وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

کارشناسان بازار نفت با قوت گرفتن حمله نظامی امریکا به سوریه اظهار داشتند این حمله تاثیر شدیدی بر قیمت جهانی نفت خواهد داشت. اگرچه سوریه تولیدکننده عمده نفت نیست اما موقعیت استراتژیک این کشور که در کنار مسیرهای اصلی آبی انتقال نفت قرار دارد و خط لوله های مهمی نیز از این کشور می گذرد، بازار نفت را دستخوش تاثیرات عمده ای خواهد نمود. گفتنی است نزدیک به 5% سوخت مورد نیاز جهان از این منطقه می گذرد.

مت اسمیت، یک کارشناس حوزه نفت، اظهار داشت پس از اعلام تهدید امریکا علیه سوریه 3% به قیمت جهانی نفت افزوده شده که مبنایی جز ترس نداشته است.

در همین حال سایت خبری تلگرام دست به افشاگری زده و از پیشنهادی پنهانی از سوی ریاض به کرملین خبر داد. در این مطلب آمده است عربستان سعودی به طور مخفیانه از روسیه خواسته است که اگر از حمایت رژیم بشار اسد دست بردارد، به معامله ای فراگیر در جهت حفظ بازار جهانی نفت دست خواهد زد و از سویی، محافظت از تمامی قراردادهای نفت و گاز با روسیه را تضمین خواهد نمود که این پیشنهاد عربستان فعلا با تهدید نظامی روسیه علیه این کشور روبرو شده است.

این سایت خبری در مطلبی که پیشتر به اختصار در برخی نشریات روسیه و لبنان نیز بدان پرداخته شده بود، با پرده برداشتن از گفتگوی محرمانه ولادیمیر پوتین و بندر بن سلطان –ریاست سازمان اطلاعات عربستان- اظهار داشت البته این اقدام می تواند اثرات مخربی بر اقتصاد دنیا داشته باشد.

اقدام عربستان برای اقناع روسیه به منظور همراه کردن این کشور در سرنگونی دولت قانونی اسد و دست برداشتن از مخالفت با امریکا در حالی است که این میان تنها موضوعی که مورد توجه قرار نگرفته صحت بهانه امریکا برای آغاز جنگی است که قطعا تلفات زیادی از بین افراد بیگناه خواهد داشت. چه اینکه به اقرار بسیاری از کارشناسان هنوز هم درصدی شک و شبهه درباره قطعیت استفاده از تسلیحات شیمیایی از سوی رژیم اسد وجود دارد!


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: شنبه 9 شهريور 1392برچسب:سعودی ,حمله موشکی,وهابی,جنایت, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com