رسیده‌ بودند که رهبری امام را قبول کردند و با یک وحدت و دل باختگی، به سوی وی روی آوردند. در جریان پیروزی انقلاب،‌ توجه همه گروه‌ها در عرصه کشور به یک چیز بود و پذیرش رهبری و خط واحد وی مسئله‌ای است که باید همچنان تکرار شود تا یادمان نرود. در عین حال باید یادمان بماند قرار بود چه تغییراتی و چه آرمان‌هایی ایجاد شود. سید حسن خمینی اضافه کرد: باید در این ایام با یادآوری آن روزها، این نکته را تکرار کنیم که چرا انقلاب صورت گرفت؟ اگر عاشورا را زنده نگه می‌داریم و یا واقعه غدیر و اعیاد دیگر و حتی روزهای حزن‌انگیز را ثبت کرده و گرامی می‌داریم برای آن است که این ایام و مناسبات فراموش نشوند و این نکات در ذهن جامعه باقی بماند. دهه فجر نیز مناسبتی است برای این یادآوری و هر سال باید با شور و نشاط بیشتری برگزار شود.

به ادامه مطلب بروید............


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: شنبه 12 بهمن 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

در حاليكه سازمان دیده‌بان حقوق بشر سازمان ملل متحد اعلام کرد: از زمان شروع مذاکرات صلح سوریه در ژنو در (2 بهمن) تاکنون حدود 1900 نفر در این کشور کشته شده‌اند، وليد معلم گفته است: مخالف معتدلی در سوریه وجود ندارد، همه آنها تروریست هستند!

اظهارات وليد معلم و احمد جربا پس از پايان بي‌نتيجه ژنو2

سخنگوي دیده‌بان حقوق بشر گفت: دست کم 498 غیرنظامی در بین کشته شدگان درگیری‌ها بودند که نشان مي‌دهد این درگیری‌ها از زمان پیوستن دولت سوریه و مخالفان به مذاکرات صلح ژنو 2 بی وقفه ادامه داشته است. دور اول این مذاکرات که یک هفته طول کشید و روز جمعه بدون دستیابی به نتیجه ملموسی پایان یافت.

به ادامه مطلب بروید.............


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: شنبه 12 بهمن 1392برچسب:سوریه,محور مقاومت, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

رئیس‌جمهور اسبق کشورمان گفت: این انقلاب به جمهوری اسلامی ختم شد؛ الان چه باید بکنیم؟ الگوسازی. یعنی باید این الگو را چنان بسازیم که در آن انسان‌ها احساس امنیت کنند و رفاه و پیشرفت داشته باشند.

خاتمی: انقلاب ما انقلاب رحمت بود نه خشونت

سیدمحمد خاتمی در دیدار با خانواده شهدای گروه منصورون همچنین اظهار کرد: انقلاب ما انقلاب رحمت بود، نه خشونت. تفاوت کار آن با انقلاب‌های دیگر این است که مبنای کارش بر خشونت نیست بلکه انقلابی در برابر بدترین خشونت‌ها بود. انقلابی که در براندازی بر خشونت تکیه نمی‌کند، طبیعی است که در موقع ساختن و تثبیت وضع، هرگز خشونت را روا نمی‌دارد.  به گزارش روابط عمومی دفتر سیدمحمد خاتمی، متن کامل سخنان رئیس‌جمهور اسبق کشورمان به شرح زیر است:

به ادامه مطلب بروید...............


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: چهار شنبه 9 بهمن 1392برچسب:خاتمی,اصلاح طلبان, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

سعید مرتضوی به منظور رسیدگی به پرونده گزارش کمیته تحقیق و تفحص مجلس از تامین اجتماعی که اخیرا دردستور کار دادستانی تهران قرار گرفته به شعبه 15 دادسرای کارکنان دولت احضار شد.

احضار مرتضوي به دادسرا براي پرونده جديدش

مصطفی ترک همدانی، وکیل مدافع کارگران یک شرکت تولیدی درچابهار که به عنوان بیمه شده تامین اجتماعی از مرتضوی به اتهام خیانت در امانت واختلاس شکایت کرده است، گفت: امروز به شعبه 15 دادسرای کارکنان دولت مراجعه کردم و بنابر اعلام بازپرس پرونده، مرتضوی چهارشنبه هفته جاری (25 دی ماه) برای رسیدگی به گزارش کمیته تحقیق وتفحص مجلس از تامین اجتماعی و سایر شاکیان خصوصی در موضوع تامین اجتماعی احضار شده است.  وی همچنین از تایید ممنوع الخروجی مرتضوی توسط دادسرای کارکنان دولت در رابطه با پرونده تامین اجتماعی خبر داد.

شب گذشته نیز دادستانی تهران با صدوراطلاعیه ای از رسیدگی به گزارش تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی ازسازمان تامین اجتماعی در دادسرای کارکنان دولت خبر داد. پیشتر نیز حجت‌الاسلام ابراهیم رییسی معاون اول قوه قضاییه گفته بود به محض وصول این پرونده به صورت فوق العاده در دادستانی تهران مورد رسیدگی قرار می گیرد.

نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: پنج شنبه 26 دی 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

سایت گاردین در مصاحبه ای با امیررضا کوهستانی نوشت: دوران خاتمی از نظر عدم سانسور روابط عاشقانه زن و مرد در عرصه هنر، دوران طلایی بود.سایت گاردین مصاحبه‌ای را با فردی به نام کوهستانی، نویسنده نمایش رقص بر روی لیوان‌ها به کارگردانی درخشنده منتشر کرده است.وی در این مصاحبه گفته: دوران خاتمی از نظر عدم سانسور روابط عاشقانه زن و مرد در عرصه هنر دوران بسیار طلایی بود.کوهستانی در این مصاحبه اظهار داشت: تئاتر ایران در حال شکستن تابوی صمیمیت روابط زن و مرد است.وی با بررسی صمیمیت،عشق و جدایی در تئاتر ایران در دوران خاتمی افزوده است: دوره خاتمی دوره خلاقیت و درخشش جوانانی مانند من بوده است و در آن شرایط ما آزادی بیان داشتیم.رضا کوهستانی کارگردان جوان تئاتر ایران با ۲ نمایش‌های خود مانند رقص بر روی لیوان‌ها تابوی روابط صمیمی و عاشقانه در هنر ایران را به چالش کشیده است.سایت گاردین نوشته است: از دوران ریاست جمهوری محمد خاتمى، اغلب به عنوان یک عصر طلایی در آزادی هنری در ایران، یاد می‌شود. بازی آزادانه برای نشان دادن صمیمیت و همچنین احساسات پرشور در این دوران بیانگر این حقیقت است.این مصاحبه درحالی است که بسیاری از تئاتر هایی که در کشور اجرا می شود شئونات اسلامی به ویژه رعایت حریم زن و مرد رعایت نمی شود و بسیاری از بدعت های غلط در تئاتر ها در دوران ۸ ساله خاتمی با نام هنر وارد عرصه تئاتر شدند.

نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: پنج شنبه 28 آذر 1392برچسب:خاتمی,روابط زن و مرد, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

انعکاس : خاتمی در سال ۲۰۰۳ طی نامه ای اعلام کرد که ما نیازی به انرژی هسته ای نداریم و حمایت خود را از حزب الله برمی‌داریم و ما کاری به ماجرای اعراب و اسرائیل نداریم.

مونچهر محمدی تحلیلگر مسائل بین الملل و سیاسی در گفت و گویی تفصیلی با اشاره به توافقات انجام شده در مذاکرات ژنواظهار داشت: هر مذاکره که انجام می شود دارای پیش فرض است و باید بدانیم که این پیش فرض‌ها باید در مذاکرات رعایت شود.

به ادامه مطلب بروید.......


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: چهار شنبه 27 آذر 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

نیویورک تایمز نوشت: چندین دلیل برای تخسین گام های ایران، امریکا و دیگر قدرت های حهانی به سوی توافق وجود دارد.

انعکاس : به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب» به نقل از این روزنامه آمریکایی، نخستین دلیل برای تشویق، آن است که توافق موقت تندروهای ایران و ما را با وحشت زدگی و ترس مشترکی مواجه کرده است.


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: شنبه 23 آذر 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

در روزهای گذشته خبری در برخی رسانه ها منتشر شد که بر اساس آن تعدادی از نمایندگان مجلس سرود مرگ بر آمریکا را به عنوان آهنگ پیشواز خود برگزیده اند.
قدرنیوز: تعدادی از افراطیون سیاسی در هفته های اخیر تلاش کردند تا به هر طریق ممکن به تضعیف مواضع دولت در مواجهه با غرب و آمریکا بپردازند که انتخاب سرود مرگ بر آمریکا به عنوان اهنگ پیشواز برخی نمایندگان مجلس و انتشار خبر این اقدام در سطح وسیع در همین راستا ارزیابی شده است.
بر این اساس حامیان این اقدامات به وضوح یکی از اهداف خود را القای کج روی دولت در سیاست خارجی تعریف کرده بود.

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: دو شنبه 20 آبان 1392برچسب:مرگ بر آمریکا,گوشی, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

این روزها بینندگان یکی از شبکه‌های ماهواره‌ای شاهد حجم وسیعی از تبلیغات نمایشی با نام «یک رؤیای خصوصی» با بازی دو هنرپیشه طرد شده هستند، نمایشی که باز هم با هدف‌های سیاسی در برخی از کشورها به روی صحنه می‌رود.

«یک رؤیای خصوصی» عنوان نمایشی از ایرج جنتی عطایی ترانه سرا و نمایشنامه نویسی است که پس از انقلاب به بریتانیا مهاجرت کرده است. این روزها بینندگان شبکه های ماهواره ای با حجم وسیعی از تبلیغات برای خرید بلیط این اثر نمایشی که قرار است به زودی در آنتالیا به روی صحنه برود، مواجه می شوند. حجم تبلیغات منفی در تغییر دولت در زمانی که ایرانیان احساس رضایت می کنند گویی شبکه های ماهواره ای بر این موضوع مصمم شده اند که نارضایتی ایرانیان مهاجرت کرده که به هر مشقتی خود را فلاکت زده معرفی کرده اند را به گردن دولت ایران بیاندازند و در این بین از بازیگرانی که در دو نسل متفاوت و در دو دولت متفاوت بوده اند بهره مند شوند.

بقیه در ادامه مطلب........................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: سه شنبه 5 شهريور 1392برچسب:گلشیفته فراهانی ، بهروز وثوقی ، تئاتر ضدایرانی ، یک رویای خصوصی,وطنننن فروشی,خودفروشی, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

مقدمه
به تازگی موزیک ویدیویی از بهرام رادان در وبسایت رسمی این بازیگر معروف سینما قرار گرفت که با تاسف بسیار ، دارای مضامین ضد دینی بسیاری می باشد . این کلیپ 5 بهمن روی سایتش قرار گرفته است . در این موزیک ویدیو، با زبان موزیک ، نوعی تفکرات الحادی به خورد بینندگانش می دهد و به طور کاملاً آشکارا ، دین را باعث نابودی مردم دانسته است که این دین به گونه ای تصویر شده است که جز محدودیت و شکنجه چیزی عاید افراد نمی کند ! در این ویدیو کلیپ ، بهرام رادان علاوه بر توهین به دین اسلام و جمهوری اسلامی ایران، متاسفانه به ادیان ابراهیمی دیگر نیز مانند مسیحیت توهین کرده است . در این موزیک ویدیو به حضرت مسیح (علیه السلام) و حضرت ابراهیم (علیه السلام) نیز توهین آشکار شده است و علاوه بر آن تفکرات شیطان پرستی نیز در آن وجود دارد ، در این مقاله به بررسی این ویدیو کلیپ ضد دین که توسط بهرام رادان ساخته شده است ، می پردازیم .

[تصویر: a8114_1.jpg]
بقیه در ادامه مطلب........................

ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: چهار شنبه 18 بهمن 1391برچسب:هنرمندان ضد دین و بی هویت,بی حیایی,شیطان پرستی, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

در سال‌های اخیر پخش سریال‌هایی با مضمون «خیانت توسط زن یا شوهر به همسر» از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای رواج یافته است و هرشب خانواده‌هایی را برای تماشای این برنامه‌ها پای تلویزیون می‌نشاند.

 نگاهی به سریالهای ماهواره ای / خیانت با ظاهر دلپسند

به گزارش وبگردي 2030:
در سریال‌های خارجی پاره‌ای از مناسبات استثنایی را که در آن جوامع وجود دارد اما اصل نیست به عنوان اصل و کلیت مطرح می‌کنند که حتی نمایش آن برای کشور سازنده نیز آثار منفی دارد.

بقیه در ادامه مطلب.......................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: دو شنبه 2 بهمن 1391برچسب:شبکه های ماهواره ای,, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

"صراط"- یکی از سایت های ضد انقلاب در جدیدترین اقدامش برای دمیدن بر کالبد مرده فتنه گران اقدام به انتشار تصاویری مبنی بر عدم افزایش دارایی موسوی در دوران نخست وزیری وی نموده است و با اتکا به آنچه که آن را ساده زیستی خوانده است قصد دارد تا به مخاطب القا کند میرحسین شخصی صالح است و ادعاهای او در سال 88 مبنی بر تقلب در انتخابات صحت داشته است.

بقیه در ادامه مطلب..............................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: دو شنبه 2 بهمن 1391برچسب:موسوی,خیانت,ضدانقلاب,رسانه های ضدانقلاب,فتنه88, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به  گزارش 598 به نقل از کیهان، افراطيون مدعي اصلاحات پيش از اين برخي اصلاح طلبان طرفدار انتخابات را اصلاح طلب بدلي و تحريك شده از سوي نيروهاي امنيتي لقب داده بودند.


سايت بي بي سي فارسي در اين باره به قلم يكي از عناصر فراري نوشت: بخش مدافع شركت در انتخابات از فراكسيون هاي گوناگوني تشكيل شده و نمي توان همه دعوت كنندگان به شركت در انتخابات را فرصت طلب و يا بدلي خواند.البته هستند كساني كه معمولا در آستانه هر انتخاباتي به صحنه مي آيند و مي خواهند از رهرو اصلاح طلبي براي خود موقعيت و منفعتي كسب نمايند. خاتمي به عنوان حد وسط اصلاح طلبان نظر مساعد به شركت در انتخابات دارد اما براي اين كار شرايطي دارد، اما از آنجايي كه نظام نيز ميدان دادن به وي را مشروط به ابراز ندامت و محكوميت صريح سران نمادين جنبش سبز مي داند لذا سمت گيري انتخاباتي خاتمي و هوادارانش در بن بست گرفتار آمده است.
بي بي سي با اشاره به اختلاف نظر مجمع روحانيون، كارگزاران، خط امامي هاي وفادار به انقلاب، گروه تازه تأسيس «جبهه اصلاح طلبان» و چند گرايش ديگر كه خواستار مشاركت در انتخابات و در درون نظام هستند، مي نويسد: بنابراين در مواجهه و نقادي اصلاح طلبان معتقد به مشاركت انتخاباتي اين تنوع را بايد در نظر گرفت و از تقليل آنها به افراد فرصت طلب، خائن و طالب قدرت اجتناب كرد.
برخي از آنها چنين انگيزه هايي دارند اما قطعا كليت آنها اين چنين نيستند. توجه به واقعيت، ادب و انصاف حكم مي كند از برچسب زني به آنها خودداري كرد(!)
نكته جالب در تحليل اين شبكه رسانه اي وابسته به سرويس جاسوسي انگلستان، همين دعوت به ادب و انصاف است.

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: شنبه 30 دی 1391برچسب:بی بی سی,فتنه,اصلاح طلبان,جاسوس,انگلیس, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به گزارش خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس، یزید بن معاویة بن ابوسفیان ـ که مادرش مَیسون، دختر بَجدَل کلبى بود ـ در سال 25 یا 26 هجرى، متولّد شد و در سال 64 هجرى، به هلاکت رسید.

وى که مُجرم اصلى در فاجعه خونبار کربلا بود، تنها سه سال پس از این فاجعه، در 38 سالگى با ننگ آمیزترینِ مرگ‌ها از دنیا رفت و با مرگش، حکومت ننگین خاندان ابوسفیان نیز پایان یافت.

«دانشنامه امام حسین(ع)» درباره قول‌های مختلف علّت مرگ ناگهانى یزید، می‌نویسد: در این زمینه قول‌ها مختلف هستند، اما مورّخان، اتفاق نظر دارند که افراط در مِىگُسارى و بَدمستى، موجب هلاکت او شد.

 

خبرگزاری فارس: یزید چگونه مرد/ ماجرای نبش قبر معاویه و فرزندش
بقیه در ادامه مطلب.................


 

 

 

 

 

 


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: جمعه 15 دی 1391برچسب:وهابیت, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به گزارش وبسایت روشنگری به نقل از خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: عناصری که برای پیروزی در انتخابات 88 تن به ذلت دادند و از بیگانگان پول گرفتند صلاحیت ندارند شهروند ایرانی باشند چه برسد به صلاحیت کاندیداتوری؛ شناسنامه ایرانی آن‌ها هم باید باطل شود.

 

خبرگزاری فارس: حرمت‌شکنی در عاشورای88 قلب شیعیان را جریحه‌دار کرد/برخی می‌خواهند ریاست برای همیشه در خاندان آن‌ها باقی بماند
 
 

بقیه در ادامه مطلب.................

 


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: جمعه 8 دی 1391برچسب:فتنه88, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 قائم مقام سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: ارتباط حلقه‌های امنیتی دولت خاتمی با دفتر تحکیم وحدت مهمترین اتفاقی بود که باعث پدید آمدن غائله ۱۸ تیر شد.
به گزارش اول نیوز به نقل از فارس سینا زعیم‌زاده قائم مقام سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، با اشاره به غائله ۱۸ تیر ۷۸ گفت:‌در این خصوص باید به سه محور اصلی بپردازیم که اولا چه عواملی باعث پدید آمدن غائله‌ای مثل ۱۸ تیر ۷۸ شد؛ ثانیا نقش دولت اصلاحات نیز در ماوقع سال ۷۸ باید بررسی شود و در آخر باید به واکاوی اصل ماجرای ۱۸ تیر و اتفاقاتی که طی آن روزها افتاد بپردازیم.

بقیه در ادامه مطلب................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: یک شنبه 21 آبان 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

ماجرای حکم حکومتی حضرت امام برای نخست‌وزیری موسوی/ آقای خامنه‌ای گفتند که حجت برای من تمام شد

 

هفته گذشته رجانيوز در گزارشي با بررسي وي‍ژگي هاي مديرتي امام خميني(ره) در زمان دفاع مقدس پرداخت و از جمله در برداشتي از ماجراي انتخاب ميرحسين موسوي به نخست وزيري براي بار دوم نوشت:

 

در سال ۱۳۶۴ چهارمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد و آیت الله خامنه‌ای علی رغم عدم تمایل برای کاندیداتوری، به حکم امام خمینی (ره)، کاندیدای انتخابات شدند و با رای بالای ۸۵ درصد به ریاست جمهوری برگزیده شدند. رئیس جمهور وقت پس از انتخاب دوباره تاکید داشت که نمی‌خواهد با میرحسین موسوی به عنوان نخست وزیر ادامه فعالیت دهد و اما محسن رضایی، ‌فرمانده وقت سپاه در دیداری با امام خمینی(ره)، ‌اظهارداشت که اگر میرحسین موسوی نخست وزیر نباشد در کار جنگ خلل پیش می‌آید. در این وضعیت امام خمینی (ره) حکم حکومتی به رئیس جمهور برای انتخاب موسوی به عنوان نخست وزیر دادند و آیت الله خامنه‌ای نیز پذیرفتند. در واقع امام خمینی(ره)، تمرکز مدیریت وثبات آن را برای عدم اخلال در جنگ واجب می‌دانستند و از این رو حکم به ادامه مدیریت دولت موسوی دادند.

بقیه در ادامه مطلب .............


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: سه شنبه 2 آبان 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

مرکز مدیریت حوزه های علمیه، اظهارت نسنجیده و توهین آمیز قرضاوی درباره ایران اسلامی را خدمت به صهیونیسم و آمریکای جنایتکار خواند.



مرکز مدیریت حوزه های علمیه در بیانیه شدید الحنی به اظهارت نسنجیده و توهین آمیز رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمان که ایران اسلامی را دشمن مسلمانان و اعراب خوانده بود، واکنش نشان داد و به وی توصیه کرد: به دامن اسلام و امت اسلامی برگشته و خود را از بند مادیات و دنیای فانی و وابستگان آن رها کند و از تفرقه بین امت اسلامی بپرهزد.
متن این بیانیه در پی می آید:

 


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: دو شنبه 1 آبان 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 

« بناء علیه، این تصرفات همه نامشروع و پولی که از فروش این زمین ها به دستشان رسیده ملک آنان نیست و با این تخلف آشکار از موازین شرعی، ....( آقای مجید انصاری) صلاحیت فعلی متولی بودن را ندارند.»

وبسایت روشنگری به نقل از "عماریون"-

به نام حیّ داور

حجت الاسلام مجید عرب نژاد (معروف به انصاری)

دبیر اجرایی مجمع روحانیون مبارز

جنابعالی نامه قبلی ما را که مورخ ۵ مرداد ۱۳۹۱ در وبلاگ شاخص؟ منتشر گردید، تا این لحظه بی پاسخ گذاشته اید که این حاکی از پایبندی و صداقت شما نسبت به شعارهایتان می باشد!! شما که از مدعیان آزادی بیان، پاسخگویی و زنده باد مخالف من هستید، پس چه شده است که به سوالات مستند و اساسی ما پاسخ نمی دهید!!

بقیه در ادامه مطلب .............



ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: شنبه 29 مهر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 به گزارش وبسایت روشنگری از  بولتن نیوز به نقل از جام نیوز، سایت صدای آمریکا (voa) در واکنشی شتابزده به آغاز به کار نسخه آزمایشی وب سایت رسمی وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران (vaja.ir) نوشت: «وزارت اطلاعات ایران در تارنمای خود "واجا" (مخفف وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی) که تازه فعال شده، انتشار مطالبی را با محتوای ضدآمریکایی آغاز کرده است.»
این سایت به نقل از مصاحبه «مئیر جاودان فر» تحلیلگر مقیم اسرائیل، با خبرگزاری اسوشیتدپرس آورد: «وزارت اطلاعات ایران با قصد برقراری ارتباط با جوانان و نمایش قدرت، فعالیت ضدآمریکایی خود را در گسترۀ اینترنت آغاز کرده است.»رسانه دولتی امریکا همچنین از انتشار مقاله افشاگرانه ای در "واجا" راجع به مأموریت "جیلیان برنز" افسر اطلاعاتی امریکا در امور ایران، ابراز نگرانی کرده است.

 

بقیه در ادامه مطلب ..........


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: پنج شنبه 27 مهر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

"شماها را مردم ايران نميدانند!" این جمله را رهبر معظم انقلاب روز گذشته دوشنبه در اجتماع پرشور مردم شهر شیروان بیان فرمودند.

وبسایت روشنگری به نقل از «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ از چندی پیش که شدت تحریم ها علیه مردم ایران افزایش یافته است، دستگاه های رسانه ای مختلف تلاش دارند تا خط مقاومت ملت ایران را کم رنگ نشان دهند.

رهبر انقلاب روز گذشته به این مسئله اشاره صریحی داشته و فرمودند: "مردم در همه جاى كشور بحمداللّه سرحال و بانشاطند؛ اين را دشمنان ما ببينند و بدانند. آنهائى كه ميخواستند با تحريم، مردم را افسرده و سربه‌زير كنند، مردم را خسته كنند، ببينند اين حركت مردم را، اين اجتماعات عظيم را، اين حركت خودجوش و پرشور مردم اين استان را - مثل بقيه‌ى استانهاى ديگر - ببينند كه مردم چقدر در صحنه حضور دارند و اراده‌ى آنها براى دفاع از نظام چقدر مستحكم است. اينها همه‌اش عبرت‌آموز است."

استقبال مردم بجنورد از رهبر انقلاب
 
بقیه در ادامه مطلب ............



ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: سه شنبه 25 مهر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

حسین شریعتمداری بدون اشاره به نام محمود احمدی نژاد نوشت: از کسانی که وظیفه و مسئولیت مقابله با گرانی را برعهده دارند ولی به جای انجام متعهدانه مسئولیت خویش، کم توجهی ها و بی تدبیری های خود را به حساب تحریم ها می گذارند، انتظار دیگری در میان است. چه کسانی به این طیف از مسئولان محترم مشاوره می دهند؟

به گزارش انعکاس به نقل از انتخاب، احمدی نژاد در نشست خبری اخیر خود، افزایش گرانی ها و ناآرامی در بازار ارز و طلا را به حساب تحریم ها گذاشته بود.

مابقي در ادامه مطلب

نويسنده:رضا غلامي


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: یک شنبه 23 مهر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به گزارش وبسایت روشنگری از سرویس فضای مجازی خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه کیهان، دعایی مدیرمسئول روزنامه اطلاعات جشن تولد 69 سالگی خاتمی را برگزار کرد که این جشن تولد با تعریف و تعارف و تمجیدهای متقابل خاتمی و دعایی همراه بود.

به گزارش سایت وابسته به خاتمی، وی می‌گوید «این گونه مراسم باید برای بزرگداشت افرادی چون سیدمحمود دعایی با سابقه درخشان و شخصیت ممتاز و دوست داشتنی برگزار شود.»

خاتمی همچنین گفته که برگزاری این جلسه در این موقعیت که بسیاری از بزرگان ما در حصر به سر می برند و تعداد زیادتری در حبس هستند کمی ناگوار هست.

خبرگزاری فارس: در جشن تولد ۶۹ سالگی خاتمی چه گذشت؟
لطفا به ادامه مطلب مراجعه فرمایید

ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: شنبه 22 مهر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

يك بازيگر سينما در حالي داوري جشنواره فيلم ابوظبي را پذيرفته كه يكي از محورهاي اصلي اين جشنواره فضاسازي تبليغاتي عليه ايران است.
يك بازيگر سينما در حالي داوري جشنواره فيلم ابوظبي را پذيرفته كه يكي از محورهاي اصلي اين جشنواره فضاسازي تبليغاتي عليه ايران است.

به گزارش بی باک به نقل از کیهان، رسانه ها روز گذشته خبر از عضويت «نيكي كريمي» در هيئت داوران جشنواره فيلم ابوظبي دادند. جشنواره اي كه طي سال هاي اخير به جذب فيلم هاي ضد ايراني و تقدير از آن ها پرداخته است.

لطفا به ادامه مطلب مراجعه فرمایید



ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: جمعه 21 مهر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

در عین حال چون احتمال می دهم اغلب کسانی که خبر بذل و بخشش اخیر شیخ حسن صانعی را شنیده اند از هزینه سازی ناجوانمردانه و خائنانه او در دهه های شصت و هفتاد خبر نداشته باشند موضوعی را که از نزدیک در جریان آن بوده ام با هموطنانم مطرح می کنم.

"عماریون"- مجتبی واحدی مدیر مسئول سابق روزنامه اصلاح طلب آفتاب یزد و مشاور مهدی کروبی که دو روز قبل از انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ از ایران خارج گردید!! و هم اکنون نیز در آمریکا بعنوان یکی از فعالین و سخنگویان جریان اصلاحات و سبز در شبکه های خارجی معاند نظام مشغول به فعالیت است، در مطلبی که در وبلاگ خود مورخ ۲۹ شهریور ۱۳۹۱ تحت عنوان شیخ ۱۵ خرداد و سی سال ریخت و پاش میلیاردی منتشر نمود، نسبت به شیخ حسن صانعی که از چهره های نزدیک به جریان اصلاحات و از دوستان صمیمی مهدی کروبی است، بخاطر افزایش جایزه اعدام سلمان رشدی توسط وی، اقدام به افشاگری بر علیه او نمود.

 

لطفا به ادامه مطلب مراجعه فرمائید


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: جمعه 21 مهر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀


انعکاس: مطالعه‌ای بین‌المللی نشان می‌دهد که در بین مردم دنیا، از هر ۱۰ نفر، ۱ نفر باور دارد که همین روزها دنیا به پایان خواهد رسید. چینی‌ها، آمریکایی‌ها و ترک‌ها بیش از همه به این موضوع باور دارند. شما چه فکر می‌کنید؟
حدود ۶۰ روز به ۲۱ دسامبر ۲۰۱۲ باقی مانده، تاریخی که مدت‌ها است جنجال‌های زیادی به همراه داشته است. از مدت‌ها پیش، برخی مدعی شده بودند که بر اساس پیشگویی‌های باستانی، دنیا در سال ۲۰۱۲ به پایان خواهد رسید. منبع اصلی این ادعاها هم،‌ تقویم قدیمی مایاها بود که در زمانی مقارن با ۲۱ دسامبر ۲۰۱۲/ ۳۰ آذرماه ۱۳۹۱ به پایان می‌رسد. عده‌ای، ‌به پایان رسیدن این تقویم را به معنای به پایان رسیدن جهان تفسیر کردند. این ادعا، مخالفین و موافقینی دارد که هنوز، در حال بحث و مجادله هستند. شاید تا دسامبر ۲۰۱۲ از راه نرسد، این بحث و مجادلات به پایان نرسد.

لطفا به ادامه مطلب مراجعه فرمائید

نويسنده:رضا غلامي


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: جمعه 21 مهر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

با هدف ایجاد حاشیه امن در قبال برخوردهای احتمالی
افراد مساله‌دار جریان نفوذی دردولت سفیر می‌شوند

گزارش های دریافتی حکایت از آن دارد که با نزدیک شدن به ماه‌های پایانی دولت، جریان نفوذی در دولت تصمیم به اعزام تعدادی سفیر جدید به کشورهای خارجی گرفته است.

لطفا به ادامه مطلب مراجعه فرمائید


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: جمعه 21 مهر 1391برچسب:جریان انحرافی, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

وبسایت روشنگری به نقل از :

دیده‌بان: جلسه مشترک مجمع روحانیون و مجمع محققین و مدرسین که از تشکل‌های حامی فتنه سال 88 هستند با حضور محمد خاتمی(یکی از سران فتنه) و عبدالله نوری(عنصر مرتبط با اردشیر امیر ارجمند و شورای تک نفره هماهنگی راه سبز امید) تشکیل شد. که موضوع مورد بحث انتخابات سال 92 و لزوم حضور موثر فتنه‌گران بوده است. جلسه مشترک مجمع روحانیون و مجمع محققین با حضور یکی از سران فتنه و عنصر مرتبط با اردشیر امیرارجمند در جماران برگزار شد.  به گزارش گروه مطالعاتی فتنه موسسه راهبردی دیده‌بان، این جلسه که با حضور محمد خاتمی و عبدالله نوری برگزار شد، قرار شد مشروح آن محرمانه باقی بماند. برگزار گردید. 

خاتمی

سید محمد خاتمی(یکی از سران فتنه) و عبدالله نوری(مرتبط با اردشیر امیرارجمند)

محوریت این جلسه انتخابات ریاست جمهوری 1392 بود و در خصوص مواضع اصلاح‌طلبان و جریان موسوم به جنبش سبز هم‌فکری و تصمیم‌گیری شد.گفتنی است از چندی پیش جلساتی با موضوع انتخابات سال 92 با حضور برخی از سران فتنه شکل گرفته و به نظر می‌رسد که این اقدامات به منظور انجام حرکتی جدی در انتخابات آینده صورت می‌گیرد.


نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: پنج شنبه 20 مهر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

گزارش وبسایت روشنگری به نقل از

عصر امروز : سایت ضدانقلاب جرس، متعلق به ته مانده فرقه سبز "پاتوق” جدید "فاطمه هاشمی” شده است! و وی مواضع خود را طی روزهای گذشته تنها از این تریبون مطرح می کند.

دختر ارشد هاشمی نخستین بار در بدو ورود به کشور طی مصاحبه ای با این سایت، مطالبی را علیه مسائل کلان کشور مطرح کرد و مدعی شد که "تمام دزدان و جاسوسان را در کشور ول و رها کرده اند و مشکل این ها شده فقط آقای هاشمی و خانواده شان. که آن هم می دانید چرا؟ چون با مردم همراه شدند و حاضر نشدند که از ظلم تبعیت کنند.”


لطفا به ادامه مطلب مراجعه فرمائید


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: چهار شنبه 19 مهر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

فیلم منتشر شده ای نشان می‌دهد که تروریست‌های تکفیری وابسته به برخی کشورهای منطقه، این بار در اقدامی جدید عکس دبیرکل حزب الله لبنان را پاره کرده و به نیروهای حز‌ب‌الله و سپاه پاسداران ایران نیز اتهام می‌زنند.

درصورت مسلط شدن بر سوریه ببینید چه جنایاتی خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری مقاومت اسلامی به نقل از فارس، برخی گروهک‌های تروریستی وهابی و تکفیری که اقدام به ترور و کشتار مخالفان خود می‌‌کنند، شیعیان و علوی‌های سوری را هدف قرار می‌دهند و با آدم‌ربایی و شکنجه و غارت موجی از خشونت و ناامنی را در این کشور به وجود آورده‌اند.

آنها چند روز پیش، در استان «ادلب»، عکس‌های سید «حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان را پاره و زیر پا ریختند و مدعی شدند که نیروهای حزب‌الله و نیروهای سپاه پاسداران ایران در سوریه حضور دارند و با ارتش سوریه برای سرکوب مردم این کشور همکاری می‌کنند.

بر اساس این گزارش، گروهک‌های مذکور همچنین به ادیان و مذاهب مختلف توهین می‌کنند و در فیلمی که در ذیل آمده، آنها به تربت امام حسین (ع) اهانت می‌کنند.

این گروهک‌های مسلح در «کفاریا» یکی از مناطق استان ادلب یک مرد شیعه را به جرم شیعه بودن، کشتند و این اولین و آخرین جنایت آنها نیست.

درحالی که شیعیان در مدت بحران اخیر در کشور سوریه از طرف وهابی‌ها با مشکلاتی مواجه شده‌اند، مذاهب مختلف اعم از اهل سنت و مسیحی، با آرامش کامل در مناطق شیعه نشین زندگی می‌کنند و از ناحیه شیعیان با هیچ مشکلی مواجه نیستند.

یکی از این مناطق محله زینبیه دمشق است، به رغم اینکه شاهد غارت اموال و نا امنی در برخی محله‌های زینبیه از سوی تروریست‌های افراطی و وهابی هستیم، اهل سنت در این منطقه با آرامش کامل و برادرانه در کنار شیعیان زندگی می‌کنند.

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: دو شنبه 17 مهر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

صفحه قبل 1 1 2 3 4 5 ... 14 صفحه بعد

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com