وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

اصل قضيه اين است كه اگر مي خواهند شهيد همت را بشناسند و او را ملاك قرار بدهند بايد به اين نكته توجه داشته باشند كه شهيد همت حداقل 20 و چند سال با خانواده خودشان بودند و با همسرشان چيزي در حدود 2 سال بوده‌اند. اين مساله ريشه دار بودن ولايت و ولايي بودن همت برگرفته از خانواده نسبي ايشان است

بولتن نیوز، مهدی خزعلی که این روزها، علاوه بر کوهپیمایی، جلساتی را نیز در سرای اهل قلم برگزار و در هر برنامه میهمانان ویژه ای را دعوت می کند، این بار به بهانه هفته دفاع مقدس همسران شهید همت و باکری را در این جلسه دعوت کرده بود.

همسرانی که در فتنه 88 از مواضع همسران شهید خود فاصله بسیاری گرفته بودند و آن روزها آب به آسیاب دشمن می ریختند، اینبار نیز به بهانه دفاع مقدس، هوای شهرت بار دیگر هوایی شان کرد و سعی کردند با سوء استفاده از نام شهدا، نام خود را مطرح کنند.

مهدی خزعلی در وبلاگ شخصی خود، گزارشی از این نشست داده است و می نویسد: «همسر شهید همت با اشاره به قضیه ریش تراشیدن سعید قاسمی از قول محسن رضایی گفت:"شهید همت بارها به محسن رضایی گفته بود که این سعید قاسمی را رد کن برود، توی جبهه خیلی اذیت می کند!"»

خزعلی در ادامه می نویسد: «خانم همت در ادامه گفت: "شهید همت عاشق هاشمی بود و می گفت دعا کنید خداوند هاشمی را برای این مملکت نگه دارد" یکبار که به مرخصی آمده بود و ما اصفهان بودیم، خطبه های نماز جمعه تهران را هاشمی می خواند و همت با افسوس می گفت کاش وقت داشتم و به نماز تهران می رفتم، چقدر رزمنده ها آرزو دارند در نماز هاشمی شرکت کنند" و الان چی از هاشمی ساخته اند!»

اما خزعلی در این روزهای حساس، که حواشی زیادی پیرامون خاندان هاشمی رفسنجانی وجود دارد، سعی بر منزه نشان دادن این خانواده است، اینبار با سوء استفاده از نام شهیدان باکری و همت، قدم در این راه گذاشته است و با استفاده ابزاری از همسر شهید همت، بار دیگر سعی دارد هاشمی را تنها ناجی نظام مفدس جمهوری اسلامی معرفی کند!

خاطرم هست روزهای فتنه88 که همسران شهدیان باکری و همت، مواضع ضد و نقیضی می گرفتند، به دیدار و گفتگو با حاج محمد کوثری فرمانده اسبق لشکر 27 محمد رسول الله رفته بودم.

حرفهای یک دلیر مرد و همرزم شهیدان باکری و همت از زبان خودش شنیدنی تر است. وقتی از او درباره اظهارات برخی از همسران شهید جویا شدم؛

گفت :« همانطور كه مي‌دانيد ما الگو داريم در زندگي بزرگان و معصومين كه همسرانشان جداي از خودشان موضع گرفتند و مواردي را مطرح كرده‌اند. اينكه همسران چنين موضعي ميگيرند چيزي نبوده كه براي اولين بار باشد. حتي نمونه‌هايي است كه حتي در زمان زنده بودن امام حسن و يا حتي بعضي از بزرگان چنين مواضعي روشن شده اما اينها كه در زمان فوت و بعد از سال‌هاست. اينكه همسران چنين موضعي گرفتند چيزي نيست كه بتوان به خود شهدا ربط داد و گفت كه موضع شهدا هم چنين بوده.

چه شهيد همت و چه شهيد حميد باكري به تمام معني ولايت‌مدار بودند و حاضر بودند تمام وجودشان را براي ولايت بگذارند كه اتفاقاً گذاشتند. ما خوشحال نيستيم كه همسران در اين موضع افتادند؛ دوماً هم اينكه صلاح خودشان را خودشان مي‌دانند.

همه سعي كردند كاري كنند كه اين افراد با استدلال و منطق كارشان را جلو ببرند نه با احساسات و تابع كساني شوند كه به هيچ وجه نه دلسوز شهيدان همت و باكري هستند و نه دلسوز اينها؛ بلكه فقط مي خواهند از اينها سوء استفاده كنند. اينها بايد خيلي مواظب باشند كه از آنها سوء استفاده نشود.»

نکته جالبی که حاج محمد کوثری در آن روز بیان کردند، برایم قابل توجه بود و هنوز که حدود 2 سال از آن روزها می گذرد، برای تازگی دارد:

«اصل قضيه اين است كه اگر مي خواهند شهيد همت را بشناسند و او را ملاك قرار بدهند بايد به اين نكته توجه داشته باشند كه شهيد همت حداقل 20 و چند سال با خانواده خودشان بودند و با همسرشان چيزي در حدود 2 سال بوده‌اند. اين مساله ريشه دار بودن ولايت و ولايي بودن همت برگرفته از خانواده نسبي ايشان نشان مي دهد و اينطور بوده كه حتي پدر و مادر همت هم در خاطراتشان عنوان مي كنند كه وقتي ما به زيارت كربلا رفتيم محمد ابرهيم در كربلا به دنيا آمد و مادرش مي گويد احساس كردم اين پسر را خدا به ما هديه داده است.

بنده با خانواده و برادران شهيد همت ارتباط داشتم و زماني با برادر ايشان ولي‌الله همت همكار هم بوده ام و شناخت خوبي از آنها دارم و اينكه آنها همچنان در خط مذهب و ولايت هستند و شهيد همت هم برگرفته از همان بوده و خانواده سببي ايشان اينگونه بوده كه در كردستان آشنا شدند و نهايتا به ازدواج انجاميد.

بايد توجه داشت كه حاج همت در اين مدت به دليل وضعيت جنگ و عملياتها زياد نتوانست از نزديك با همسر و بچه هايش نشست و برخاست تنگاتنگي داشته باشد.

اگر همسر ايشان موضعي هم گرفته‌اند بايد دقت كنيم كه اكنون 27 سال و يا دقيقتر 26سال و نيم از شهادت آن بزرگوار مي‌گذرد و بايد بگوييم كه خودشان به اين تصميم و موضع رسيده اند و نميتوانند مواضع خودشان را به شهيد همت نسبت دهند.»

اما در پایان لازم به ذکر است؛ تشکیل این جلسات از سوی مهدی خزعلی به چه نیت و هدفی برگزار می گردد و حامیان این جلسات چه کسانی هستند. جلساتی که در آن عمدتا مخالفین نظام در آن گرد هم جمع می آیند و اینگونه به تشریح گزارش جلسه نیز اقدام می ورزند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: شنبه 8 مهر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com